borstvoeding afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door cindy68, 20 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy68

cindy68 Actief lid

23 okt 2006
    101
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb gister een voeding laten vallen, omdat ik 1 voeding wil minderen. Kan het zijn dat je je daar berord van gaat voelen? Toen gister de dag verder vorderde, kwam natuurlijk die borst voller te zitten. Dit was niet zo'n prettig gevoel. 's avonds heeft mijn zoontje die borst redelijk leeg gedronken, maar het lucht niet zo op. Ik was wat draaierig gister, licht misselijk, zwaar in mijn hoofd, trillerig, gespannen en vooral niet lekker in mijn vel. Kan het ook zijn dat omdat ik maar 3 voedingen meer gaf mijn menstruatie zit te wringen? Kan ik mij daar ook beroerd van voelen. Soms verlies ik een druppel, en dan houd het weer op. Ik weet het soms niet meer. Kan mij er op het moment best druk om maken, en dan word het natuurlijk weer erger. Zijn er mensen die dit herkennen, of heb ik gewoon pech dat het toch iets anders is. Ik hoop op antwoord.cindy

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Cindy,

Je bericht is van zondag, hoe voel je je nu?

Enerzijds klinken je symptomen als een borstontsteking (had je ook hoge koorts?)
    Een borstontsteking kan het gevolg zijn van te grote stuwing.

Je bent een voeding aan het afbouwen. Als je de spanning in je borst van de aftebouwen voeding teveel vind hoef je niet te wachten tot het volgende voedingsmoment. Dan kan je eerder al iets de spanning eraf halen door aan te leggen of te kolven.

het duurt gemiddeld ongeveer 1 weer voordat je een goede voeding hebt afgebouwd zodanig dat je er geen last meer van hebt.

Misschien even een stapje terug en eerst de voeding proberen zo ver mogelijk uit te stellen.
    Als je nu wel koorts hebt, en een borstontsteking dan is het zaak die borst even goed leeg te blijven kolven. Het stoppen moet je dan even uitstellen tot de klachten weer voorbij zijn.

Een aankomende menstruatie kan meespelen, zeker omdat je borsten dan gevoeliger worden.

In dat geval zal je dat over een paar dagen weten.

Succes,

Ilse

Deel Deze Pagina