Wel of geen chocolade bij 1 jaar

Discussie in 'Voeding' gestart door Marvb, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet standaard maar bijuitzondering een klein stukje mag wel maar dus zeker niet bij een gewoon bezoekje maar met een verjaardag ofzo

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Hier krijgt ze echt nog geen chocolade, vind dat niet nodig. Ze krijgt alleen fruit (niet dat ze dat eet momenteel, ja potjes afentoe, anders vertikt ze het) en baby-kinder koekjes, cracker of eierkoek.

Bij oma heeeel soms eens een 'volwassen' koekje maar liever niet.. Gelukkig respecteren ze dat (voor zover ik weet natuurlijk;)).

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Misschien 1x per 2 weken n paar pinnetjes friet, of wat snoepjes.
    En misschien 1x per maand 1 pakje Wickey waar hij de helft van laat staan.
    En chocolade HELEMAAL niet dat klopt, maar t gaat me niet om de suiker, maar om andere stofjes die in chocolade zitten.

Maar vertel me nu eens wat is hier zo raar aan is dan?

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee, dat krijgt ze hier alleen in de vorm van hagelslag op brood, in het weekend. Tot 1,5 kreeg ze geen suiker en zout.
    Inmiddels eet ze gewoon met ons mee, en als ze eens een koekje krijgt op visite, ach. Ze geeft zelf goed aan dat ze niet meer wil en ze eet net zo lief rauwkost als tussendoortje.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jawel hoor, zeker in de vorm van hagelslag of chocopasta op brood. Zo 'los' ook wel als het zo uitkomt. Zeker de tweede eet toch wel meer chocola dan de oudste op die leeftijd maar dat komt puur doordat als haar zus krijgt, zij natuurlijk ook wil (en krijgt). Gewoon een beetje normaal mee omgaan. Ze krijgen hier 1 keer per dag een 'lekker' tussendoortje en dat kan een koekje of een chocolaatje zijn. Véél liever dat dan al dingen als danoontjes, winegums, spekjes enzo en ook vruchtensap. Dat vind ik echt verborgen suikers, kleurstoffen, E-nummers, smaakstoffen etc. Nee dan gewoon naast yoghurt, water en volkorenbrood af en toe een lekker chocolaatje.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

In chocola zitten juist geen 'stofjes', in tegenstelling tot wicky, snoepjes en die andere troep ;)

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Zoontje krijgt nog geen snoepgoed en ik vind zelf chocolade geen snoepgoed voor kleine kinderen. Chips ook niet maar als hij dan toch ergens is waar gesnoept word vind ik dat voor een keertje minder een probleem. Hij krijgt het niet dagelijks of beter gezegd hij heeft het vorig weekend voor het eerst een klein bakje chips gehad. Thuis zijn er rozijntjes, stukje kaas, babykoekje, rijstewafel of een keer een klein eierkoekje.

8. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons in de familie is het traditie dat de kleine met 1 jaar een reep chocolade krijgt, dus wij moesten er ook aan geloven. Kleine in de kinderstoel, hele familie stond klaar met foto en film apparatuur... En... Hij vond het verschrikkelijk :D

Ik doe niet zo moeilijk over snoep en koek sinds hij 1 is. Thuis krijgt hij het niet, maar als hij ergens anders is dan vind ik het vaak wel prima, kleine stukjes. Als het puur chocola, vet of suiker met mate is het probleem ook niet zo groot denk ik. Heb meer problemen met al die toegevoegde rommel in yoki, optimel, dat soort spul...

9. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

JA mijn zoontje eet chocola

10. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Mijn dochter is 19 maanden en heeft het nog nooit gegeten eigenlijk. Gisteren waren we bij de intocht van de sint en ze kreeg natuurlijk kruidnootjes en snoepjes van de pieten. De snoepjes gaf ze aan mij maar de kruidnootjes at ze op:D
    Het lijkt af en toe of ze snoepjes en chocolade niet herkent als eetbaar ofzo, heel gek. Terwijl ze een ouder nichtje en neefje heeft die toch echt wel eens snoepen.
    Ze eet meestal een rijstewafel, eierkoek, cracker, kinderkoekje.
    Heel soms rozijntjes, knijpfruit of goodies chipjes. Maar dit is eigenlijk alleen als we op visite zijn ofzo.

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Chocolade is een product dat diverse stoffen bevat die een bewezen effect op de hersenen hebben zoals de neurotransmittersβ-fenylethylamine, dopamine, serotonine en endorfine[2], de stoffen cafeïne, theobromine en anandamide, een stof die verwant is aan THC (de werkzame component van cannabis). Vanwege de aanwezigheid van deze stoffen is het populaire misverstand ontstaan dat chocolade een stimulerend effect op de hersenen zou hebben en bovendien verslavend zou zijn. Dit is echter niet het geval, omdat de genoemde stoffen in een dusdanig kleine concentratie voorkomen in chocolade, dat een gemiddeld mens vele tientallen kilo's pure chocolade zou moeten eten om ook maar het geringste effect te ervaren.

Voor een klein kinder lichaampje vind ik deze stoffen toch wel erg heftig.
    Maar ook vooral omdat er caffeine in zit, dat vind ik de aller grootste reden om Beer geen chocolade te geven.
    Een kinderarts heeft mij ooit verteld dat chocolade t slechtste is wat je een kind kan geven, omdat er caffeine in zit.

En soms wat frietjes, een snoepje of een paar slokken Wickey vind ik zelf lang niet zo erg als chocolade.

Ik hoop dat het zo wat duidelijk is.......

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jaja. Nou dan zou ik toch óók maar eens uitzoeken wat er in een gemiddeld winegumpje, spekje of wat jij ook onder snoepje verstaat zit. Ik vermoed nog veel meer troep ;)

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Tja, we kunnen er wel over discussieren, maar aangezien ik hier alleen neergezet heb hoe ik er over denk, en niet om meningen heb gevraagd, heb ik daar niet echt veel zin in.
    Jij kan mijn mening onzin vinden, dat is je goed recht.
    Maar alsnog krijgt Beer geen chocolade. Punt. Einde bericht.

Deel Deze Pagina