verjaardags hapjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Henrieke1984, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Volgende week wordt onze kleine grote knul 2 jaar!
    Maar nu begint het dilemma van wat zet je op tafel??
    2 soorten chips naturel en paprika (2 middel bakjes)
    zoute sticks
    schaaltje snacktomaatjes
    schaaltje komkommer

op de hapjes schaal:
    kaas/kookworst/leverworst/kip/wrap met monchou en ham/wrap met filet-american

Ik zit heel erg te twijfelen om tegen 5 uur iets warms te serveren, zoals kleine worstenbroodjes/picolini's .

(De meeste mensen moeten nog 30min. of meer rijden om weer thuis te komen.)

De verjaardag is 's morgens en 's middags vanaf half 3 en 's avonds leg ik de kleine man gewoon tussen half 8 en 8 uur op bed of eerder als hij moe is.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb vaak ook nog olijven en zongedroogde tomaten met feta spiesjes. Evt iets meer wraps? Ik doe ze vaak ook met zalm en roomkaas en sla.

- boterhamworst met augurk
    - kip met paprika en roomkaas
    - gehaktballetjes( kan ook warm)
    - verschillende soorten worst en kaas

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En rond 5 uur iets warms is natuurlijk altijd lekker;) je hebt bij de Aldi kleine worstenbroodjes, kleine saucijzenbroodjes en kleine kaasbroodjes. Even in de oven en klaar;)

4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    #4 Demino, 20 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2014
    Ik heb me dit jaar uitgesloofd met mijn vriend zijn verjaardag.. Hij werd 25 dus ik dacht; maak er echt iets spectaculairs van..

Ik had Italiaans brood en stokbrood van de bakker met allerlei smeersels (salades, kruidenboter etc), zelfgemaakte gehaktballetjes met satesaus, wraprolletjes met zalm/roomkaas/sla, olijven.. En natuurlijk lekker gebak!

Ik heb bijna alles kunnen weggooien. Ga in het vervolg alleen nog maar chips en nootjes neerzetten, ik was hier ECHT ziek van.. Die was aan de lijn, de volgende 'hoefde even niet', degene daarnaast voelde zich niet zo lekker dus die sloeg ook even over, degene daarnaast was ook aan de lijn.. Pfffff..
    We hadden ook genoeg te drinken ingeslagen, maar van de 8 pakken sap is er maar eentje open gegaan. De meeste mensen dronken opeens water of bier.. Ik was echt chagrijnig.

Ik was zelf ook aan de lijn, maar heb die avond meer zitten eten dan ik wilde omdat ik het zo zonde vond om weg te gooien ;)

Maar goed, misschien heb je wat aan de dingetjes die ik net noemde ;)

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    als ze bij mij tijdesn het avondeten er nog zijn. zet k vaak een grote pan soep op tafel met broodjes hier moeten ze ook allemaal een uur rijden tot ze thuis zijn. en ik vind zelf niet dat ik ze zondr eten naar huis kan laten gaan. andersom gebeurd dit altijd wel maar ik vind het niet haha.

in de zomer maak ik ook wel groot stuk vlees op de bbq en salades erbij met brood.

gelukkig hoef ik het dit keer niet te doen die die ver wonen gaan al om half 4 haar huis haha

6. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ja een pan soep is altijd goed! En broodjes met kaas/worst erbij.. Niet heel erg duur en toch makkelijk, broodjes kun je altijd nog extra smeren en anders invriezen ;)

Met onze housewarming had ik gewoon broodjes knakworst, het was echt heel erg druk en we konden het niet te duur maken omdat we net op onszelf waren gaan wonen.. We dachten meer dan genoeg te hebben maar OPEENS at mn schoonvader veel meer dan dat ie altijd eet.. Moest zelfs nog brood erbij halen.. :D En dan kom ik uit een gezin waarbij porties voor 6 worden gemaakt als we met zn 4en zijn, zegt wel genoeg denk ik :D

7. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha, altijd fijn inderdaad als iedereen aan het lijnen is ;) Zonde om dan zoveel over te hebben, maar ik zou het lekker zelf opgegeten hebben, samen met mijn vriend :p

Ik maak meestal gevulde eieren, tomaat-mozarella-basilicum spiesje en zet wat komkommers en kaasjes neer.

