Mijn zoontje krijgt kiesjes. Sinds dinsdag is hij behoorlijk in de diaree. Ik moet hem per dag inm. 2x helemaal verschonen omdat hij er dan gewoonweg onder zit... Hij heeft vanaf dinsdag ook nauwelijks gegeten sinds gisteravond eet hij weer (gelukkig) alleen zodra er wat in komt komt het er meteen weer uit van onderen. Hij krijgt ORS van mij en verse bananen maar de diaree houdt gewoonweg niet op. Hij krijgt ook enorme luieruitslag hierdoor al verschoon ik hem meteen bij een volle luier. Inm. kan ik 2 doorgekomen kiesjes vinden in de onderkaak. Ik denk nu houdt het wel op allemaal maar nee de diaree houdt maar aan. Hoe lang mag dit maximaal aanhouden voordat ik er mee moet naar een arts? Hij drinkt veel (gelukkig) en is verder ook speels en vrolijk. En heeft iemand nog andere tips tegen diaree?
Je doet het al heel goed met ORS en bananen! Heeft hij voldoende plasluiers (of is dat moeilijk te zien). Hij moet veel drinken. We zijn voor onze dochter dinsdag naar de huisarts geweest omdat ze sinds zaterdag diarree heeft. Ze heeft buikgriep en kan 7-10 dagen duren. Wij maakt ons zorgen om de hoeveelheid drinken maar ze zei zolang ze alert is en de helft drinkt van wat ze normaal drinkt is het goed. Ik denk dus niet dat je naar de huisarts hoeft, maar tis wel gek dat de ORS niet helpt. Mag je dat trouwens wel geven zonder dat een arts dat voorschrijft?
Ja ors kan je bij de drogist halen dus denk dat dat wel mag zonder voorschrift van de arts. Dus het kan 7 a 10 dagen aanhouden... dan weet ik dat even Ik schuif het steeds maar naar de kiesjes toe, maar denk dat er idd een buikgriep bij zit. Want normaal met kiesjes krijgen duurt de diaree 2 a 3 dagen en ik vind dit wel lang gaan duren inm. Hij drinkt gelukkig goed. Normaal drinkt hij thee maar dat wil hij nu niet drinken, misch te warm
Ja dan zal het inderdaad buikgriep zijn, dat heerst misschien wel, andere kinderen van het gastoudergezin waar ze naartoe gaat, hadden het ook. Sterkte ermee!