Het aftellen kan beginnen, nog 3 (max 5) weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Oranje, Jan 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oranje

Oranje Actief lid

May 27, 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

Wat wordt het spannend vanaf nu :D
    Ben nu 37.1 weken dus dat betekent dat ik vanaf nu elke dag kan/mag bevallen. Ik heb ervoor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen. Ben best laat aan de babykamer begonnen, maar alles is nu af. Heb net nog wat kleertjes gestreken en mijn koffertje is voor de helft gevuld.

Ik voel de afgelopen dagen meer een druk onderin en heb al 2 dagen last van steekjes en snachts vaak buikpijn. De kleine voel ik niet meer zo veel bewegen, maar dat hoort erbij. Veel plek is er niet meer he :)

Ik heb 6 januari een echo in het ziekenhuis. Dit om te kijken of de kleine op schema zit qua groei aangezien de laatste echo aangaf dat het hoofdje achter op schema lag. Hoop dus dat het allemaal er goed uitziet donderdag.

Zijn er meer dames die ook nog maar even hoeven? Lijkt me gezellig om hier elkaar op de hoogte te houden en samen af te tellen :)

Liefs

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hoi!

Spannend dat je nog een echo krijgt, maar het zal wel goed zijn, je hoort zo vaak dat iets afwijkt, en dat ze er even later niks meer van zien. Wel fijn om nog even te mogen spieken. Ik had vorige week een liggingsecho, ook erg leuk om ff te kijken naar de kleine.

Ik ben dinsdag 37 weken, dus ook hier is het aftellen begonnen. Heb erg veel harde buiken en soms doen ze ook pijn. Ook wel eens krampen en veel lage rugpijn. Maar volgens mij kan dit ook nog weken zo door gaan..
    Kleine is wel helemaal ingedaald.

Ik wil morgen m'n ziekenhuiskoffertje inpakken, ik ga ook in het ziekenhuis bevallen. Moet nog wat hoeslakentjes en lakentjes strijken en dan heb ik alles klaar. En de gordijnen voor de babykamer moet ik nog bestellen. Maar heb er al wel vitrage hangen.

Vind het nu wel spannend worden, wanneer zou hij zich aandienen? Van mij mag hij wel wat eerder komen, vind het wel zwaarder worden nu. Dus een weekje of 38-39 lijkt me heerlijk! Maar goed, daar heb ik niks over te zeggen he!

groetjes

3. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    Hier nog iemand die nog maar even moet. Het word inderdaad heel spannend nu, maar ik heb het idee dat mijn kleintje nog wel goed zit daarbinnen. Ik heb namelijk nog geen harde buiken/voorweeën gehad. Ook geen buikkrampen, helemaal niets! Het enige is dat ik soms lage rugpijn heb en de linkerkant van mijn ribben doet af en toe pijn.

Het kamertje heb ik sinds ik 34 weken was helemaal af. Mijn tas staat ook al vanaf die tijd gepakt. Ook ik wil poliklinisch bevallen. Wat fijn Oranje dat je nog een echo krijgt. Ik heb de laatste gehad met 29 weken, een groeiecho. Alles was goed hoor alleen had hij een iets groter hoofdje dan gemiddeld, maar gelukkig nog steeds binnen de curves.

Ik ben ook heel benieuwd wanneer de kleine man zich aandient. Eerlijk gezegd heb ik er wel zin in, met 38 weken bevallen zou ik prima vinden. :) Maar ja je hebt het niet voor het zeggen hè?! Succes nog met de laatste loodjes!

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

hier ook 1
    ik krijg volgende week maandag een echo om te kijken hoe de placenta ligt en op basis daarvan kunnen ze zeggen hoe ik ga bevallen.
    Ons kamertje is ook zo goed als af, er moet alleen nog een rolgordijn geleverd worden. alles is verder al gewassen
    hier is Glimmie nog erg druk bezig binnen!

5. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik moet ook nog maar eventjes, zo spannend!! Baby is ingedaald, laatste dagen af en toe zeurderig gevoel onderbuik, harde buiken en erg veel plassen:p!!

Koffer staat klaar, ik beval ook in het ziekenhuis!

6. bebegim

bebegim Actief lid

Aug 23, 2010
    168
    0
    0
    Sow wat is de tijd snel gegaan, ik heb ook nog 3 max 5 wk. Ik hoop zelf nog 1 week te wachten zoals de meeste van jullie maar helaas heb je daarover niks te zeggen:)

Vorige week dinsdag had ik een liggingecho, ze hebben ook gelijk naar de groei gekeken en alles zag er gelukkig goed uit. Het is wel een hoofdligging maar nog niet helemaal ingedaald idd voldoende voor de bevalling. Berekende gewicht was toen 2600gr en ze schatten 3300 gr met 40 wk dus dat is aardig goed volgens vk.. Had ook nog voldoende vruchtwater ik denk niet dat het bij mij eerder gaat beginnen dan 40 wk maar goed dat denk ik dan:) het blijft gewoon spannend!!

