Even klagen hoor Ik ben in het verleden vaak verhuist en dus vaak gewisseld van vrienden. De laatste keer dat ik ver verhuist ben was rond mijn 20ste. Mijn vriendinnen van de middelbare school zie ik dus niet meer. Toen ik hier kwam wonen waar ik nu woon heb ik weer een nieuwe vriendengroep opgebouwd echter bestond deze groep vooral uit mensen die graag en veel in de kroeg hangen. Ik ben na 4 jaar een nieuwe hbo opleiding begonnen en ben toen een beetje vervreemd van deze club...ik had opeens wel een serieuze studie, en normaal ritme en verantwoordelijkheden etc. De rest van het groepje hangt nog steeds 4x per week in de kroeg/heeft nooit lang dezelfde baan etc. Zo'n 6 jaar geleden heb ik mijn huidige man leren kennen. Hij was hierheen verhuist en liet veel (foute) vrienden achter. Echt "normale" vrienden had/heeft hij niet. Zo'n 4 jaar geleden is mijn dochter geboren. Ik heb toen een hele hechte vriendschap ontwikkeld met een andere meid zonder kids. Zij kreeg later ook een relatie en haar vriend werd ook 1 van mijn beste vrienden. Helaas is deze vriendschap met mijn vriendin stukgelopen...ze had geen tijd meer voor mij... ik ben hier nog steeds erg verdrietig over. Ik had al weinig vrienden en we hadden een zeer hecht contact. Mijn man werkt veel en ik ben nu veel alleen met mijn 2 kids. En eerlijk...ik vind het zwaar. Niet zozeer de zorg maar meer het feit dat ik geen mensen meer om me heen heb om de dag mee door te brengen. Ik heb nog wel van mijn studietijd een leuke meid en nog een vriend van vroeger maar die wonen niet dichtbij. Op de 1 of andere manier kom ik ook gewoon geen meiden tegen met wie het klikt... Zo... dat moest ik even kwijt...
Wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt. Heb je geen mogelijkheden nieuwe mensen te leren kennen in je omgeving? Moeders van vriendjes van je kinderen? Hoe oud zijn je kinderen? Sta je al aan het schoolplein, dat je daar contacten op zou kunnen doen? Heb je hobby's? Misschien kan je bij een nieuwe hobby een leuke vriendin leren kennen? Hopelijk kom je snel iemand tegen waar het mee klikt!! (waar woon je? Je mag gerust op de koffie komen als je in de buurt woont) Dikke knuffel
Ik sta nog net niet op het schoolplein, hopelijk brengt dat inderdaad wat nieuwe contacten met zich mee. Verder woon ik niet echt in een drukke stad ofzo dus geen mamacafes in de buurt. Ik werk zelf 3.5 dagen per week en de overige 3.5 heb ik natuurlijk mijn kindjes dus echt tijd voor een hobby voor mijzelf heb ik nu niet. Mijn man werkt veel en m.n. ook de avonden... Mijn man vindt het ook wel prima zo die mist geen echte vrienden. Ik vind het vreselijk
Helaas herken ik het.. Waar woon je? Ik ben ook met de jaren veel vrienden en kennissen kwijt geraakt. Ook vaak bedonderd door 'vrienden'. Ik wil ook graag mensen leren kennen en vriendschappen opbouwen. En nu dat ik een alleenstaande moeder ben van 3 kids voel ik me al helemaal alleen.
Nee. Het klinkt ook zo sneu terwijl ik gewoon een leuke spontane meid ben. Niks raars ofzo haha. Ik kom gewoon niemand tegen die ook in hetzelfde schuitje zit op de 1 of andere manier...
Ik woon trouwens vlakbij (om het nog enigszins privé te houden ) bij ouddorp helemaal onderin zuid-holland.
Uhh dan wordt het denk ik lastig een keer op de koffie te komen, ik woon nl in Brabant ergens tussen ehv en den bosch
Best herkenbaar eigenlijk. Hier ook weinig vrienden. Soms mis ik het wel. Maar ik ben zo vaak bedonderd door mensen dat ik het vertrouwen gewoon niet meer heb in mensen. Ik merk wel dat ik sinds de kids op school zitten ik meer contact heb aan school, en ook tijdens het wachten van de zwemles is er altijd wel een bekende moeder waar ik mee kan kletsen. Het zijn geen vriendschappen maar is toch wel lekker om even met iemand te kunnen kletsen.
