Hoi allemaal, Graag vertel ik jullie mijn verhaal en hoop ik op advies. Mijn broer en ik hadden een super goeie hechte band met elkaar, totdat hij getrouwd is. Vanaf het begin, zie ik en zowel mijn familie hoe hij wordt gemanipuleerd door zijn huidige vrouw. Uit bescherming heb ik hier altijd iets van gezegd. Nu is hij inmiddels getrouwd en heeft geen contact met mij. Hij heeft me erg gekwetst en dat doet nog steeds pijn. Ik heb wel altijd gezegd dat ik niet achter zijn keuze sta. Nu willen mijn man en ik graag beginnen aan kinderen. Ik deelde vroeger alles met mijn broer, en nu mis ik dat ik mijn kinderwens niet kan delen. Wil ook niet mijn kinderen hun oom ontnemen. Ik weet niet hoe hiermee om te gaan. want ben erg gekwetst. Graag jullie advies.......
Hoi Isha, Ik heb ook geen contact met mijn jongere zus. Dit ook door omstandigheden, daar ga ik niet op in. Toen ik zwanger was heb ik haar hierin niet bij betrokken. Maar tussen mij en mijn zus is het echt over. Ik weet niet in hoever jullie daar zijn. Wij zijn vorig jaar ook getrouwd en daar was zij ook niet bij. Nu heeft ze weer een beetje contact met onze vader en laatst was mijn man daar op visite toen zij er ook was. Dat was de eerste keer dat zij mijn dochter zag. Onze band was vroeger ook hecht echter zijn we zo van elkaar verwijderd dat ik het goed vind zo. Wel hoor ik van andere dat zij gekwetst is dat ze nooit is ingelicht van de geboorte zowel het trouwen. Maar ik ben doorgegaan en heb daar vrede mee. Als je daar niet mee kan leven en wil je contact dan zou ik daar wel voor vechten. Voor mij hoeft het niet want het is goed zo. Succes.
Als je het contact met je broer zo mist dan zou ik toch echt contact met hem opnemen. Bellen is vaak het beste maar als je bang bent haar aan de lijn te krijgen kun je hem evt. ook mailen en uitleggen dat je hem mist en hem vraagt om jou te bellen. Op die manier geef je hem evt. ook de ruimte. Als ik je een advies mag geven: misschien toch maar voor je houden vanaf nu dat je niet gelukkig bent met zijn keuze. Denk dat die boodschap luid en duidelijk is overgekomen en niet iedere keer opnieuw hoeft te worden herhaald. Lijkt me duidelijk dat hij bewust voor haar kiest en dat je opmerkingen geen zoden aan de dijk zetten, dus laat dat onderwerp lekker rusten en werk aan jullie onderlinge band en accepteer dat hij nu eenmaal voor haar kiest (of je het nu leuk vindt of niet, hij vindt haar blijkbaar wel leuk ).
Weet je mijn man heeft heel lang ruzie gehad me zijn zusje omdat ze mij niet accepteerde 5 jaar ruzie ! Nu heeft ze 2 jaar geleden besloten het over een andere boeg ye gooien en heeft excuus gemaakt en heeft er echt aan gewerkt om normaal te doen tegen mij Ques what .... We kunnen nu echt heel goed met elkaar en onze band is beter dan wat ze met haar broer had (mijn man dus) Soms moet je uit liefde voor je familie je mond houden En misschien door te te doen alsof dat je haar uit eindijk toch nog aardig kunt gaan vinden
Jeetje meid ik herken me zo in jouw gevoel! Mijn jongste broer en ik waren (en zijn inmiddels gelukkig weer) 4 handen op 1 buik. Totdat hij een nieuwe relatie kreeg. Hij kwam ineens nooit meer langs. Zijn vriendin heeft hele gekke dingen gezegd en gedaan en daar hebben we het natuurlijk wel met hem over gehad. Toen kwam hij nooit meer. Ruzie is er tussen ons nooit geweest dus ik ben hem wel blijven smssen om het contact te houden. Ik dacht als er echt geen contact is, is het over. Ik ben ook gestopt met zeggen wat ik van de situatie vond dus alleen maar positief contact. Ben zelfs 2x op zijn verjaardag geweest zonder man want die wilde niet eens meer met haar in 1 ruimte zijn. Weet je hij was verliefd en zag het allemaal niet zo in. Hoe harder jij tegen bent hoe meer hij voor is en zodra het contact echt weg is, is de stap naar familie terug heel moeilijk. De jongste werd geboren en hij heeft haar 2 keer gezien. Ik was zo verdrietig, ik was mijn broer, mijn maatje kwijt! Ik heb er nachten van wakker gelegen, ik vond het zo erg, ik miste hem zo ontzettend. Ik heb het geprobeerd los te laten, het deed te veel pijn. En toen.... Gingen zijn ogen open. Hij belde ik heb goed en slecht nieuws. Ik zei doe dan eerst het slechte maar, hij had geen huis meer. Het goede was dat ze uit elkaar waren. Ze heeft hem nog een tijd bedreigd dus ja.... We zagen het goed. En ons contact..... Is weer als voorheen! Ik heb hem een keer gezegd dat het een zware tijd was, ik hem vreselijk heb gemist en dat ik blij was dat hij er weer is. Daarna hebben we er nooit meer over gesproken.
