Hoe doen jullie dat met 3!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamanu, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamanu

    mamanu Bekend lid

    2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ik ben eens benieuwd hoe jullie het doen met 3 kinderen.

    bijv met boodschappen doen? Bijv Maxicosi voorop en twee kinderen meelopen? of anders?
    Wat voor auto rijden jullie? Een extra grote of past het in een 'normale' auto?
    Als er vriendjes willen komen spelen? of als jullie kinderen willen gaan spelen?
    Hoe doen jullie het met de slaapkamers? hebben ze allemaal een eigen kamer?
    Op vakantie?

    Ben erg benieuwd!
     
  2. Mispoes

    Mispoes Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    HOi Hoi

    WIj hebben er 3, sinds 2,5 week...... Ben zelf ook nog beetje zoekende hoe en wat allemaal ;)

    Om antwoord te geven op je vragen......:
    -Boodschappen: te voet, met een duowagen. (dochter is pas 14 maanden) de oudste loopt (3,5 jaar) Of wachten tot manlief thuis is, en dan pas boodschappen doen.
    - auto: man heeft er 1 van de zaak. Ik maar een kleintje. Kan de duo-wagen niet in helaas......
    -Vriendjes: kunnen gewoon komen spelen, als dat uitkomt tenminste.
    -Slaapkamer: ze hebben idd allemaal een eigen slaapkamer, al is de een wat kleiner als de ander.....
    -Vakantie: weten we nog niet. De plannen zijn er wel om weg te gaan. In elk geval naar een camping (stacaravan)

    Hoop dat je wat wijzer bent ;)
     
  3. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    geen ideee..ik lees mee. we hebben er dan wel niet 3 (we hebben er 2) maar ben toch wel benieuwd hoe de mama's van 3 dat doen.
     
  4. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik denk dat het bij de meeste mensen met 3 kinderen ook zo is dat er al eentje op school zit. Dat maakt sommige dingen toch handiger! Ik ben wel gemakkelijk ingesteld, maar ik zie dus ook totaal geen probleem eigenlijk. De oudsten kunnen lopen, de kleinste in de wagen. In de meeste gezinsauto's passen wel 3 stoeltjes (of de oudste op zo'n verhoging). Zodra ze wat ouder zijn en vriendjes van school mee komen, kun je ook de MC voorin zetten en dan een vriendje mee op de achterbank. Of lekker op de fiets met z'n allen, dan moet het vriendje ook maar op de fiets mee.

    Wij hebben nu sinds kort een huis met 4 slaapkamers, dus daar zouden ze allemaal een eigen kamer kunnen hebben.

    Al met al, niet zo'n heel groot probleem lijkt me!
     
  5. adi

    adi Niet meer actief

    Hier 3 kindjes van 1,5jaar.

    Boodschappen: we gaan OF met de kinderwagen OF met alleen 1 kind mee met de weekboodschappen;
    Auto: tja, ik weet niet wat jullie onder een 'normale' auto verstaan. Wij hebben een Peugeot 308SW. Hier passen makkelijk 3 kinderstoelen op de achterbank, en hij heeft een grote kofferbak;
    Spelen: speelbezoekjes moeten nog komen. Ik maak me daar niet zo'n zorgen over;
    Slaapkamers: wij hebben 5 slaapkamers. Elk kindje heeft een eigen kamer, en we hebben nog een extra logeer/strijk/computerkamer.
    Vakantie: tot 2 jaar met de auto, daarna kunnen we ook met 't vliegtuig.


    Niet te druk maken joh, komt allemaal wel goed. Ik vind het allemaal vrij gewoon.
     
  6. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Boodschappen: In het begin nam ik de oudste alleen mee en bleef mijn man thuis met de andere 2. Nu neem ik ze alledrie mee en Jorja in de winkelwagen.
    Auto: Wij hebben een Toyota Verso. Hier passen makkelijk 3 kinderstoelen op de achterbank en de kofferbak is ook groot genoeg.
    Spelen: geen idee nog.
    Slaapkamers: wij hebben 3 slaapkamers. Lianna en Jorja slapen samen op de zolder.
    Vakantie: met de auto.
     