Voor iets hartigs rond het einde van de middag zou ik ook kiezen voor ovenbroodjes of piccolini's inderdaad. Heb je niet veel werk mee en het is lekker :D

Heel veel plezier alvast volgende week!

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Haha, ik was dus zelf ook aan de lijn..
    Heb een bakje aan beide ouders meegegeven met van alles erin en mijn schoonmoeder heeft zelfs nog een paar gebakjes meegenomen 'voor de volgende ochtend bij de koffie' :D Vond ik ook een beetje stom staan maar goed, anders moest ik het toch weggooien..

Die tomaat-mozzarella-basilicum dingen zijn inderdaad ook altijd goed!

:D

9. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hahaha, ja dat is dan geen optie om alles zelf op te eten :D Maar zo is het dan ook goed opgelost inderdaad!

Ik maak ook weleens wraps, die smeer ik in met kruidenkaas, dan beleg ik ze met een dun laagje gerookte zalm en een beetje rucola. Dan oprollen en in partjes snijden, heel lekker! Voor kids weet ik dan weer niet of het wel zo geschikt is, trouwens :p

10. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ja, die had ik ook al opgenoemd.. Voor kinderen zou je ze evt. met kipfilet kunnen doen in plaats van zalm en anders een zoete variant maken.. Wraps met chocoladepasta en dan rolletjes maken? Weet niet of dat lekker is hoor hahaha.. Je zou ipv wraps ook pannenkoeken kunnen gebruiken, daar chocoladepasta op doen en dan rolletjes maken. Zoiets.

11. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Pff, sorry :) Ik heb over de helft van je bericht heen gelezen volgens mij, ben nog niet helemaal wakker denk ik :) Haha

12. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ik maak vaak gehaktballetjes van te voren en bladerdeeghapjes.
    Uit 1 vel bladerdeeg maak je 4 hapjes. Je kunt ze vullen met een stukje knakworst, ham/kaas, salami/kaas en nog veel meer.
    Valt hier altijd goed in de smaak!

13. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik zou een grote pan soep maken.
    Of bladerdeeg hapjes / of die kleine pizzaatjes die al eerder zijn genoemd.

Of als iedereen dat lust gewoon chinees bestellen. Hoeft ook niet veel te kosten omdat je bij de Chinees best wel veel krijgt.

14. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik maak vaak kue dadar ( indische pannenkoekjes gevuld met kokos)
    Gehaktballetjes kippenpootjes romatomaatjes met basilicum en een klein bolletje mozzarella wraps met zalm roomkaas en rucola sla en wraps met rookvlees pijnboompitjes en pesto.

En chips en toastjes.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ervan uitgaande dat het geen culinaire hoogstandjes hoeven te zijn...gewoon een zooi Mora spul in de frituur gooien, lekkere huzarensalade erbij, wat fruitspiezen, (zalm) wraps, en een lading toastjes/mini sandwiches maken. Dan kan je tussendoor nog wat schaaltjes met chips, nootjes en olijven neerzetten.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Rond 5 uur zou ik er persoonlijk voor kiezen om soep, koude pasta salade en gehaktballetjes ofzo neer te zetten. Lekker makkelijk, alles kun je dag van te voren maken.

17. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Rond etenstijd zet ik meestal iets van gehaktballetjes op tafel en
    frituur ik wat mini sate die ik smorgens al heb klaargemaakt.
    Of vers stokbrood met allerlei salades.
    En voor de mensen die blijven eten maak ik 2 verschillende pannen soep klaar met een broodje en voor de kids wat knakworstjes.

Deel Deze Pagina