Wel of geen cosleeper/wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wollig, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of niet?

1. Ja, wiegje of cosleeper op onze slaapkamer

110 stem(men)
    93,2%
  2. Nee, baby meteen in eigen kamertje

8 stem(men)
    6,8%
  1. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Mijn dochter sliep vlak naast me, kreeg ook flesvoeding en is toch ook meer dan eens over de flos gegaan omdat ik mijn handen niet op tijd wakker genoeg kreeg om te functioneren xD

Nu deed ik het uit ruimtegebrek ipv idealistisch oogpunt (6 maanden op de kamer volgens de WHO ofzo), maar ik denk dat het wellicht écht handig is als je borstvoeding geeft.

Pruttelen->baby opschuiven->borst bloot->aanleggen en gaan.

Met flesvoeding moet je toch nog allerlei truken uithalen (en in mijn geval moest ik wel echt wakker worden)

Wollig vindt dit leuk.
  2. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik kan daar best inkomen. En in dat geval gaat baby hier denk ik ook naar de eigen kamer. We hadden laatst een logeetje, en toen die midden in de nacht door het huis sloop lag ik ook klaarwakker bij het eerste geluidje een verdieping lager. Maar dan ook écht kláárwakker. Maar wie weet slaapt ons kleintje heel rustig en stil ;):roflmao:

3. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Wij hadden een wiegje. Een erfstuk dat ik opgeknapt heb. Maar nu onze zoon 3 weken is, hebben we toch nog een co-sleeper aangeschaft. Ik kreeg last van mijn rug met bukken naar de wieg en zoon ging al snel dwars liggen wat heel oncomfortabel oogde in de smalle wieg. In de co-sleeper heeft hij nu meer ruimte.

Ik vind het heerlijk om hem op de kamer te hebben. Ik hoor niet elk geluidje want aangezien zowel mijn man als zoonlief snurken en een hoop herrie maken, slaap ik met oordopjes in. Die sluiten genoeg af zodat ik zelf kan slapen maar als onze zoon begint te huilen hoor ik hem uiteraard wel. Helaas mis ik hierdoor wel eens wat vroege signalen maar de fles met afgekolfde borstvoeding staat altijd al klaar dus die heb ik er zo in zitten ;)

Ik wilde eerst de co-sleeper voor de bevalling al kopen. Maar omdat ik de wieg al had heb ik toch maar gewacht. Kopen is echt zo gebeurt en ik heb in echt ervaren dat je pas goed weet wat je wilt als de kleine er eenmaal is! De eerste week had een co-sleeper hier toch niet gewerkt omdat het bed toen nog op klossen stond....

Wollig vindt dit leuk.
  4. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik heb deze (zie mn foto eerder in dit draadje). Hij is heel fijn. Ik heb het rek er wel af omdat ik anders onze matrassen niet netjes kan laten aansluiten (en das gevaarlijk)

DN2017 vindt dit leuk.
  5. Muffin87

Muffin87 Lid

13 okt 2018
    16
    5
    3
    Vrouw
    Mijn zoontje ligt ook naast me in de co-sleeper. Ik herken het wel dat je wakker wordt van elk geluidje, vooral in de eerste week. Maar ik slaap nu met 1 oordopje en dat werkt prima. Ik hoor niet meer iedere kreun, maar word wel wakker voordat hij echt huilt.

Deel Deze Pagina