Hallo allemaal, Het zit me niet echt lekker en daarom ben ik benieuwd of ik nou (te) pietluttig ben of dat er meer mensen zijn die hun kindje van rond de 1 nog geen chocolade geven of laten geven... Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe denken jullie over het eten van een chocolaatje op deze leeftijd? Mijn SM vraagt namelijk echt tig keer tijdens 1 bezoekje of hij een chocolade mag en het antwoord bij mij blijft stug nee.. vervolgens 2 weken later vraagt ze het weer een aantal keer achter elkaar en weer blijft mijn antwoord nee... wordt er zo moe van... maar misschien is het ook wel te zeurderig dat ik het nog niet oké vindt? Kan het wel met deze leeftijd? Ik heb namelijk meer de in steek.. als hij er zelf niet om vraagt (naar toe loopt.. hand uitreikt bijv.) dan zeker niet geven... waarom zulke dingen aanbieden terwijl hij met iets anders ook tevreden is?
Ik ben niet heel moeilijk met proeven ofzo, maar zou haar ook geen chocolade als tussendoortje geven.. Dan liever een lange vinger of een stukje fruit ofzo! Je kunt ook tegen je sm zeggen; hij mag nog geen chocolade, maar wel...... Dat komt misschien minder negatief over!
Als jij het niet wilt heeft ze zich hierbij neer te leggen. Hier kreeg hij chocolade toen hij ruim 1,5 was.
Nou hij had net ook al koekje toen op (van haar gekregen) en vorige x zei ik inderdaad wat hij wel mocht... maar lijkt wel als ie t ene op heeft dat t andere uit de kast 'moet'
Jou kind jou regels.hier ook tevreden met andere dingen. Hier krijgt ze nu af en toe chocopasta op brood.echt feest voor haar.rond 1 jaar was het pasen en toen heeft ze 1 klein stukje gehad.maar ze is net zo tevreden met een cracker of kaas op brood.
Nee, ik geef mijn dochter (14mnd) geen chocolade. Niet echt uit principe ofzo, maar vind het gewoon niet nodig.
Ik zal zeker geen chicola geven zo lang mogelijk Suiker en zout zijn erg slecht voor kindje.. Ik zou dat niet eens introduceren. Zo ga ik ook geen vette dingen en geen diksap introduceren wat niet weet wil ze niet Je tegen sm zeggen gewoon dat het niet mag. Neem gewoon liever zelf alles mee zo zal ik het doen zeg maar
Hier geef ik ook geen chocolade, maar meer omdat ze er zo een smeerbende mee maakt! Verder laat ik haar wel van alles proeven, en ook dan komt er wel eens iets met chocolade voorbij. Ik heb ook een sm die volgens mij denkt dat ze dat ze de hele dag door moeten eten. Ook krijgt ze standaard daar dik beleg op brood, terwijl ze hier smult vaan een droge 6 granen boterham....
Nee hier krijgt ze ook nog geen chocola. Wel krijgt ze soms chocoladepasta op der brood en pasgeleden hadden we een keer vla met chocolade bolletjes er door heen, dat krijgt ze dan weer wel!
Thuis krijgt ie geen chocola maar weet dat ie bij de buren wel eens chocola heeft gehad, maak ik me niet druk om...maar thuis hou ik het zoveel mogelijk 'gezond'.
Ik sluit me bij al het voorgaande aan. Keertje proeven vd hagelslag of een boterham met pasta voor de verandering, prima. Chocolade als tussendoortje is naar mijn mening nog nergens voor nodig. Je SM moet dat maar accepteren. Ik zou nee blijven zeggen, maar idd wel dingen aandragen die de kleine wel mag, zodat ze het idee heeft dat oma wel een beetje mag verwennen.
Onze kleine mag van alles wel een keertje proeven, maar daar blijft het bij. Maar als jij dat niet wil, is dat helemaal niet raar en moet ze dat accepteren.
Hier krijgt ze af en toe chocopasta op brood maar voor de rest niks van chocola. Met haar verjaardag maak ik wel een chocoladetaart en daar krijgt ze uiteraard wel een stukje van.
