wel of geen curretage

Discussion in 'Miskraam' started by semmie91, Sep 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0
    Er werd tegen mij gezegd dat je weer seks mocht hebben als het bloeden is gestopt.
    Als je niet meer bloedde en alleen nog beetje bruin had, dan kan dat geen kwaad hoor.

2. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    zooooo herkenbaar....
    Ben behoorlijk dronken geweest kan ik me nog vaag herinneren en de slager werd blij van me...

3. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

Jun 17, 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    Helaas moet nu ook keuze maken cytotec of curretage.
    Hartje is gestopt met kloppen...... Zucht

4. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

Nov 16, 2007
    563
    0
    16
    Ik heb vandaag na 10 weken een curretage gehad, vorige week vrijdag kregen we te horen dat er alleen een lege vruchtzak te zien was. En gister opnieuw bij de gyn geweest, daar was te zien dat de miskraam wel al iets op gang was, had van de week ook al een paar lichte bloedingen gehad en had ook al geen zwangerschapsklachten meer.
    Ik heb gekozen voor curretage omdat ik niet tegen de onzekerheid kan van het niet weten wanneer het echt begint. Mijn baarmoedermond zat ook nog erg dicht dus de gyn zei ook dat het nog wel een week tot een maand kon duren en daar zag ik tegenop.
    De curretage vond ik erg meevallen, plaatselijk verdoofd en toen even 20 minuten wachten en daarna was het in 10 minuten gebeurd, even flink pijn op het moment van het "zuigen"maar daarna eigenlijk wel wat menstruatieachtige pijn maar dat zou steeds minder worden en na een paar uur over zijn. Dat klopte bij mij ook, is nu 4 uur geleden en nu nog wel wat last maar niet noemenswaardig.

Ook het bloedverlies tot nu toe is heel weinig! Dus tot nu toe viel het mij erg mee, en ben blij dat ik er vanaf ben en nu weer verder kan denken! Misschien ook omdat het bij ons heel vroeg misgegaann blijkt te zijn dat ik er emotioneel ook vrij relax onder ben. Tja 1 op 10 gaat mis en blijkbaar was het niet goed.. Natuurlijk balen we er flink van en zeker als je dan een zwangere voorbij ziet lopen is dat best confronterend maar tot nu toe gaat het goed!
    Sorry voor het lange verhaal en hopelijk helpt het je keuze!!

Share This Page