Wij gebruiken onze creditcard soms.In eerste instantie voor onze vakanties. Maar nu doen we er ook wel eens internet aankopen mee. Laatst gebruik om McAfee virusscan etc te kopen en voor F1pro. Voor de gewone (internet) uitgaven zoals kleren, uitjes, boodschappen etc gebruiken wij de creditcard zelden. Ik vind het overigens wel fijn om de creditcard achter de hand te hebben voor het geval dat. Vooral als je op vakantie bent.
Mbt internet aankopen, wij kopen onze vliegtickets (regelen het ook voor veel familieleden) vaak direct bij de (buitenlandse) maatschappij. Dan is het de handigste optie.
Wij gebruiken geen creditcard. Ooit wel een gehad voor vakantie buitenland, maar die hebben we niet meer. Wij gaan bijna niet op vakantie ivm de zorg over veel dieren. Daarbij blijven de kinderen het liefst thuis in hun vertrouwde omgeving. Dus wij gaan meestal dagjes weg, en daar is geen creditcard voor nodig. Online aankopen doen wij niet veel en betalen dat meestal via ideal of achteraf betalen. Dus hier geen creditcard.
Via crypto.com Je kan kiezen voor verschillende soorten. Ik heb de rode. Dan krijg je je Spotify abonnement ook terug. Je moet dan geloof ik 350 euro aan "CRO " (de crypto.com munt) vastzetten voor 6 maanden. Dan krijg je die kaart. Je kan ook meer doen en dan krijg je een groter percentage terug op je aankopen en kan je ook je Netflix abonnement terug krijgen geloof ik. Ik gebruik hem in iedergeval altijd om te tanken en als ik bij bol.com iets koop. Enige risico is dus als je die munt vastlegt en hij wordt in die 6 maanden een stuk minder waard. Maarja crypto is sowieso een risico
Wij hebben er alle 2 één. Gebruiken hem niet superveel, vooral om vakanties te boeken, op booking vragen ze vb altijd een kreditcardnummer. Of bij sommige online aankopen ook, ik heb geen paypal en soms kan je enkel kiezen tussen dit of creditcard. Het kost ons verder ook niks om er een te hebben dus houden ze gewoon aan
Gebruik de card alleen soms voor betaling vakantie in het buitenland. Verder echt nog nooit gebruikt.
exact deze reden, en niet alleen dure internet aankopen maar ook weleens internet aankopen van winkels die voor mij onbekend zijn ivm de verzekering.
Wij hebben trouwens ook geen krediet erop, betalen gewoon per maand alles. Hebben ook maar een limiet van 1000 euro. Een grotere uitgave ermee moeten we plannen en geld overmaken naar de tegenrekening, dan kan het een paar dagen duren voor je het kan besteden.
Ook wij hebben een creditcard puur voor de vakanties. Dus om vliegtickets te kopen en eventueel als borg voor een huurauto. Een enkele keer voor dure online aankopen, maar die koop ik eigenlijk liever in de winkel zelf. Het limiet van de creditcard zou ik geen eens weten, want de kosten die wij maken met de creditcard worden na 2 weken of een maand automatisch onze betaalrekening afgeschreven.
Toch wel handig om te weten want als je er niks aan doet, kan je dus ook niet meer dan die limiet in 1 keer uitgeven. En met vliegtickets voor een gezin voor een wat verdere reis zit je over bv 1000 euro al snel heen. Dus als jij bv 2000 euro zonder meer in 1 keer kan uitgeven, is je limiet hoger dan 2000 euro.
Nu je het zegt, pas geleden nog vliegtickets geboekt voor de meivakantie, waren goedkoop 800 nog wat en het hotel voor €1100. Stel je voor dat de limiet €1500 was geweest dan hadden we een probleem gehad. Ik probeer zojuist in te loggen op mijn pas, maar heb eerst toestemming van de hoofd pashouder nodig? Dat is mijn man kennelijk. Zodra hij thuis is maar even checken. Want het limiet interesseert mij niet omdat we de creditcard niet gebruiken voor aankopen waar we eigenlijk geen geld voor hebben. Maar het limiet is inderdaad wel handig om te weten voor vakanties. Gelukkig is het tot nu toe altijd goed gegaan en dat terwijl we een paar keer per jaar vliegen.
zo gaat het ook met mijn creditcard. Word eind van de maand automatisch afgeschreven met een limiet van €1000. Ik kan hem voor vakanties wel verhogen zonder bij te storten dan past de Rabobank dat bedrag aan naar het bedrag dat ik wil van datum x tm datum x.
Nee wij hebben er geen en ook nog nooit nodig gehad.. Toen ik naar Amerika ging, had ik er wel één, maar daar is een creditcard eigenlijk onmisbaar.
Ik had er 1 om een auto te huren in het buitenland. Daarna zeg ik m telkens weer op, we gaan niet elk jaar naar het buitenland. Ik deed er verder niks mee.
Hier een creditcard voor op vakantie inderdaad, ook om incidenteel zoiets als vliegtickets te boeken. Daarnaast zaken als nintendo abonnement, en dochter gebruikt bepaalde sites en apps die alleen maar met creditcard te betalen zijn. En inderdaad voor sommige online aankopen ivm verzekering, vooral bij amazon, en op de Amerikaanse amazon kun je volgens mij alleen maar met creditcard betalen. We betalen het maandelijks weer afdus maken er geen schulden mee.