Ik woon in Spijkenisse. Als je eens een doek wil voelen en/of proberen ben je welkom... Vind het zelf echt onmisbaar. Maar ik heb een echte plakbaby die vaak na een minuut of 10 in de box begint te huilen. Stop ik hem in de doek, kan ik mijn huishouden toch afmaken. En van de week met de draagdoek met de bus gegaan, veel makkelijker dan een kinderwagen in en uit de bus sjouwen. Ik zou niet zonder kunnen... Heb ook een draagzak maar die zitten vaak gewoon niet goed bij hele kleintjes. Een doek past zich beter aan aan de grootte van de baby.
Ik heb een draagzak aangeschaft voor mijn zoontje. Op zich vond ik dat wel fijn, maar ik vond het erg warm. Nu weer een zomer baby, dus ik ga me oriënteren of een geweven doek iets is. Maar dat knopen lijkt me best wel een gedoe, maar ik moet het gewoon eens uittesten. Ik heb trouwens een bondolino.
Mijn dochter vond het vreselijk in de doek, de eerste maanden. Daarna vond ze het af en toe wel ok, maar echt een succes is het helaas nooit geworden. Ze lag veel liever uitgestrekt in de box of de kinderwagen... Het hangt dus ook nog van je baby af. We hebben trouwens ook een Tula peuterdraagzak en dat vind dochter wel prima, maar ze zit volgens mij nog steeds liever in de kinderwagen. Voor de volgende baby heb ik de doek nog liggen, misschien dat die het wel fijn vind. Voor de oudste was dus het bepaald geen must-have, maar wie weet bij de volgende...
Hier bij de oudste tot een jaar in een geweven doek gedragen. Niet heel vaak, maar ik was wel heel blij dat ik er een had zodat ik mijn handen vrij had voor boodschappen/het huishouden. Toen ze een jaar was zijn we overgestapt op een ergonomische drager van Beco (soleil). Hier droeg ik haar mee op mijn rug. Nu de tweede er is merk ik dat het toch wel fijn is dat de dragers in huis zijn! Kleintje zit erg graag in de doeken en ik kan zo met de oudste leuke dingen blijven doen of heb mijn handen vrij voor het huishouden. Hier dus onmisbaar.
Mijn draagdoeken waren mijn beste aankoop ooit! Heerlijk om even je handen vrij te hebben en wel zo lekker warm lijfje tegen je aan om te knuffelen en te kussen. Ik vind het jammer dat mijn meiden te groot zijn om te dragen, want ik was er dol op. Ik had twee geweven doeken via marktplaats. Ik heb ze beiden voor hetzelfde bedrag een aantal jaren later weer verkocht. Een goede doek verliest zijn waarde niet en sommigen worden zelfs meer waard.