Dat het gebeurt houdt niet in dat dat ook mág natuurlijk. Mijn ex heeft nooit gezamenlijk gezag met mij gehad (had wel onze dochter erkend en die erkenning bestaat ook nog steeds natuurlijk) én nooit in gezinsverband met Noah samengeleefd, om nadat wij onze (lat)relatie verbroken hadden nooit meer naar ons kind om te kijken... Tsja, dan heb je niet bepaald een poot om op te staan. Mijn ex heeft ook aan de rechtbank aangegeven geen contact met Noah te willen. Erg pijnlijk, maar ik denk dat het de eerste keer was dat hij daadwerkelijk iets heeft gekozen dat ook in háár belang was... Dat scheelt wel 'n hoop natuurlijk, als je zoiets wilt gaan regelen. Daarbij ben ik niet alleen boos op m'n ex, maar ook heel eerlijk en open naar m'n dochter toe. Ik vertel haar niet alleen de vervelende dingen, maar ook de leuke dingen bijvoorbeeld en ik heb 'n heel dossier voor d'r, waarin allemaal gegevens van hem zitten, voor als ze ooit het spreekwoord 'het bloed kruipt waar het niet gaan kan', ten uitvoer wil gaan brengen... We zijn heel open en eerlijk over haar achtergrond, ondanks dat mijn man haar 'pappa' is, ze officieel zijn achternaam draagt en mijn man gezamenlijk gezag over haar heeft... Kijk, als je ex het volkomen af laat weten, ondanks inspanningen van jouw kant uit, dan maakt hij hoe langer dat duurt, steeds minder kans. Maar zomaar een omgangsregeling stopzetten mág je als moeder gewoon niet. Als je ex meteen naar 'n rechtbank stapt, heb jij als moeder een probleem, of je moet wel heel goed kunnen bewijzen dat hij absoluut niet in staat is een goede vader te zijn...
Denk dat het idd het beste is het contact even te verbrekenvoor je dochter. Ik ken het maar al te goed helaas. Mijn oudste kinderen zien hun vader ook niet meer want toen ze klein waren (ze zijn nu 16 en 12) kreeg hij een vriendin waarvan ik het vermoeden heb dat ze niet van kinderen houdt en hij liet ze zonder pardon vallen :x M'n zoon heeft er behoorlijk veel moeite mee. Die was 3 toen zijn vader het hazenpad koos maar weet nog best veel. Hij wilt m niet meer zien. Ik heb wel duidelijk gemaakt dat het niet aan hem ligt maar dat zijn vader zijn verstand kwijt is geraakt en dat snapt ie wel (kinderen gaan snel dingen op zichzelf betrekken)
Ik heb de omgangsregeling niet stop gezet, mijn ex heeft de kids letterlijk gezegd dat hij ze niet meer wil zien... Mijn oudste dochter droomt er nog steeds over... Helaas is dit al de 2de x, kids weten niet waar ze aan toe zijn. Ik vind het dan vreemd dat onze advocaat dan de omgangsregeling voorlopig stop mag zetten. De rechter heeft geen uitspraak gedaan over de omgangsregeling. Dit ging mondeling, toen dat niet goed ging hebben wij een advocaat ingeschakeld. Ging precies een jaar goed totdat meneer de kids naar zijn advocate zei dat hij de kids als lastig ervaarde omdat ze vragen hadden omtrent de scheiding en alcohol. Ex wist te vertellen dat ik de kids daarmee opzadelde en dat de kids van mij deze vragen moesten stellen. Gelukkig weet ik wel beter ... Vandaar dat de omgangsregeling is stopgezet. Hierdoor hebben de kids een bruiloft gemist van hun oom (broer van ex)
Mijn vriend heeft ook gescheiden ouders. Zijn vader wou niets meer van hem weten, en zijn moeder stuurde hem elke week maar naar hem toe. Want het is toch je vader. 15 jaar later en ze spreken elkaar alleen maar via de sms om gelukkig nieuw jaar te wensen. Mijn advies: als de vader het echt niet wil, push het dan ook niet. Het is héél erg verdrietig voor de kleine. Maar een gedwongen relatie tussen kind en vader is in dit geval op niets uitgelopen
zit in net zo'n situatie met mijn dochter haar "vader" naja eerder verwekker want een vader is het nooit geweest en zal die ook nooit worden! ik heb besloten hem ver uit de buurt van mijn dochter te houden en ik ben ook tot alles in staat om hem bij haar weg te houden want aan zo iemand heeft mijn dochter niets!
