Wel of geen derde kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 2littlemonkeys, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dit is het zoveelste topic, denk ik, over dit onderwerp, maar alle topics waren inmiddels al gesloten.

Ik vertelde een week geleden tegen vriend dat ik mij, over een jaar of 6, wil laten steriliseren als wij dan nog steeds geen derde kindje willen.
    Nu hebben wij 2 zoontjes van bijna 2 en 4 jaar oud. We zijn beide nog vrij jong, maar als je ons op dit moment zou vragen of we nog een derde willen, zou het antwoord van beide kanten 2 zijn.

Ik twijfel soms wel, maar ik denk dat elke vrouw dit heeft ;)

Mijn vriend begon na mijn sterilisatie uitspraak opeens over een derde kindje. Niet dat hij er nu gelijk een derde bij wil, maar er kwamen allemaal wat als en misschien vragen en opmerkingen uit zijn mond.

Ik twijfel dus, 3 lijkt mij net 1 teveel, te druk, alles moet weer opnieuw, slapeloze nachten, etc, etc...

Aan de andere kant is er niks fijner dan slapen met je baby, alles weer voor de eerste keer (kruipen, lachen, lopen, hapjes).

Zijn er meer meiden hier die lang hebben getwijfeld en toch voor een derde zijn gegaan? Waarom zijn jullie er toch voor gegaan en zit er veel jaar tussen de eerste 2 en de 3de?

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik wilde altijd wel een derde, maar mijn man niet. Pas toen ons leven in rustiger vaarwater kwam (verhuisd, verbouwing afgerond) begon hij er langzaam over na te denken. Er zit 4 jaar tussen ons 2e en 3e kindje. En wat genieten we van onze jongste! Hij zorgt voor zoveel levensvreugde, het is echt heerlijk! En het is ook best makkelijk sat de oudste twee al behoorlijk zelfstandig zijn en goed mee kunnen helpen.

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hier zijn de oudste 3 snel op elkaar

Nu 9 . 7 . 5

De jongste is 1 jaar bij ons ging het dus de twijfel om een 4e ja of nee. En toen toch gedaan

Maar vind wel drukker niet in de zin van de kinderen ofzo die zijn op school en best zelfstandig maar meer de gebroken nachten bij slaapt nog niet door

En ja beperkt met uitjes

Maar geniet er ook zeker van nu allemaal op school zitten en kleine alleen thuis is

Alleen huishouden is soms ver te zoeken hij wilt hele dag bij mij zijn kan niet na wc lopen of gaat huilen

Maar ja komt wel weer voor je weet gaan ze naar school

Maar even terug op je vraag

Ik vond van 1 na 2 net iets drukker dan van 2 na 3
    Omdat je al gewend bent met 2 kan de 3e ook nog bij

Merk nu wel dat tussen de laatste en rest meer leeftijd verschil zit dat het ook heel leuk is ze maken alles bewust mee spelen met hem helpen veel

Je moet voor jezelf kijken wat jij aan kan
    Kinderen passen zich snel aan

4. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Hier nu 1 maand een derde kindje er bij en ik moet zeggen dat we er super van genieten! Natuurlijk zijn de nachten weer f wennen, maar verder draait zo'n kleintje gewoon in het gezin mee. Onze jongens zijn 4 en 2. Voor ons was is dit een ideaal leeftijdsverschil; de kinderen groeien echt samen op en je zit een aantal jaar in de luiers, maar daarna is dit ook definitief voorbij!! Succes met de keuze!

5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik minimaal zou willen wachten tot onze jongste naar school gaat. Ook omdat een derde kindje echt de laatste zou zijn en ik daar écht optimaal van wil genieten (ik weet niet of dit raar klinkt).

Stiekem zat ik al naar kinderwagens te kijken en leuke hydrofiele doeken. Om alles snel weg te klikken, omdat het zweet zesvoudig uitbrak haha

Nu is er nog teveel twijfel van ons beide om voor een derde te gaan. Als ik toch door de pil heen zwanger zou raken, zou het welkom zijn, maar ik zou niet bewust stoppen op dit moment.

Als er meer meiden hetzelfde hebben gehad, hoor ik het alsnog graag hoor :D

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    Waar ik goed naar zou kijken is ook de praktische kant. Kan je (op termijn) de kinderen een eigen kamer geven? Voor ons wel een voorwaarde zeker als ze ouder worden. Kan je het combineren met je werk, de opvang en school? (Een school met continurooster maakt het echt veel makkelijker).

En heel belangrijk kunnen jullie een 3e betalen? Iets inleveren is geen probleem. Maar ik ken ook een gezin waar de oudste niet op de sport van haar keuze mag omdat die te duur is door de 3e. En waar ze niet meer op vakantie gaan. Dat zou mij te ver gaan. En op termijn kost een extra ki d natuurlijk wel meer (denk aan sport en studie). Ik zou niet willen dat de eerste 2 enorm tekort komen door onze keuze).

Verder zou ik niet teveel leeftijdsverschil aanraden. Mijn ervaring is dat het leuker en handiger is als de kinderen niet extreem veel schelen. Dit ivm uitstapjes en vakanties waar iedereen lol aan heeft. En dat kinderen vaak meer aan elkaar hebben (weinig pubers zitten te wachten op een huilende baby of spelen met een drukke kleuter).

7. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Dit dus!!
    Zoveel geluk en blijdschap!
    Vrijwel zelfde situatie.
    Je bent echt een ervaren moeder en alles gaat zoveel makkelijker.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij waren al een hele poos aan het twijfelen over een derde. Kinderwagen, box, maxicosi enzo hebben we allemaal bewaard omdat we er niet over uit waren of we wel of geen derde zouden willen.

Inmiddels is de oudste bijna 6 en de jongste bijna 4 en hebben we besloten ergens in de komende weken ta gaan starten voor een derde. Eerst nog naar de huisarts bellen om een afspraak te maken, want heb nu nog een spiraal die er eerst uit moet.

De twijfels hebben bij ons jaren geduurd. Al sinds de jongste een paar maanden was. En nu dus een keer een beslissing genomen. Mocht het zo ver zijn moeten we wel ff zorgen dat we alle spullen weer in huis hebben, hebben bijna alles uitgeleend :)

Deel Deze Pagina