ik gebruik de badcape soms na het badje als ze al droog is. vind ze heerlijk lekker bij papa of mama zitten. verder gebruik ik hem als het te warm is voor het dekbedje en te koud is voor alleen een lakentje in de wagen. ook voor het cb is het erg handig. de eerste paar weekjes lag alyssa er ook in als ze in de box lag. ik heb er dus altijd wel eentje bij de hand. liefs doris
Ik heb er al 3.... lijkt me zo handig om lekker in te wikkelen voor visite,in de box, na het badje....of gewoon bij mama of papa op schoot....
Ik heb er nu 2 gekocht En volgens mij is het voldoende zo! Afdrogen doe ik met de hydrofiele luiers, anders heb ik er 12 voor niks hahah Ze hebben trouwens leuke bij Zeeman, met Snoopy
Wij hebben onze badcapes gewoon bij de wieb (Wibra) gehaald voor maar 3,95 per stuk (en ze zijn nog leuk ook!)
Die van Wibra zijn inderdaad heel leuk, felle kleurtjes. Helaas had ik de pech dat het erg ging pluizen in de wasmachine dus toch maar weggedaan. Ik vind die van Ikea erg handig omdat ze zo groot zijn, kun je de baby lekker helemaal inwikkelen en de punt is ideaal om de haartjes mee af te deppen. Mijn manneke is een koukleum dus de badcapes zijn bij ons een must, na het bad lekker dicht tegen mama aan en dan afdrogen met een hydrofiele luier. Voor iedereen anders dus. Hadook een badjas gekocht, die ligt ongebruikt in de kast.
Ik heb zelf ook getwijfeld of een badcape überhaupt wel nuttig zijn zou. Ik heb er uiteindelijk drie, en vond ze, zeker de eerste maanden, reuze praktisch! Famke is geboren in de winter, en ik vond het wel prettig om haar in een badcape te wikkelen tijdens het voeden. Het leek me zo koud, rechtstreeks uit dat lekker warme bedje in de "koele" kamer. Het voordeel van een badcape tegenover een handdoek, is dat een badcape min of meer vierkant is. Je kunt je kindje daar dus wat gemakkelijker inwikkelen...
Ik zou ze je zeker wel adviseren te kopen. Ik zelf werk in de kraamzorg. Vaak als een kindje zich zelf nog niet zo goed op temperatuur kan houden wikkelen wij het kindje in zo'n badcape Dit omdat dat voor hun lekker warm is. Ook zijn ze ideeaal als je met de baby gaat douchen. Je legt je kindje bloot in de badcape gaat vervolgens zelf douchen als je klaar bent pak je je kindje uit de badcape. Zijn jullie klaar leg je je kindje waar in de badcape gewikkeld droog je je zelf af en ga je je kindje afdrogen en aankleden.. En dat douchen...dat vinden ze zo fijn Groetjes, Marjolein (verpleegkundige in de kraamzorg)
wel lekker hoor voor na t douche zeker in t begin. kruidvat bij ons had ze voor 5,00 gister. en voor in t zwembad ook lekker.
hier nog iemand die er erg veel heeft. en ze ook super vaak gebruikt. in het begin om hem in te wikkelen. en nu hoofdzakelijk na het badderen, zwemmen of douchen. heerlijke dingen vind ik het