Maar stel je voor dat je kind het je later verwijt, nu hebben wij er alles aan gedaan en mocht het zover komen dat hij de kids weer wil zien zijn wij daartoe bereid. Alhoewel ik zelf af en toe denk.... was hij maar dood, dan was het veel makkelijker uit te leggen. erg hè
denk niet dat mijn dochter het mij gaat verwijten want mijn ex wou haar al niet toen ik n paar maanden zwanger was hij probeerde me om te praten dat ik abortus moest laten plegen, probeerde mij stress te bezorgen in de hoop dat ik n miskraam kreeg hij zei dan van ik wil dat alles goed komt en n week later wilde die er weer helemaal niets meer van weten en zo bleef het maar doorgaan toen ik aan het bevallen was zat hij in turkije want dat vond die belangrijker, en toen ze er eenmaak was vroeg die alleen naar de naam en die was niet "turks" genoeg dus daar was die het niet mee eens hahaha en zo kan ik je nog tal van voorbeelden geven en ja ik had ook zoiets van oke nog 1 keer proberen omdat ik me schuldig voelde tegenover mijn dochter en wou dat zij ook een vader had maar op n gegeven moment kwam steeds vader bij de gedachte dat het hem helemaal niet om mijn dochter ging maar puur en alleen om mij dus toen heb ik alle contact verbroken en nu ineens houdt ie zoveel van haar en wil dat zij hem leert kennen bla bla bla wil naar de rechter stappen enzo maar ik ben er helemaal klaar mee voor mij hoeft het gewoon niet meer hij accepteerde haar niet dus daar zal die mee moeten leren leven mijn probleem is het niet meer ik heb voor mijn dochter gevochten en als ze mij dat kwalijk gaat nemen dan zal ze zelf heel goed na moeten gaan denken... ik wou voorkomen dat zij als moslim opgevoed wordt of dat zij staat te wachten op hem en hij niet op komt dagen, nee daar dank ik voor. en daarbij hij heeft nooit een cent meebetaald! dan denk ik gewoon liever geen vader dan zo'n vader waar ze niets aan heeft! en ze komt niets tekort genoeg mensen die van haar houden en haar de liefde en aandacht geven die ze nodig heeft
enne ik denk ook heel vaak was die maar dood dan hoefde ik tenminste niet bang te zijn dat ie mijn dochter komt halen en meeneemt naar turkije (waar die vaak genoeg mee gedreigd heeft) of dat ie n rechtzaak gaat beginnen en het dan ook nog wint... dus daar hoef je je niet voor te schamen denk dat elke moeder die haar kind op deze manier moet beschermen zo wel denkt...
mijn persoonlijke mening: je mag dan wel een vader of moeder zijn. maar je bent de naam papa en mama pas waardig als je voor je kind zorgt en ervan houd
Precies!!! Ik heb die spreuk op een tegel laten zetten met een foto dat mijn man zijn zoontje vast houd. Ontroerend hoe hij op dit kado reageerde
Mijn man is een geweldige pappa voor Noah, maar ik zal nooit doen alsof ze niets van mijn ex heeft. Mijn man is haar pappa, zorgt voor haar, is bij haar betrokken en heeft haar bijvoorbeeld met engelengeduld en veel vallen en opstaan leren fietsen. Maar of ik 't nou leuk vind of niet, mijn ex had eigenlijk haar pappa moeten zijn... Ik zie mijn ex terug in haar uiterlijk, in sommige karaktertrekken en zelfs in 't feit dat zij als enige van ons gezin van zwemmen houdt. Mijn ex is een hufter, maar wel een hufter waar ik ontzettend veel van gehouden heb en die ook leuke en lieve kanten heeft. Ik wil mijn dochter een zo compleet mogelijk beeld meegeven en met alleen maar in m'n eigen gekwetste ik blijven zitten doe ik haar te kort. Zij heeft het recht haar afkomst te weten. Als zij in de toekomst naar hem op zoek gaat, kan ik maar beter een zo compleet mogelijk beeld, dan een gekwetst beeld bij haar geschetst hebben.