  7. Elea

    Elea Fanatiek lid

    17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    #7 Elea, 16 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
    Win hebben ook 3 kinderen en hier hebben we wel een aantal dingen aangepast. Zo hebben we een auto gekocht met 8 zitplaatsen. Hiervoor hadden we idd ook een Peugeot en daar past het ook in, Maar nu zitten ze verdeeld over 2 rijen en kunnen ze niet bij elkaar. Ideaal hihi. Nou woon ik niet in NL hoor, dus hier is zo'n auto te doen, in NL zou dat alleen aan gas al niet te betalen zijn...

    Spelen: ik probeer met alle 3 iedere dag wat 1 op 1 te doen. Als we naar buiten gaan en verder weg, dan neem ik de Phil en Teds mee voor de jongste twee en de oudste loopt. Ook spelen ze veel samen. Mijn oudste gaat wel eens bij een Vriendinnetje spelen, of ze komen hier. Ik pas ook wel eens op de kinderen van mijn vriendinnen op. Maar heb dat wel beperkt tot een paar Keer per maand, want vond dat ik zo weinig tijd voor mijn eigen meiden overhield.

    Mijn man brengt mijn oudste naar school, daarna de middelste naar
    daycare. De school is nl een half uur rijden hiervandaan. Ik haal ze om 12.30 u.weer op en breng de middag met de meiden door, breng ze naar de gym en werk ook een Paar Middagen per week.

    Huis: hier 4 slaapkamers dus ieder kind heeft zijn eigen slaapkamer.

    Vakantie: wij vliegen altijd met alle 3. Ik zou heel graag met alle 3 alleen vliegen, Dan kan ik in de zomervakantie naar huis, Maar durf het nu nog niet aan, nu ze nog zo klein zijn.

    Elea

    .
     
  8. mamanu

    mamanu Bekend lid

    2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ben idd al wat wijzer geworden.
    Wij rijden nu een Golf V en is een gewone wagen dus geen 7 persoonsauto en was eens benieuwd of dat mogelijk is met 3 kids op de achterbank.
    Ik heb ook nog een Phil en Teds (duowagen) dus dat is ook mooi.
    Ben alleen benieuwd of er mensen op vliegvakantie gaan met 3 kids en dan naar een hotel of resort, want ik kom weinig 5 persoonskamers tegen.
     
  9. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Wij hebben er 3 van 8, 5 en 2 jaar.

    Boodschappen doe ik meestal als d eoudste 2 op school zitten. Als ze vrij zijn, neme ik ze alle 3 mee. Ze hebben alle 3 een eigen kamer en hebben regelmatig vriendjes over de vloer. Hoe drukker, hoe gezelliger is mijn mening. Ikzelf heb ene peugeot 206, hier kunnen ze met z'n drietjes op de achterbank maar dan zit de oudste zonder stoeltje, mijn man heeft een mazda 5 met 2 extra stoelen in de achterbank, deze gebruiken we regelmatig als er vreindjes mee gaan anders past het net op de achterbank. Er zijn maar weinig auto's waarbij er echt 3 autostoeltjes passen en waar je dan ook nog goed bij de gordels kan.

    Met vakantie gaan we niet meer vliegen sinds de 3e is geboren. Het is lastig grote kamers te vinden. Vorig jaar zijn we voor het eerst naar frankrijk geweest in een stacaravan. Dakkoffer op de wagen, inladen en rijden maar en dat beviel erg goed.
     
  10. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Wij hebben ook 3 kids! Sinds september gaat de oudste naar school toe maar ik heb ze alle 3 thuis gehad natuurlijk.

    Boodschappen: Ik heb geen rijbewijs dus we deden op woensdagochtend met auto boodschappen als oudste en middelste op speelzaal zaten.
    Maar nu laat ik lekker me boodschappen bestellen via AH heerlijk hoef niet de deur uit voor zware dingen

    Vakantie: We zitten op een camping met tourcaravan en kinderen hebben het erg naar hun zin daar! We kunnen elk weekend daarheen en alle vrijheid. In de zomer maanden natuurlijk :)

    Auto: We rijden nu een renault espace perfecte auto lekker groot en ze kunnen niet aan elkaar zitten ideaal anders wordt je gek :p
    Me man brengt de oudste elke ochtend weg en ik haal hem in de middag op! din-don luisterd de buurvrouw even naar de babyfoon en dan kan ik hem even halen!
    En heb een moeder fiets met extra fietsje achterop zodat ik alle 3 kan vervoeren!

