Ovulatiepijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mangotoetjes, 9 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Hoi dames, ik zit met een vraag en misschien kunnen jullie wel helpen.

    Hebben jullie dames weleens ovulatiepijn en hoe voelt dat?
    Ik heb bijna nooit ovulaties omdat ik pcos heb en heb ook niet veel ervaring met ovulatietesten.
    Ik heb 2 jaar geleden voor het eerst de ovulatietest van CB gebruikt tegelijk met folikkelmetingen. Kreeg toen op een avond een hele vreemde steek aan een kant van mijn onderbuik, het was echt een beetje naar en duurde kort. Ik ging even later meten met CB en had een smiley. Heb de dag erna niet getest en ook alleen 1x per dag getest. Had 2 dagen erna een follikelmeting en je zag duidelijk een gebarsten follikel. Ben toen ook zwanger geraakt dus ik vertrouw die cb ovulatietesten volledig.

    Ik heb nu weer een kinderwens maar was dus niet consequent bezig met ovulatietesten. Ik had wel alvast de cb ovulatietesten in huis gehaald en 1 x al gemeten maar de test was negatief. Op een andere avond ( ik denk 3 of 4 dagen later ) voelde ik dus weer een hevige nare pijn aan een kant van mijn onderbuik en deze deed mij denken aan die pijn van 2 jaar geleden. Heb toen gelijk weer een ovulatietest gedaan en precies weer een smiley.
    Alleen dit keer duurde de pijn tot en met de volgende dag.

    Ik heb dag erna geen ovulatie test meer gedaan ( ik zei al dat ik niet zo een verstand ervan heb)

    De pijn is dus volgens mij vrijwel zeker gerelateerd aan de ovulatie. Maar is het groeipijn? Of kan je een ei voelen springen?
     
  2. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Ik heb afwisselend wel en geen ovulatiepijn. Ook de lengte ervan varieert, maar dat kan ook aan de hormonen liggen die ik in het traject gebruik. Groeipijn voelt bij mij echt meer als een zeurderige pijn en de eisprong is meer een steek gevolgd door een zeurderig gevoel. Bij elke vrouw is het anders en er zijn vrouwen die niks voelen.
     
  3. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ik voel mijn ovulatie meer dan mijn menstruatie.
    Bij mij is het een zeurende aanhoudende pijn van het midden tot de zijkant/rug waar het eitje zit. Zodra het eitje gesprongen is is de zeurende buikpijn ook weg.
     
  4. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ik voel het ook elke maand (zonder anticonceptie wel). Laatste ronde toen ik ben zwanger geraakt meer dan 1 week last van ovulatiepijn en nadat ei gesprongen was dit ook over. Was de enige keer dat ik er zoveel last van had (maar had de maand ervoor een miskraam gehad misschien ligt dat aan de reden ervan)
     
  5. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik voel de ovulatie zelf niet. Wel voel ik de laatste groeispurt van het eitje.
    Ik heb dan een dagdeel/avond rugpijn en zware benen....
    Althans, denk dat dit de groeispurt is,want élke keer na deze avond rugpijn had ik smorgens een smiley op de clearblue. Echt iedere keer... Op een gegeven moment dus geen ovutesten meer nodig, handiggg ;)
     
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Hier is het wel wisselend geweest maar altijd, elke maand ovulatie groeipijn. Als ik een ovulatietest gebruik bij de meeste pijn is dat meestal rond mijn piek. Dag daarna mijn eisprong. Maar er zat elke maand weer variatie in de dag, tijd, plek en pijn.
     
  7. Amy1989

    Amy1989 Fanatiek lid

    5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ik voel het ook altijd, zo’n drukkende pijn. Ene keer rechts, andere keer links. Soms een avond en soms wel een hele dag. Met soms wat napijn denk ik. Als de pijn weg is, denk ik wel dat het eitje is gesprongen. Libido is dan niet meer zo hoog en afscheiding wordt dikker.
     
  8. DMonique30

    2 mei 2019
    58
    29
    18
    Vrouw
    Hi,

    ik voel ook altijd de eisprong al aankomen een week van te voren zeurderig gevoel .. pijn in rug.. voel ook echt de eierstokken en voel ook elke keer aan welke kant het eitje springt.

    ook heb ik heeeeel veel afscheiding net voor eisprong hele natte onderbroeken;). moet er wel bij zeggen ik heb cyclussen van rond de 40 dagen.

    de 1 merkt er niks van de ander voelt het precies.
     
  9. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Ik merk echt niks aan veranderde afscheiding. Niet voor en ook niet na de eisprong.
     
  10. Wensmamatje

    3 dec 2019
    12
    4
    3
    Vrouw
    Ik voel hem ook iedere maand! Dr zijn echt momenten dat pfoee echt pittige pijn is, maar ene kant vind ik het ook fijn zo weet ik wanneer ik ovuleer en aangezien ik in februari ga beginnen met moeder te worden (alleenstaand) is het handig vind ik!
     

Deel Deze Pagina