ow mijn dochter lijkt ook sprekend op mijn ex en ik zal ook nooit zeggen wat hij mij allemaal aangedaan heeft dat is mijn pijn en dat ga ik zeker niet haar pijn maken en als zij oud genoeg is zal ik haar ook niet tegenhouden om hem op te zoeken maar nu ik nog de zeggenschap heb en ik de beslissingen voor haar moet maken komt hij niet in haar buurt
Ik vind dat een kind altijd het recht heeft zijn/haar vader te leren kennen. Zou er ook altijd alles aan doen om dat te stimuleren. ik zou niet willen dat mn kind mij later ooit zou kunnen kwalijk nemen dat ze haar vader niet heeft leren kennen. werkt het dan nog niet ala, maar dan heeft het niet aan jouw inzet gelegen.
Zo denken wij er ook over, maar je moet ook weten dat je het per situatie moet bekijken. Zoals Female24.... Natuurlijk kun je het niet stil zwijgen, er zullen altijd vroeg of laat vragen komen. Maar ik denk dat ik in haar situatie hetzelfde zou doen. In mijn situatie ligt het weer anders natuurlijk
nou laat hij teovallig bellen vandaag!! Of hij haar kan zien vrijdag op haar verjaardag!!! Al een maand niks van zich laten horen en nu belt hij 2 dagen van tevoren op dat hij haar wilt zien. Ik heb gezegd dat dit niet gaat omdat ik al plannen heb, dan begint hij me weer te verwijten dat hij haar niet mag zien blabla maar hijvergeet dan effe voor het gemak dat hij al een maand dus 8 x niet is op komen dagen!! ik ehb hem hier niet op gewezen omdat we dat gesprek hebben volgende week. Dan gaat hij vragen stellen over mijn vriend en hem zwart maken (hij kent hem niet eens). En hij zei dat hij naar een afkickkliniek gaat! Misschien dat ik dan kan zeggen dat hij haar mag zien als hij daar klaar is. Ik kan het echt niet meer opbrengen om maar af te wachten of die komt. Geld heb ik de afgelopen maanden ook niet gekregen. Ging die weer zielig doen, dat hij alles alleen moet doen en dat hij zijn leven op orde wilt zetten (33 Jaar). en dat hij ons terug wilt en dat het ook aan mij lag dat het uit is gegaan! en hoe ik dat later aan rozalia ga uitleggen dat ik een paar maanden nadat het uit was met iemand anders is bed lag (zijn woorden zijn gedachten). Ik heb me rustig gehouden gelukkig en hem gewoon laten praten.. pfffffffff
ik zal ook haar nooit tegenhouden als zij hem wil opzoeken als ze groter is of slecht over hem praten. Ik heb de fotos waar zij samen met hem opstaat ook bewaard. Vind ook dat ze recht heeft op een vader, maar wel een vader die er voor haar is door dik en dun waar ze altijd op kan bouwen. Maar dat kan ze niet op hem, hij kan nog niet eens op zichzelf bouwen!!
gewoon opzouten met die vader, alsie geen moeite doet of intresse toont, dan hoeft het ook niet, maar wel duidelijk laten weten dat je door gaat en dat ze misschien gewoon een ander als vader gaat aanzien ofzo. dat moeten jullie overleggen.