Is buitenbaarmoederlijke zwangerschap mogelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door puppy28, 7 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hi all,
    Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad na een iui. Hier bleek dat ik 6wk n 5dgn zwanger ben (terwijl ik eigenlijk 7wk en 5dgn hoor te zijn). Op de echo was weinig te zien, de gynaecoloog kon niet goed zien of ze nu het vruchtje zag en zei dat ik me maar beter kon voorbereiden op een miskraam. Nu heb ik inmiddels veel gelezen op het internet (had ik niet moeten doen) maar nu begin ik me ook zorgen te maken over een mogelijke buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Zien ze dit gelijk bij de eerste echo? De gyn heeft eigenlijk alleen maar gezocht naar de vrucht en verder niet.
    Zit echt in een emotionele achtbaan van hoop, teleurstelling en angst. Volgende week moet ik weer terug komen.

2. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Wat vervelend zeg. Waarschijnlijk zag ze wel een vruchtzakje want daar gaan ze eerst naar op zoek, maar kon ze geen vruchtje in het vruchtzakje zien... Het vruchtzakje zit dan wel in je baarmoeder. Dat is een heel goed teken, als je denkt aan mogelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ze heeft het vruchtzakje dan opgemeten en dat zal overeen komen met 6 weken en 5 dagen... Het klinkt nu volgens mij inderdaad niet echt goed, want bij 6 weken en 5 dagen verwacht je ook al een vruchtje, maar de wonderen zijn ede wereld nog niet uit en ik heb genoeg verhalen gelezen waarbij later toch een vruchtje is gevonden. Ik hoop bij jou op het laatste! Heel veel succes!

3. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Klinkt niet als een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Er is een vruchtzak gevonden in je baarmoeder..

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De gynaecoloog ziet echt wel waar precies de innesteling gebeurd is. Als het buiten de baarmoeder was, had je dat wel gehoord. Bovendien zouden je bloedwaarden dan afwijkend zijn.

5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ah oke dank je voor de reacties, dat is dan een zorg minder. Nu maar hopen op het beste ookal moeten we realistisch blijven..

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zien ze niet altijd bij een eerste vroege echo.... Wat ze dan zien is een lege baarmoeder met wellicht enkel verdikt baarmoederslijmvlies.
    Zodra ze een vrachtzakje (leeg of niet) in de baarmoeder hebben gezien is er geen sprake van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De zwangerschap zit dan immers in de baarmoeder.
    Er zijn zeer zeldzame gevallen bekend van een vruchtje in en buiten de baarmoeder, maar echt geen enkele reden om daar aan te denken.

7. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Tsja en toch was dat mijn situatie!! Een mooi vruchtje op de juiste plek met kloppend hartje op 6+3 en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap tegelijkertijd. Werd wel direct gezien overigens!! Spannende tijd was het en met ruim twaalf weken was de buitenbaarmoederlijke zwangerschap vanzelf geslonken en verdwenen waardoor een operatie gelukkig niet nodig is geweest. Ondertussen groeide het wondertje mooi door en is ze alweer haast 1 jaar. Overigens ook na inseminatie! Maar nogmaals het werd bij mij direct gezien hoor!

8. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @lieke84 bij mij zag je wel duidelijk een vruchtzakje zitten alleen helaas was het vruchtje amper zichtbaar, ze moest echt heel erg zoeken en wist het daarna nog niet zeker. Vind dit allemaal zo moeilijk te verkroppen. Voorheen als ik zulke verhalen hoorde dacht ik altijd:"het is nog maar een vruchtje en geen mensje dus dat 'valt nog wel mee'". Nu maak ik het zelf mee en kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan hoe dom die gedachte ooit was, want het voelde voor mij wel als een echt mensje dat ik nu zeer waarschijnlijk kwijt ben.
    @tazzy gelukkig dat het bij jou allemaal goed is gegaan!

Deel Deze Pagina