Heeft voetenzak maxi cosi zin?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mango393, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Hoi dames,

Ik ben verliefd op de baby's only classic set voor de maxi cosi. Maar nu vroeg ik mij af. Heeft het zin een voetenzak voor de maxi cosi te kopen als het kindje halverwege april geboren wordt? Of kan ik dan beter de voetenzak voor de buggy kopen voor het najaar en de winter?

Het lijkt me ook erg fijn voor in de reiswieg.

Alvast bedankt!

2. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte een wikkeldoek (met maxi cosi gaten) in de maxi cosi. Vond ik erg fijn werken en heb niets apart gekocht voor de maxi cosi. Een voetenzak voor de kinderwagen vond ik veel belangrijker en nuttiger.
    Bedenk ook dat je kindje amper in de mc zit behalve in de auto....

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik heb in de maxi cosi geen voetenzak gehad en ook niet gemist. Ik heb een fleece dekentje gebruikt.
    In de wieg van de kinderwagen heb ik wel een voetenzak gebruikt, maar alleen bij heel koud weer. En afgelopen april was het toch al warm genoeg voor een dekentje ipv de voetenzak in de wieg tijdens het wandelen.

4. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Bedankt voor de reacties! Conclusie is dus dat het inderdaad te warm is rond die tijd ook voor het gebruik van zo een zak in de reiswieg (kinderwagen).

Ik ga dan de zak voor de buggy kopen. :)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Even een ander geluid: ik hoor vaak van mensen die hem niet hadden, dat ze hem niet hebben gemist. Ik had hem bij beide jongens wel en vond hem erg prettig. Inmiddels ligt mijn nichtje erin en ook mijn schoonzus is er erg blij mee.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Buggy ga je pas gebruiken als je kindje goed en wel kan zitten...
    Dat was hier met 9-10 maanden zoontje is van mei.

Dus mss in sept okt gaan kijken voor de voetenzak?

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Het kan in april en mei toch nog best koud zijn in de mc

8. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb bij beide kinderen een MC voetenzak gebruikt en ik gebruik het bij mijn dochtertje nog steeds en ik vind het ideaal, dus ik raad het wel aan.

9. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    April, mei en soms nog juni kan best fris zijn. Tegen de tijd dat je kindje uit de mc is zit je ook alweer in de winter.

Ik vond de voetenzak ideaal omdat dekentjes werden weggetrapt of weg waaiden. In de auto even rits open en het was wat frisser, weer naar buiten rits dicht en het was weer lekker warm. Zonder gefrunnik aan de kleine 😊

10. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier geen voetenzak, maar een wolfleece overall van cosilana. Voordeel is dat hij er ook mee in de draagdoek kan. Heb een 62/68 gekocht en na de geboorte paste het met veel omslaan van de mouwen en nu met 3mnd past hij ook nog ruim. hier worden dekentjes ook weggetrapt trouwens

11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier een november kindje, maar geen voetenzak gebruikt. Wel een fleece wikkeldoek met maxicosi gaten, voldeed prima voor de ritjes in de auto.

12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Hier ook een fleece wikkeldoek met gaten en als het echt koud is kun je er zelf nog een dekentje over heen doen.

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb wel een voetenzak gebruikt. Vond het ideaal.
    dochter is van september.

Denk niet dat ik em in april veel gebruikt zou hebben.

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb er 1 van december. Ik heb de zak ook heel veel in de wagen gelegd. Zo lag ze heerlijk ingepakt.
    Maar ik weet niet meer of ik hem in april nog gebruikt heb. Ik geloof het wel.
    in ieder geval, het is niet noodzakelijk maar wel erg lekker!

overigens had Ik er gewoon 1 van prenatal. Prima ding!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb bij beide kinderen de voetenzak gebruikt in de maxicosi. Ik vond het erg handig. De eerste wat een winterkindje, de tweede een voorjaarskindje maar dan kan het ook nog fris zijn. En in de winter daarop zit je kindje ook nog in de maxicosi dus kan je de voetenzak weer gebruiken ;)

16. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik kijk dan toch nog even 2de hands voor een voetenzak voor MC van Baby's only.

Hier toevallig nog dames die er een van Baby's only in de kleuren grijs, mint of stone green te koop hebben?

17. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet je bedenken hoevaak je kindje in de mc ligt, buiten.... De mc is eigenlijk alleen voor in de auto die je naar 20 graden stookt toch.... Maar zo heeft ieder zijn/haar voorkeuren.

Voetenzak voor de wandelwagen heb ik 2 volle winters gebruikt en was zeker wel het geld waard.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij korte stukjes is mijn auto absoluut nog niet warm ;)

Ideaal vond ik dat je niet hoefde te prutsen met jasjes enzo, gewoon vestje aan, bij erge kou een deken erbij en dan voetenzak dicht. Bij langere ritten de voetenzak op een gegeven moment open.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Er is een facebook groep van baby's only. Waar ze allemaal 2e hands producten verkoopt.
    Moeite waard om het daarop te proberen. ;)

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn zoontje is van januari en ik heb toen een voetenzak kunnen lenen. Toen maar heel kort, tot maart ofzo gebruikt. Daarna een wikkeldeken in de mc gedaan.
    Voetenzak vond ik wel heel handig, maar werd dus te warm.

Nu een babys only voetenzak via mp gekocht. Beeb wordt nu in augustus geboren, dus daarna de herfst en winter in en hoop wat langer plezier van de zak te hebben.

Deel Deze Pagina