wel of geen curretage

Discussion in 'Miskraam' started by semmie91, Sep 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. semmie91

semmie91 Actief lid

Apr 3, 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ik ben er vorige maandag achtergekomen dat ik zwanger was, 7 weken, ik was door het dolle heen. Nu ben ik afgelopen maandag heel erg ziek geweest met ontzettende buikkrampen, en gister zelfs bloedverlies.
    Ik kon eigenlijk vandaag pas bij de vk terecht, maar ben gisteravond naar het ziekenhuis gegaan, en wat bleek..
    Een lege vruchtzak:( ben er echt zo verdrietig van.

De vk heeft me verteld dat ik deze week af kan kijken of het er vanzelf dus uitkomt, en anders volgende week een afspraak maken voor curretage. Heeft iemand hier ervaring mee, vind het eigenlijk best eng..
    Ik hoop hierna toch weer snel zwanger te worden!

Hopelijk reageren jullie,

Dankjewel & groetjes Semmie

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Meid doen ze niet nog een echo maken over een paar dagen?
    Wie weer ben je gewoon korter zwanger.
    Bij mij deden ze dat wel alleen geen goed nieuws erna.
    Vruchtzakje was gekrompen inplaats van gegroeit.
    Ik hen gekozen voor een curettage.
    Wel pas 1week na het slechte nieuws en het is toen niet vanzelf gekomen.
    Is me gelukkig allemaal meegevallen.

Succes en sterkte!!

3. tbtje

tbtje Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    1,217
    0
    36
    NULL
    NULL
    sterkte! ik zou ook volgende week nog eens een echo laten doen! dan kan je na een curretage nooit twijfelen of was het toch zeker zo. (heb zelf namelijk wel gehad, twijfel hebben ze toch goed gekeken/ toch goed gezocht....)

curretage heb ik veel tegenop gezien maar ... tja akeligste was het infuus en de weken erna... maar dat is hetzelfde als na een spontane miskraam...het gevoel je lichaam niet te kennen.. hopelijk kan je snel verder... hoe moeilijk dat ook klinkt nu.

achter de wolken schijnt de zon

4. semmie91

semmie91 Actief lid

Apr 3, 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey dames,
    ik heb toch nog een vraag..
    ik lees best veel verhalen van mensen die dus ook een lege vruchtzak zagen op de echo, maar bij een latere echo toch wel iets zagen..
    ik denk toch dat ik nog een echo ga vragen, wie weet ben ik wel korter zwanger dan ik eigenlijk denk..

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Dat zou ik zeker doen hoor! Vind het ook gek dat ze dat zelf niet hebben aangeboden.

6. tbtje

tbtje Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    1,217
    0
    36
    NULL
    NULL
    kan best denk ik, maar zelf nooit gehad. Hoop niet teveel, dan kan het alleen maar meevallen....
    gewoon vragen om een echo!beter een teveel dan een te weinig!!!!

sterkte en hou ons op de hoogte....

7. Ralin

Ralin Actief lid

Aug 25, 2012
    250
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Hallo!!

Ik heb precies hetzelfde!!

Ik had met 8wkn3dgn een echo.. leeg vruchtzakje. Gisteren met 9 wkn4dgn nog precies hetzelfde. Ik heb morgen de curretage! Zie er ook verschrikkelijk tegenop maar hoor iedereen om me heen die het ook meegemaakt hebben dat het mee valt.. dus dat hoop ik dan maar!

Heel veel sterkte meid en een dikke knuffel!!

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Goed zo,kom voor jezelf op!!!;)
    Laatst was er ook iemand waarvan gezegt wordt dat het hartje niet klopte en ze dus een mk had.
    Na aandrang om toch verder te kijken zagen ze toch heel licht een hartje kloppen:x:D

Ik duim dat dit bij jou ook het geval is,laat wat weten!!

@Ralin,succes en sterkte meid!!:(

9. semmie91

semmie91 Actief lid

Apr 3, 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    dankjewel! En veel sterkte morgen x

10. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo semmie,

Afgelopen dinsdag had ik de 1e echo, waarop te zien was dat het vruchtje met 5 wkn al gestopt is.
    Ik wil niet wachten of het vanzelf komt, ( het zit tenslotte als 3,5wk levenloos in de buik) en wordt maandag gecurrateerd.