Babykamer was al helemaal af met ong 34 wk en koffertje staat nu ook klaar. Hopelijk ga ik ook in het ziekenhuis bevallen;)

Veel succes en groetjes!

7. Oranje

Oranje Actief lid

May 27, 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die krampen en lage rugpijn komen mij bekend voor! Mijn kleine is ook helemaal ingedaald en sindsdien voel ik veel meer. Een soort druk onderin, menstruatiepijn en steekjes, maar dat hoort erbij.. Kunnen ook indalingsweeen zijn.

Ik vind het wel fijn dat ik nog een echo krijg. Zo zie je maar weer dat een groeiecho wel handig is (die van mij was op eigen verzoek). Lijkt me fijn als m'n kleine bij week 38 of 39 komt, maar als de echo donderdag aangeeft dat ze nog aan de kleine kant is dan mag ze wel langer in mama's buik blijven :)

8. Oranje

Oranje Actief lid

May 27, 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL

9. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

May 19, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!!
    Hier even een berichtje van mn iPhone midden in de nacht... Ik ben nog net geen 37 weken maar wel bijna... Gezellig kunnen we idd elkaar beetje volgen in de laatste paar weekjes! Ik heb al een aantal weken last van voorweeen en ook pijnlijke en deze nacht is t ergst, de hele nacht al, soms val ik in slaap maar word ik weer wakker van de zeurderige menstruatie achtige pijn..! Zoooo vermoeiend!! Het is mn tweede, er zit wel 9 jaar tussen....!!

Laatste vk bezoek was ze nog niet ingedaald maar dat kan bij een tweede ook veel later gebeuren heb ik gelezen, zelfs tijdens de bevalling (bij n eerste ook trouwens..)

en ik wil thuis bevallen!! Dus ze moet echt binnen blijven tot woensdag anders mag t niet!

Succes allemaal... Ga even proberen te slapen weer... Puf puf hijg hijg ;)

10. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Hoi allemaal,

Ik ben ietsje minder ver (36 weken, mijn ticker loopt niet helemaal lekker), maar ben toch ook echt aan het aftellen hoor. Ben momenteel al een paar dagen hondsberoerd: koorts, enorm veel hoesten, snotverkouden en benauwd. Heb mijn keel inmiddels zo rauw dat het net lijkt of er mesjes inzitten en met iedere hoest heb ik enorme last van de spieren in mijn buik. BLEGH!

Heb dus weeeer helemaal nog niet geslapen vannacht.
    Hoop echt dat ik snel opknap want ik verlies al mijn kracht voor de bevalling zo nog! Vreselijk!

Krampen en harde buiken heb ik nog maar zeer zelden. De kleine is tot zijn haartjes ingedaald, nog niet met zijn hele hoofdje zeg maar. Heb wel veel last van liezen en bekken.

Zit nu een beetje spelletjes te spelen op hyves. Hopelijk word ik straks zo moe dat ik toch nog even kan slapen door alle pijn heen.

11. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    :D nu de beurt aan de januari mamassssss coool... succes allemaal met aftellen

12. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Hey,

Ik ben ook echt aan het wachten tot de baby te voorschijn komt. Bij iedere kramp denk ik ' al het begonnen zijn?'...
    Niet dus!!!!
    Ik ben nu ruim 38 weken en wordt as woensdag gestript. Ze wilde het vorige week al proberen, maar ik voelde de griep opkomen en het leek me dus niet verstandig.
    Dat was de juiste keus geweest, want ik was heel verkouden en had last van koorts, keelpijn en oorpijn. Vandaag voel ik me weer iets beter en kijk dus al uit naar woensdag.
    De kans is groot dat het strippen niets uithaald omdat ik "nog maar" 38 weken ben, maar niet geschoten is altijd mis, toch?
    ( ze gaan me overigens strippen ivm met bi)

13. Bubble

Bubble Lid

Jul 13, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Ik ben al ietsje verder :) 38 weken nu en uitgerekend volgende week op de 11e!!

De baby was al bij 34 weken ingedaald en sinds week 37 heb ik al menstruatie achtige krampen in mijn buik/rug gevoeld. Heb ook meer last van harde buiken ook als ik gewoon op de bank zit te lezen. Verder heb ik veel meer last van afscheiding en veel plassen.

Ondanks de mindere ruimte beweegt de baby nog volop maar gelukkig niet meer harder trapjes in mijn zij. Het is vooral zijn/haar kontje dat prikt.

Slapen gaat steeds slechter. Ik probeer me zo goed mogelijk op de nacht voor te bereiden met een warme douche, ontspannende massage, niet te spannend boek maar meestal slaap ik een paar uurtjes en ben dan wakker voor een paar uur en kan dan pas weer slapen. Probeer nu zoveel mogelijk overdag bij te slapen. (heb ook voor het eerst sinds de hele zwangerschap s'nachts honger...)

