Mijn zoontje is nu 18 weken (4 mnd en 1 week) Ik ben nog niet begonnen met bijvoeden. Omdat ik denk dat hij dit nog niet nodig heeft en/of nog geen behoefte er aan heeft. Qua gewicht heeft hij het ook echt niet nodig. Zeker geen papflessen! Dit hebben ze absoluut niet nodig en is volgens het CB alleen 'nodig' bij kindjes die overactief zijn en erg veel bewegen/verbranden. Ik wil er pas met bijvoeden beginnen als hij het zelf aangeeft. Ik denk dat ik dat ga merken aan: - steeds kortere tijd tussen twee flessen. (?) - de nacht niet meer 'halen' op alleen flessen (?) - ............ Verder heb ik tips van jullie nodig! Waaraan kan ik het nog meer merken? Hebben jullie daar ervaring mee? Bedankt!
Ik betwijfel dat je het echt kan merken. Het is niet dat je baby op een dag meldt dat ie nu wel graag courgette wil proeven. Hier was het vooral op 4 maand owv reflux en omdat ze nooit genoeg leek te hebben. Er wordt algemeen gesteld dat het vanaf 4 maand mag en dat je vanaf 6 maand best wel start als je dat tevoren nog niet gedaan had.
Hier nooit echt gemerkt dat ze 'toe' waren aan bijvoeding. Je kunt ook moeilijk toe zijn aan iets wat je niet kent Wel denk ik dat die 2 punten van jou mooie richtlijnen zijn.
Ook hier nooit gemerkt. Het eten uit je handen kijken of alles in de mond stoppen is ook geen indicatie (geef een baby een steen en die zal ie ook proberen op te eten) Baby's zijn gebouwd om 6 maanden op melk te leven. Dus je hoeft niet eerder te beginnen. Wil je wel eerder beginnen doe je dat omdat je het zelf leuk vind (of omdat er idd medische redenen zijn zoals hierboven beschreven). Dus het is volledig aan jezelf! De 2 redenen die je opnoemt daar kan je idd wat mee. Bedenk alleen wel dat het met 4 maanden echt nog om BIJvoeding gaat. Het vervangt geen melkvoeding.
Hier met zes maanden begonnen. IK merkte wel dat ze toen intresse kreeg in wat er op mijm bord lag, ze pakte het er ineens vanaf en at het op haha. We merkten toen ook dat ze veel wilde drinken.