    We hebben een duo wagen abc zoom heerlijk ding geen spijt van kan lekker overal heen als ik wil. Kids hebben niet hun eigen kamer we wonen nog in huurhuisje ik werk ook niet dus dan moet je met dat even inleveren maar straks als ik kan werken dan groter huis

    en willen we zorgen dat alle kids eigen kamer krijgen.
    Nu slapen de jongste samen in tweeling stapelbedje en oudste heeft eigen kamer.
     
  11. Elea

    Elea Fanatiek lid

    17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland

    Die Phil en Teds is echt ideaal he!

    Wij boeken vaak een appartement of huisje waar je wat makkelijker alle kinderen kwijt kan. De jongste gaat dan bij ons en de andere 2 bij elkaar bijvoorbeeld. Of in een hotel gaat manlief met 1/2 en ik met 1/2 kinderen op de kamer. Maar dit is niet zo gezellig voor ons (lees; papa en mama ;)), dus dat doen we alleen als het echt niet anders kan. Wij reizen veel en dat gaat goed met 3 kinderen. Het meest lastig is vaak het wachten op het vliegveld als ze moe zijn en je moet overstappen ofzo.

    Elea
     
  12. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    samen met mijn man heb ik 2 dochters maar mijn man heeft nog een zoontje van 7 uit een eerdere relatie... hij is hier ook heel vaak... ze hebben ieder hun eigen slaapkamer.. we hebben er wel 1 moeten aanbouwen nadat onze tweede dochter geboren was... boodschappen doe ik of met de auto, met de fiets of met de phil en teds wagen.. idd erg fijn zo'n ding! :p

    het weerhoud mij echt om een derde kindje te nemen.. ik denk dat het haast niet te doen is... soms heb ik nu al moeite om met mijn 2 lieve pittige dochters mn boodschappen te doen... :p en als ik er dan ook nog een baby bij zou hebben pfff....

    ik heb mijn oudste volgend jaar op de basisschool zitten en mijn jongste ruim een jaar later... dus een derde komt er hier niet meer ... mijn man zou het nog wel willen zei hij laatst...:p

    maar ik denk dat ik dat niet trek... ben een enorme streskip en doordeweeks komt alles op mij neer omdat mijn man van smorgens 10 uur tot savond 10 uur aan het werk is... nu kan ik het nog makkelijk aan met mijn meisjes... dus laat ik het erbij.. :p

    wel leuk om te lezen hoe iedereen dat toch doet.. vroeg het me ookal af namelijk...

    oh en de vakanties doen we met de auto, we hebben nu een peugeot station... en een peugeot 107 5 deurs voor mezelf...
     
  13. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat betreft reizen, wij zijn in een soortgelijke situatie opgegroeid als de kids van Elea, dus ook veel reizen etc. Toen we nog kleiner waren, sliepen we vaak bij mn ouders op de hotelkamer. Je kan heel makkelijk een extra klapbed bij laten zetten of een babybedje/campingbedje. Toen we iets groter waren hadden we family rooms, dan heb je 2 hotelkamers met een tussendeur die je open kan doen. Dus hotels hoeft geen belemmering te zijn.
     
  14. mamanu

    mamanu Bekend lid

    2 nov 2008
    577
    0
    0
    Dat is fijn om te horen! We hebben die vakantie echt nodig elk jaar. Wij zijn allebei geen campingmensen dus was eens benieuwd hoe iedereen met 3 kids dat doet. Gelukkig zijn er nog mogelijkheden. Ben alleen benieuwd als je 2 kamers boekt of dat nog wel betaalbaar blijft ;) maar idd het is een optie.

    Wel leuk om te horen hoe iedereen het doet.