Babykamertje is bijna af, we zijn pas bij 35 weken begonnen. Alle meubels & spulletjes zijn er wel het is nog even de puntjes op de i zetten ;)
    Ik ga thuisbevallen en heb ook alle spullen sinds vorige week in huis. We hebben een bad gehuurd via de verloskundige en we hebben nu de woonkamer uitgeruimd zodat er ruimte is om het snel op te zetten. Ik heb nog niet mijn bed opgemaakt met een plastic kleed eronder maar zal dat morgen maar es doen.

14. Bubble

Bubble Lid

Jul 13, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Toen ik net over de 37 wk zat, was ik bij elke kramp of lichaamsverandering helemaal nerveus, oh oh oh dacht ik is dit het? Maar nu ben ik veel rustiger en laat ik het gewoon maar komen. Vind het natuurlijk wel spannend!!

15. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    @ Zinaa, vervelend dat je zo slecht slaapt!
    Ik begin nu ook flink verkouden te worden, heb vannacht in totaal maar 3 uur geslapen of zo. Hoop echt van harte dat dit niet zo blijft tot aan de bevalling!
    Had vannacht ook veel buikkrampen, maar ze werden onder de douche minder dus het zijn voorweeen of zoiets. Heb echt ff een baal dagje vandaag, maar goed, hoop dat ik morgen wat opgeknapt ben!

Vanaf dinsdag kan het echt elk moment gebeuren, vind dat toch wel een heel bijzondere gedachte. Vraag me zo af wanneer het dan zo ver is. Maar goed ik ga er maar van uit dat het nog wel 3 weken duurt..

16. Okidoki

Okidoki Actief lid

Jun 12, 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meld me ook hier,ben vandaag precies 36 weken maar i.v.m. zwangerschapsdiabetes ga ik niet over de 40 weken.
    Het wordt dan ook zekers een ziekenhuisbevalling.

Nog maar 4 weken,ik ben me er nog niet helemaal bewust van,heb mijn tas dan ook nog niet klaar staan,dit moet ik aankomende week toch maar echt eens gaan doen.

De kleine is al wel ingedaald en ik heb dan ook al regelmatig steken van onderen,in de nacht van donderdag op vrijdag (oudjaarsdag) had ik flinke krampen mijn eerste gedachte was "oo nee niet vandaag" vrijdag nog voor controle bij de gynaecoloog geweest en zij zei laat het maar komen.
    Dit waarschijnlijk omdat de kleine nu al geschat wordt op 7 pond en ook omdat mijn urine was gecontroleerd op eiwitten en het zat op het randje.
    Ze had het er ook nog over dat er misschien een vruchtwaterpunctie wordt gedaan om te kijken naar de longrijping,dit lijkt me dus helemaal niets.:(
    Donderdag moet ik weer voor controle naar een gynaecoloog en internist,ik hoop dan eigenlijk wel te horen wat en wanneer het gaat gebeuren.

Nou ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen aangezien het voor mij allemaal nieuw is.

17. didi77

didi77 Actief lid

Nov 9, 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog eentje die vanaf dinsdag thuis mag bevallen. veel lage rugpijn en andere krampjes en pijntjes. Kleine is nog niet ingedaald,maar dat wilde de eerste 2 ook niet. Helaas de afgelopen 2 weken snotverkouden dus continu aan het hoesten snotteren en ook slecht slapen. verder gaat alles prima, maar hoop net als de vorige 2 keer de 40w niet te halen. volgens de echo vorige week loopt ze enkele weken voor qua groei. vrijdag nieuwe echo, want de meting wordt niet geheel vertrouwd.

18. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    @Oranje: Mijn kindje is vanaf 35 weken ingedaald. Ik zat een keer op de w.c. tot het ineens leek of mijn kind er van onder uit wilde komen. Ik slaakte een kreet en dat was het dan. Dat zal een indalingswee geweest zijn, maar dat is dan ook de enige keer dat ik wat heb gevoeld.

Mijn baby is overigens wel rustiger, hij beweegt met name 's nachts en 's ochtends. Ik slaap dan ook niet zo goed meer 's nachts, maar ik geloof dat er hier meerdere 'lotgenoten' te vinden zijn. ;)

19. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ja Rosa volgens mij is dat slapen echt voor de meesten een probleem.
    Net ff lekker uitgehuild bij manlief, die heel lief en geduldig was en me ook een rugmassage gaf. Nu is ie stokbroodjes aan het bakken voor me, de lieverd.
    Voel me wel een beetje opgelucht nu. Straks maar ff warm douchen en proberen nog een uurtje of wat te slapen.

20. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    @Viol: Tja we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, haha.. Af en toe even uithuilen lucht wel op hè? Ik heb de afgelopen weken ook verschillende keren huilbuien gehad omdat ik het allemaal niet meet zag zitten. Ook werd ik gek van mijn opruimwoede en het gevoel dat ik het allemaal niet meer bij kon houden. Viel wel mee hoor, maar ja die hormonen hè?

Lief dat je man nu stokbroodjes voor je aan het bakken is. :)

Share This Page