wanneer eerste echo? en uitwendig of inwendig dan?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by knorretje21, Feb 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    hallo allemaal,

de titel zegt het al wanneer heb je een eerste echo ongeveer
    bij alysia had ik pas bij 13 weken een echo omdat ik toen pas naar de VK was gegaan...

maar ben benieuwd wat het normaal is en of die dan uitwendig of inwendig is....
    maak me eigen best zorgen hopelijk snel dat ik wat meer rust heb maar zal iedereen denk ik wel hebben

heb bij de 8 weken een afspraak althans intake bij de VK dus ben zo benieuwd...

bedankt alvast :)

2. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

Oct 10, 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    ik heb een echo gehad met 8 wkn en 2 dagen wel een inwendige echo

3. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

Oct 10, 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    haha dank je wel :)

5. Ischa31

Ischa31 VIP lid

Sep 5, 2007
    6,944
    83
    48
    thuis
    Bij de 1e zwangerschap heb ik met 8 weken een inwendige echo gehad. En morgen heb ik weer mijn 1e echo en ben ik als het goed is ook 8 weken zwanger, dit zal ook inwendig worden.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    toevallighierboven 2 vroege echo's, maar normaal gesproken krijg je een echo met 12 weken en 1 met 20 weken.. die van 12 weken kun je ook met 11 laten maken ;) het is maar net wanneer jij de afspraak maakt... Maar in principe als er geen medische achtergrond is, dan krijg je je eerste echo rond de 12 weken, om te bepalen hoe ver je precies zwanger bent en wanneer je dus echt uitgerekend bent.

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    klopt :)
    heb net even gebeld en pas rond de 12 weken inderdaad :)
    ben wel benieuwd wanneer kunnen ze bij de verloskundige dan het hartje met dat ding doplles of iets horen ?

8. kus26

kus26 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,541
    0
    36
    Almelo
    Ow, ik krijg 1 april mijn eerste echo, en ben dan 9 weken. Volgens mijn vk is de 12 weken echo al lang achterhaald, en kan het ook veel eerder. Maar goed, dat ligt dus denk ik aan de vk zelf.

9. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ja vind eerlijk gezegd wel heel erg jammer zo laat pas.. ben erg onzeker wil zo graag weten of het goed is of niet... maar wiil iedereen natuurlijk en als ik dan nog moet bedenken pas over 6 weken een echo ongeveer pff erg laat helaas.... zijn hier denk ik beetje ouderwets ;)

10. kus26

kus26 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,541
    0
    36
    Almelo
    Ach en anders bel je nog eens, om te zeggen dat je het niet lekker zit. Misschien kan het dan wel eerder?

11. Alita

Alita Niet meer actief

Die eerste echo is altijd pas na 10 à 11 weken omdat je dan ook het meeste kan zien. Mensen die eerder een echo krijgen zijn meestal onder behandeling bij een gyneacoloog. Ik krijg zelf volgende week mijn eerste echo, kan ook niet wachten maar je moet vertouwen op je lichaam zeggen ze. En trouwens als het mis zou zijn maakt die echo eerder of later ook niks uit. Het loopt altijd zoals het moet lopen. Dit is mijn mening tenminste. Maar ik begrijp je helemaal dat je gewoon graag wilt weten of het goedzit. Ik heb dit zelf ook. Maar ik moet nog effe geduld hebben.

groetjes cindy

12. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Ik heb een termijn echo gehad, omdat ik niet precies wist hoelang ik zwanger was.
    Ik heb toen een uitwendige echo gehad met 7w3d. Alles was goed te zien. (zie album) Vanavond krijg ik weer een echo!

13. jojo29

jojo29 Bekend lid

Feb 4, 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht

14. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Wegens eerdere MA heb ik een vroege echo gehad met 7wk3dg.
    Ze probeerde eerst uitwendig, als dat niet zou lukken zou ze inwendig doen. Maar dat hoefde niet, alles was meteen goed te zien.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb net mn 1e echo gehad, bij 10 weken en 2 dagen precies. Inwendig, voelde er helemaal niets van!

16. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ben beniuwed wanneer ik echo krijg :)
    of het inwenidg of uitwendig is maakt me niet uit :)
    hopelijk snel...

maar wie weet wanneer je het hartje kan horen bij de VK via zo'n dopler?

17. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    dit is mijn 2e kindje..
    heb met 10 weken de echo,denk dat het inwending is,,steld niks voor hoor!

vraag me wel af als je dik bent of je dan eerder inwendig krijgt? ik ben dus dik en kreeg de vorige keer met 12 weken nog inwendig,misschien omdat ik een dikke buikwand heb?

18. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

Jun 8, 2006
    676
    0
    0
    Hallo,
    bij ons heb je rond 8 weken de eerste afspraak bij de verloskundige.
    Ik kon die week niet, dus ging ik rond 9 weken. Incl. 1e echo! :D :D :D
    Ik kreeg een inwendige echo, maar ik ben slank (sommigen vinden me
    te dun :( ) Als je dikker bent heb je meer kans op een inwendige echo.
    Ons kindje was meteen te zien. Hartje zien en horen kloppen! \:D/ Zo mooi.

19. olifantjes

Feb 28, 2008
    24
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Amersfoort
    leuk om te lezen...ik heb zelfs de huisarts nog niet gebeld..weet t net 2 dagen en ik wil t eerst ff zelf bevatten zeg maar...ik werk in de kinderopvang dus wist ook wel dat de eerste afspraak rond 8e week is en vind het lastig omdat de doktersassistente een vriendin is van mn moeder. Ik weet dan wel dat ze geheimhoudingsplicht heeft maar toch.... Ik vroeg me idd af of zoon inwendige echo erg vervelend is..tja als je ooit bevallen bent dan zal t wel niets voorstellen..maargoed ik ben nog niets gewend hè...

20. jojo29

jojo29 Bekend lid

Feb 4, 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi olifantje

nou ik heb vaak een inwendige echo gehad steld niks voor zelfs voor dat ik mijn eerste kreeg heb ik ze gehad. inverband cyste enzo

het is een vrij dun dingetje en ze gaan ook niet echt diep.

groetjes jojo

Share This Page