Ik herken het gevoel precies. Heb ook niet veel vrienden. En er is onlangs weer iemand verhuisd, waar ik juist een goed contact mee had. Maarja die is 150 km verderop gaan wonen, dus die zie ik niet zo vaak meer... Ik zie genoeg andere moeders, maar zelf ben ik erg slecht in het leggen van contacten en ben ook erg onzeker over mezelf. Dus dat speelt ook nog eens mee... Het ene moment vind ik het prima. Ik ben ook iemand die prima op zichzelf kan zijn en vind dat ook best lekker. Maar er zijn ook zat momenten dat ik denk: kwam hier maar eens iemand koffie drinken. Lastig allemaal.....
Heel herkenbaar, ik ben door mijn ziekte en andere nare gebeurtenissen bijna al mijn vrienden kwijtgeraakt. Met mijn dochtertje erbij heb ik weinig tijd en helemaal geen energie voor actieve sociale bezigheden en voel me ook heel vaak eenzaam! Weet niet zo goed hoe ik tips kan geven voor je, maar wel een knuffel!
heeel herkenbaar, hier precies hetzelfde. Ben verhuisd en zie daardoor mn vriendin (ken dr al 26 jaar) nog maar 1 a 2 keer in het jaar. mijn ex-collega's zie ik nog maar 1 keer per jaar en dan waren er nog 2 vriendinnen, maar aangezien ik een kleine heb en hun nog geen kids is er zo een groot verschil ontstaan dat dit helaas ook stuk is gelopen. op mijn werk ben ik wel onder de mensen, maar het is toch leuk als je eens met een vriendin een terrasje kan pakken, of bij elkaar op de koffie en de kids lekker kunnen spelen. soms is het heerlijk om alleen te zijn, maar ook vaak overspoelt mij een gevoel van iets missen. (woon in brabant)
Ik herken het ook wel. Geen schoolvriendinnen van vroeger en zeker van de middelbare niet. Verhuisd naar een stad waar ik alleen mn vriend en schoonfam ken. Maar nu mijn zoontje op school zit ken ik veel leuke moeders. Heb nu een aantal moeders waar het leuk mee klikt en waar ik wel eens wat mee afspreek (met en zonder kids). Daarnaast twitter ik veel en heb daar ook 1 vriendin die ik echt elke dag spreek. Hopelijk vind je gauw wat leuke vrouwen waar het mee klikt, is niet leuk om je zo alleen te voelen.
Wat mij heeft geholpen is lid worden van de ouderraad van het kdv. Maar dat kan ook van de psz, bso, school. Daar heb ik verscheidene leuke vrouwen leren kennen. Daarnaast vaker helpen op school bij activiteiten. Doe je ook meer contacten mee op. En als de kinderen van school of psz met elkaar gaan spelen dan mee gaan en met de ouder van het andere kind kletsen. Hier heb ik ook leuke vriendschappen mee opgebouwd. En toch lid worden van een sport of een hobby. Er moet toch iets op te vinden zijn dat dat wel zou moeten kunnen, bijv. een vast oppasmeisje in huis 's avonds.
Herkenbaar! Woon al 29 jaar in Amersfoort en echte vrienden heb ik niet meer. Ze vinden 3 jonge kids teveel, partnerkeuze was niet goed en ik ben alles behalve een kroegtijger. 's avonds ben ik moe en blij als ik normaal onder de douche kan stappen haha Ik spreek veel mensen ook dagelijks, maar zie ze zelden... Zo jammer, want mis het echte contact vreselijk!
Wat jammer dat jij je zo alleen voelt. Ben je al eens bij een mamacafé o.i.d. geweest? Ik zie dat je nog jonge kindjes hebt, dus dat is best leuk om te doen. Peutergym o.i.d.? Kom je ook vaak verschillende mama's tegen, en allemaal met dezelfde "tijdsgebonden" problematiek, dus ook een stukje herkenning dat je als ouder nu eenmaal niet kunt gaan en staan waar je wilt, als jij daar zin in hebt Ik ben TBM en ook veel alleen thuis met dreumes. We hebben weinig vrienden (geen behoefte aan) maar soms mis ik de sociale contacten weleens, sinds ik niet meer werk. En voor mijn kindje vind ik het ook goed, om omgang met anderen te hebben. Dus verkoop ik mijzelf zo nu en dan een schop onder mijn billen en ga naar 't mamacafé, ik ben "lid" van een groepje, die af en toe eens samen een activiteit onderneemt (speeltuin, dierenboerderij etc.) of ik ga eens naar B allorig o.i.d. Zo kun je een beetje ongedwongen kijken of er iemand is, waar 't mee klikt!
Nee helaas, zoals ik al zei is hier geen mamacafe. Peutergym en dergelijke heb ik inderdaad naar gekeken maar wordt niet gegeven op de dagen dat ik niet werk...
Het is dat ik in het midden van het land woon anders was ik gezellig een kop koffie komen drinken ! Ik denk dat alle tips al zijn genoemd. Misschien nog leuke buren ergens verscholen?