    Hier gaan straks 2 kids op 1 kamer en 1 een eigen kamer. We zijn wel van plan om binnen nu en 5 jaar naar een groter huis te verhuizen, dus dan is het kamerprobleempje opgelost ;)

    Mijn man doet meestal op zijn papadag boodschappen, maar dat zal wel moeilijk worden denk ik. Een baby en 1 kind van 4 en 1 van 2. Dus dat wordt denk ik op zaterdag boodschappen doen en 1 blijft bij de kids. Of boodschappen doen als de oudste op school zit.

    Nu rijden we 2 auto's . Mijn man een Golf V en ik een Renault Scenic, maar misschien kijken we voor mij tegen die tijd wel voor een 7 persoonsauto. Lijkt me ook gemakkelijker als er nog meer kinderen mee moeten.
     
  15. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Hier ook echt geen camping mensen hoor :)

    Maar we doen het echt voor de kids! Ik heb zelf altijd op camping gestaan met me ouders en super naar onze zin gehad.
    3 jaar geleden op vakantie geweest met 1 kindje 13 maanden oud nou ik werd gek!
    Overal water ze moeten nog slapen in de middag eigenlijk kun je niet veel doen. Echt rustig aan het water met je bedje zitten wordt hem niet met 3 kinderen zonder diploma.

    Dus vandaar onze keus camping. Hebben papa en mama ook fun omdat kids het ook hebben
     
  16. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja ik moet er ook aan geloven dit jaar... :p we zaten vorig jaar aan de belgische kust met de kids... maar die open zee is ook niet echt relaxed met jonge kids die nog niet kunnen zwemmen...

    dit jaar gaan we waarschijnlijk naar een camping.. heb er echt een hekel aan maarja... de meisjes en zoonlief van mijn man vinden dat prachtig....
     
  17. mamanu

    mamanu Bekend lid

    2 nov 2008
    577
    0
    0
    Ik vind alleen het nadeel dat je dan nog moet koken, boodschappen doen enz enz. Wij zijn afgelopen jaar naar een 5 sterren resort geweest Griekenland. Dit resort was ook helemaal voor de kids. Speeltuin in het water, kinderbuffet, aparte kinderzwembaden, kinderdisco. Er waren veel kinderen daar dus onze kids hebben zich ook goed vermaakt. Idd wel tijdens het slaapje van mijn dochter of terug naar hotelkamer of je moest bij je bedje blijven aan het zwembad, maar je hoeft niet te koken, boodschappen doen enz.

    Maar goed misschien moeten wij er ook ooit aan ;)

    Mijn collega vertelde trouwens dat ze voor de camping (wel een luxe camping dan) meer moest betalen in totaal dan wij voor onze vakantie in het 5 sterren resort. Dan is mijn keuze wel snel gemaakt natuurlijk :D
     
  18. Elea

    Elea Fanatiek lid

    17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Het is natuurlijk wel duurder dan 1 kamer. Familiekamers zijn ook best duur vaak en moeilijk te vinden. Het is vaak het goedkoopst om een apartement te boeken en Dan heb je ook veel meer vrijheid ennvaak dezelfde faciliteiten, Maar meer flexibel.

    Hier doet mijn man ook vaak de boodschappen in het weekend als de meiden op bed liggen. mijn meiden zijn trouwens dezelfde leeftijd ALS de jouwe!

    Een grote auto is echt ideaal ja. Nu kan ik bezoek en vriendjes e.d. gewoon meenemen en hoeven ze niet bij elkaar op schoot te Kruipen :p

    X Elea
     
  19. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
     
  20. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Ja wij betalen nu met alle erop en eraan 1600 euro per jaar.
    Maar goed je kunt er vanaf maart elke weekend heen en lange weekende zit je daar lekkker en natuurlijk 3 weken lang kun je daar zitten.

    Dus al me al kun je altijd even weg. En vakantie naar buitenland is maar 2/3 weken en dan is het klaar rest van zomertijd zit je dan thuis.
    Ach ieder natuurlijk zijn eigen ding! Zonder kids had ik ook wel geweten hoor haha geef mij dan maar buitenland :p
     

Deel Deze Pagina