Je moet je gevoel volgen en goed voor laten lichten.
    Hier is de verloskundige bij ons thuis geweest en heeft alles heel duidelijk uitgelegd en besproken. Vandaag de controle door de gyn en de curretage gepland. Nu maar afwachten.

@ ralin: succes en veel sterkte...!

11. semmie91

semmie91 Actief lid

Apr 3, 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Bertha,

Sterkte maandag. Als ik op de volgende echo weer niets te zien krijg maak ik ook direct een afspraak. Ik ga over 4 weken op vakantie dus wil ook dan gewoon rustig kunnen relaxen op vakantie en opnieuw beginnen

12. semmie91

semmie91 Actief lid

Apr 3, 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Vanmorgen heeft mijn vk me gebeld, en ze vond het belachelijk hoe ze met mij zijn omgegaan in het ziekenhuis, ze zei dat die verloskundige mij had moeten doorverwijzen naar de gynaecolog voor een extra echo, ze vroeg ook of ik nog steeds bloedverloor maar ik heb alleen dinsdag (voor die echo) een beetje donkerrood bloedverlies gehad. Ook heb ik geen buikpijn meer gehad.
    Nog steeds in de ochtend misselijk en ontzettend last van mijn borsten. Kan het dan misschien toch zo zijn dat ik korter zwanger ben dan ik dacht? Ik hoop het zo, dinsdag een nieuwe echo.
    Hou jullie op de hoogte!

13. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wachten duurt lang he?
    Wat een onzekerheid heb jij. Ik mocht als ik wou, de volgende dag al terug voor nog een echo, maar dat vond ik zelf niet nodig. Daarbij kreeg ik 2dgn later bij de gyn nog een echo.

en elke keer dat je naar het wc moet, is het weer spannend....
    Hoop zo dat het dit weekend bij mij spontaan komt.

Jouw zwangerschapsklachten kunnen positief zijn! al groeit mijn lichaam ook nog steeds terwijl het echt niet meer leeft.

14. semmie91

semmie91 Actief lid

Apr 3, 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey dames, even een update..
    zojuist naar het toilet geweest en had slijmerige afscheiding in mijn ondergoed, een soort oranje bruine kleur, klinkt gek maar het had de kleur van een kinderfruithapje (sorry weet niet hoe ik het anders goed kan uitleggen) zou dit dan toch weer wel een miskraam zijn, ben zo zenuwachtig, dinsdag dus de echo of er dan wel iets te zien is..
    knijp hem nu echt hoor

15. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

Apr 27, 2012
    293
    0
    16
    Semmie91, die onzekerheid is echt heel echt rot! Kan er helaas over mee praten.

Goed dat je nog een echo krijgt dinsdag, dat vind ik echt wel het minste wat ze voor je kunnen doen!

Bij mij bleek er met 8 weken alleen een vruchtzakje te zitten. Alle klachten waren nog aanwezig, de grond werd onder onze voeten weggeslagen. Week later weer een echo, had nog alle hoop (vooral na een hoop googlen naar goede verhalen) maar helaas vruchtzakje was gegroeid maar nog steeds geen embryo. Voelde me helaas nog wel op en top zwanger. Dat maakt het zo moeilijk. 2 dagen later curretage gehad. Ik had echt geen curretage willen of kunnen ondergaan zonder een tweede echo! Gelukkig doen ze dat in ons ziekenhuis ook standaard.

Wens je alle sterkte toe met wachten, valt niet mee daar kan ik over meepraten!

Lieve groet, trotsemamavan1

16. semmie91

semmie91 Actief lid

Apr 3, 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey mammavan1. wat vreselijk, ben bang dat mijn uitslag morgen ook zo is, ben stervens zenuwachtig!!
    laat het morgen weten xx

17. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    heel veel sterkte morgen!!

Ben zelf vandaag gecurrateerd en het is me 100% meegevallen.
    Heb heerlijk geslapen en geen pijn oid.

18. semmie91

semmie91 Actief lid

Apr 3, 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey Bertha,

wat fijn dat het je zo is mee gevallen! ben je er wel vanaf, klinkt lullig maar toch is het zo.
    ik denk dat het bij mij ook een curretage gaat worden, heb zojuist weer 2 kleine vlokjes bloed in mijn ochtendurine gehad.
    nog 2 uurtjes en dan weet ik het, pfff.

19. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Succes Semmie91! Hopelijk snel goed nieuws :)

20. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja semmie, ben ook blij dat ik er vanaf ben!

Succes zo meteen...

Share This Page