Tja.. Het gaat mij niet zozeer om t proeven, hij mag van mij best dingen proeven maar dit als hij er om vraagt... Dit doet hij al genoeg. Maar om nou zoiets als chocolade aan te gaan bieden terwijl hij er niet naar taamd.. Zeker na al net een koekje of iets te hebben gehad. Hij word al genoeg verwend en je kunt ook verwennen door met hem te spelen En mijn erfenis kwam denk ook wel om dat 2 weken terug kitkat werd aangeboden met daar achteraan.. Of mag dat niet van mama? terwijl papa er ook bij is en die gaf gelukkig antwoord + reden.. Maar vind t dan jammer dat 2 weken later weer word geprobeerd en ik tot 4x nee moet zeggen... in eerste instantie zegt ze zelf tijdens het pakken dat hij niet mag... Om vervolgens t wel aan te bieden... En bij de 4de keer rijkte ze het chocolaatje zodat ik hem kon pakken om aan hem te geven haha.. Ik zo.. Nee ik hoef niet.. Zegt ze.. Nee voor M.. Nee die ook niet, heeft net een koekje op ook. Hoe bedoel je hardleers Maar goed. Was even benieuwd hoe andere er in stonden!
Wij waren en zijn niet zo moeilijk.. Emma kreeg met 2/3 maanden ook al hapjes van van alles en nog wat en ook chocola, maar ja dat is een hapje.. Voor haar eerste jaar gewoon wel eens een stukje chocola gegeven en op haar verjaardag had ze een chocolade lolly gekregen die ze in 2 keer op heeft gegeten.
Wat is het verschil tussen een stukje chocolade tussendoor en een boterham met chocoladepasta? Alsof de chocolade ineens minder ongezond wordt als het op een boterham zit.... Wij waren tot een jaar heel strikt. Geen suiker en zout. Nu zijn we wat losser en mag ons zoontje best een paar hapjes proeven van lekkernijen. Met name schoonmoeder moeten we nog wel eens afremmen, die geeft hem alles wat hij wilt. En dat is veel, want hij lust alles en van alles veel. Gelukkig accepteert ze wel een 'nee'. Ik vind, in alle gevallen geldt: ouders bepalen. Of dat nu 10 stukken chocolade zijn of geen. Een ander heeft daar naar te luisteren. Ik snap die drang van mensen om kleine kinderen lekkers toe te stoppen ook niet zo. Maar dat kom misschien omdat ik nog geen oma ben.
Onze zoon is eind augustus 2 geworden maar nog krijgt hij van ons geen chocolade. Op het kdv krijgt hij heel soms een bth met chocopasta maar verder niet. Vind het niet nodig en hij is even blij met pindakaa, kaas, jam, worst of soepstengels en een koekje en fruit.
Mijn dochter is nu 14 maand en heeft nog nooit iets met chocolade in gegeten. Ook geen koekjes, taart of choco. Ik zie eigenlijk niet in waarom ze dat al wel zou moeten. Ze zal die smaak wel snel genoeg leren kennen.
Pfff, ik geloof dat onze zoon pas rond 2-2,5 jaar af en toe eens een chocolaatje kreeg. Ik vind het gewoon niet nodig. Vaak zijn ze nog heel lang tevreden met een soepstengel, rozijntjes e.d.
Ik was met mijn oudste net zo, hij heeft denk voor zijn 2e nooit iets van chocolade of echt snoep gehad. Nu ik er 2 heb is het wel anders. Mijn oudste is bijna 5 en krijgt soms een snoepje of chocolade. Dan wil de jongste van 19 maanden dit ook en moet ik dan nee zeggen. Dus heeft mijn jongste al chocolade gehad en ook al chips en patat uit de snackbar. Plakkerige snoepjes krijgt ie weer niet want die krijgt hij helemaal niet weg. Het is hier denk ik 1 keer per week een paar chipjes bij onze pyama party op zaterdagavond, 1 keer per 2 weken een stukje chocolade bijvoorbeeld een stukje koetjesreep en 1 keer in de 3 maanden patat van de snackbar. Hij krijgt wel vaker frietjes maar die maak ik dan zelf en bak ik in de oven.