Als jij hem mist zou ik zeker contact opnemen! Vriendlief heeft ook jaren geen contact gehad met zn broer en paar weken voor de geboorte van onze zoon kreeg hij weer mail contact maar dat is ook weer snel over gegaan toen onze zoon geboren was, wij een kaartje hadden gestuurd en een reactie kregen van "wat zielig dat jullie je zoon zo noemen" dus was vriendlief er gauw klaar mee..
als je hem mist moet je contact met hem zoeken maar niet omdat je graag wilt dat je kinderen een oom hebben wij hebben geen contact met schoonouders en zwager er is veel voor gevallen en toen de kinderen geboren waren ook geen contact gezocht je moet doen waar je je zelf goed bij voelt
hoi meis, ikzelf heb 4 jaar lang geen tot nauwelijks cotnact gehad met mijn broer we zagen elkaar alleen op verjaardagen alsik daar al kwam.. in de zwangerschap van mijn oudste dochter kwamdaar ineens een kaart van mijn broer, hoe hij trots was op zn nichtje en hoe graag hij er voor haar wou zijn als oom zijnde en hoe er hij haar zou beschermen,daarop heb ik een berichtje gestuurd naar hem dat ik zeer geemotioneerd was door zijn berichtje en dat ik hoopte dat we het contact langzaam weer op zouden kunnen bouwen. Langzaam aan stuurde we elkaar een berichtje hoe het ging en ontmoete we elkaar express bij onze moeder zodat we langzaam weer aan elkaar konden wennen. Na de geboorte van onze dochter werd het contact meer en meer en vroeg hij toen onze dochter een paar maanden oud was of hij haar vast mocht houden. Vanaf dat moment is het contact alleen maar beter geworden, want daar waszijn grote broer en oom gevoel.. En nu zwanger van de tweede hebben we steeds meer en meer contact en komen we zelfs af en toe bij elkaar over de vloer. Het is nog niet zoals het was maar het gaat goed nu.. Ik zou zeggen schrijf een brief over hoe erg je hem mist of stuur een kaart of iets wat het beste bij jou past, en kijk hoe hij erop reageerd. Wie weet mist hij jou ook en is dat het zetje dathij nodig heeft. Succes meid!
Is toch je broer? Ook al mag je niet zijn vrouw zou ik gewoon soms mondje dicht houden en gewoon zijn eigen fouten maken en gewoon meer richten op je eigen broer dan elke keer naar zijn vrouw!
Meiden, super bedankt voor jullie advies. Ik zal het advies van harte nemen en inderdaad niks meer negatiefs zeggen. Toevallig zat ik gister bij mijn ouders en het getrouwde stel zat er ook. Ik heb niks gezegd en gedaan alsof ze onzichtbaar zijn. Op die manier is er geen aanleiding tot conflicten. Echter erger ik me wel als ik.zie hoe overduidelijk hij onder de plak van haar zit. Het is moeilijk verteerbaar om te zien dat hij in haar bijzijn een ander persoon is. Hij kan zichzelf niet zijn. Maar ik denk niet dat iemand dat lang kan volhouden. Ik hoop dat hij de realiteit snel onder ogen ziet. Toen ik hem zag zitten had ik gemengde gevoelens, ik wilde mijn broer omhelsen, maar bedacht ook hoe hij mij gekwetst heeft.......
Hoe raak je een goede band kwijt met je broer. Juist door zo te reageren. Als die vrouw niet de juiste vrouw voor hem is!!! dan moet hij daar zelf achter komen als je kritiek hebt op elkaars partner dan raak je elkaar kwijt. Je moet voor de lieve vrede accepteren welke keuze jou broer gemaakt hebt. Met andere woorden als iemand zijn of haar partner niet accepteert dan komt het nooit meer echt goed. Iedereen heeft het recht zijn of haar partner te kiezen. En elk mens heeft de keuze om daar in mee te gaan. Dat heb ik wel geleerd in het leven. Laat mensen zelf hun keuze.s maken is het niet de juiste keuze dan moet bijvoorbeeld je broer daar zelf achter komen daar heeft hij geen kritiek van een zus bij nodig. Leer het toch eens af mensen. Mensen beoordelen om dat je iemand niet mag. Daar krijg je alleen maar conflicten van. Accepteer dus gewoon iemand zonder vooroordelen en zonder je mening te geven. Want jou mening doet er gewoon dan niet toe.
Ik heb heel lang, een jaar of 10, problemen met mijn zus gehad. Toen ik echter in de problemen zat stond ze wel voor mij klaar. wat ik nooit gedacht had is dat we er toch goed over konden praten. We verschillen veel maar ik begrijp haar nu meer. Ik sta lang niet altijd achter haar keuzes maar ik begrijp nu wel waarom ze die keuzes maakt. We hebben nu al langer dan een jaar veel contact en geen ruzie meer gehad. Conclusie; het is nooit te laat. Praat eventueel met een onafhankelijke derde erbij.
Ik zegt dit vanuit mijn situatie (zie eerder berichtje). Het is lastig te zien dat hij onder de plak zit, maar hier kun je niks aan veranderen en daar moet hij ook niks aan willen veranderen. Hij moet hier zelf achter komen anders werkt het niet en gaat hij naar haar terug (mijn ervaring). In ons geval duurde het bijna 4 jaar! Je schrijft dat hij jou gekwetst heeft maar bekijk het eens van de andere kant? Hoe zou hij zich voelen? Jij bent heel negatief geweest over hun relatie en doet nu net of ze lucht zijn. Ik zou dat niet kunnen waarderen. Mijn ex schoonzusje is heel naar geweest, heeft vreselijke dingen gezegd en gedaan maar om mijn broer niet helemaal te verliezen ben ik wel naar zijn verjaardag geweest in haar huis. Ik heb haar netjes een hand gegeven en gefeliciteerd verder niks. Soms moet je je trots opzij zetten. Het is voor hem heel lastig, hij houdt van haar en door zo te doen stoot je hem af. Op het moment dat ik over mijn trots stapte en niet meet negatief over haar sprak durfde hij terug te komen.