Wel of geen dekbedovertrekje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nu had ik voor om het dekentje 2 dekbedovertrekjes gekocht in het ledikantje. De kraamzorg mocht het dekbedovertrekje niet gebruiken omdat dit net zo min zou ademen als een dekbedje.

Nu vindt ik het wel zonde want ik had 2 overtrekjes gekocht van samen 120 euro. In mijn omgeving hadden ze ook geen lakentjes maar dekbedovertrekjes.

Wat hebben jullie? Toch lakentjes?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    In het wiegje had ik een lakentje met dekentje. Ze heeft hier tot 7 maand ingelegen(mijn zoon tot 5 maand)
    In het ledikantje heb ik een deken in een dekbedhoes.
    Misschien is het nu nog wat te vroeg maar over een paar maand komen ze zeker wel van pas!

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij gebruiken hier ook een dekbedovertrek en dan inderdaad met de dekens erin. Of je nou deken op een laken legt, of in een dekbedovertrek stopt, dat maakt volgens mij niet uit.
    Zolang je gewone dekentjes gebruikt en geen dekbed is het geen probleem.

4. Momfulness

@Pinguin, dan kan ik ze tenminste dan nog gebruiken.

@Marijke, ik dacht dus ook dat dat geen verschil maakte maar volgens de kraamzorg van het groene kruis ademt een dubbel dekentje in overtrek net zo slecht als een dekbed. Het moet volgens hen dus een lakentje en een dekentje zijn....

Zit even in dubio want vindt het wel wat overdreven hoor.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

Fynn heeft altijd onder een deken in hoes gelegen. de kraam mocht ze hier gewoon gebruiken(zo zie je maar de regels zijn overal anders)

ik zie geen verschil hoor of een deken en een laken of een deken is hoes

6. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    #6 demi79, 14 okt 2009
    Laatst bewerkt: 14 okt 2009
  7. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Sorry, ik lees het helemaal verkeerd!:)

Jullie bedoelen een dekbedOVERTREK. Ik las hier over heen en dacht een dekbed.

Bovenstaande opmerking is dan ook niet voor jullie bedoeld en kun je beter als niet geschreven beschouwen.

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik heb ook in het wiegje een dekentje met een dekbedovertrekje gebruikt. Hier heeft de kraamzorg nooit iets gezegd.

9. Momfulness

Ze verzinnen ook telkens wat nieuws, ik houd gewoon het dekentje in het dekbedje!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
  11. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Je MAG volgens mij nog altijd zelf weten hoe je kindje in bed legt....:)

Hier ook een lakentje, simpel omdat het gewoon aangeraden werd hier! Lekker doen wat je zelf een prettig idee vind lijkt me;)

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hier een slapzakje en een dekentje en meer niet.
    Kreeg de kriebels van die lakentjes vooral de kreukels en het scheef zitten dus weg ermee.

Meid als jij je dekentje in je overtrek wil doen, gewoon doen hoor.
    Een dekbedje word inderdaad afgeraden maar een overtrekje is maar een stukje stof.

Deel Deze Pagina