Wel of geen dekbedje? Of deken in overtrek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mirro, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhaasje

3 jul 2008
    13
    0
    0
    Ik woon in Duitsland en de baby's sliepen daar onder donzen dekbedjes toen ik vijf jaar geleden zwanger was van de eerste. Omdat ik dat niet vertrouwde, en het in Nederland zo erg "verboden"was heb ik het risico niet genomen. Ze raden het niet voor niets af, dacht ik toen. Ons kindje komt dan ook gewoon onder een dekentje en een lakentje te liggen, hoe leuk die dekbedovertrekjes er ook uit zien. (onder de dikke donzen dekbedjes zie de baby nauwelijks). :)

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben twee dekentjes en 3 lakentjes (ik had ergens gelezen: 1 in de kast, 1 in de was en 1 op het bed, dus dat leek me wel handig) en ook 3 hoeslakens. Kussen gebruik je inderdaad de eerste paar jaar niet.

3. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Bedankt voor alle tips!
    Ik heb gekozen voor de Verlux deken. Dat schijnt erg veilig te zijn.

Thanks!

4. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik heb ook een duodeken, eerst had ik losse lakentjes maar dat vind ik maar lastig, heb de deken nu gewoon in een overtrekje

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

devil-chase.je weet wel dat kraam verzorgenden geen slaapzakjes gebruiken.temminste hier absoluut niet

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Serieus? Wie zijn zij om jou te verbieden iets te gebruiken voor je eigen kind?

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ze verbieden het je ook niet, als je ervoor kiest om het wel te gebruiken,kunnen hun weigeren te kramen bij je.

8. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ok ben nu ook naar de prenantal geweest.

Vellux deken is de veiligste deken die je maar kan kopen.
    Deze is trouwens ook 100% allergie vrij.
    Wanneer je kindje dus astma/bronchitus/ of een andere allergie heeft kan je dit dekentje nog blijven gebruiken.
    Dit dekentje mag ook in een dekbedhoesje en krijg je dus een beetje het effect van een "gewoon dekbed net als wij hebben"
    Verder is dit een heel licht dekentje...op t moment dat t dekentje op het gezichtje van de baby komt kan de baby daar nooit niet in stikken. Dekentje is 85 euro bij de prenantal.

Optie 2:
    De duo deken...
    Mag ook gebruikt worden in het dekbedje...scheelt je ook de helft in de prijs 35 euro bij de prenantal.
    Dekentje is minder veilig omdat het een zwaar dekentje is. De naam zegt het al (duo deken ofteel 2 seizoenen deken)
    Wanneer de deken op t gezichtje van de baby komt kan deze daarin stikken. Verder is het niet allergie vrij. Wanneer je kindje dus een allergie heeft moet je alsnog een andere kopen en ben je nog meer geld kwijt.

Ik persoonlijk heb gekozen voor de Vellux deken...wel duur maar een eenmalige aankoop. En het is wel super veilig.
    Verder heeft mijn kindje kans op allergieen omdat paps van alles mankeerd.

En de kraamhulp mag inderdaad weigeren...wanneer jij niet voldoet aan de veiligheidseisen.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Groetjes Debby

Deel Deze Pagina