Enkel kolven: ik krijg mijn productie niet omhoog?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Syrse, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze meid krijgt alles via de fles, omdat het aanleggen maar niet wilde lukken. Gelukkig kwam mijn melkproductie wel heel goed op gang.

Ik kolf normaal elke 6 uur, en heb dan 180cc (720cc per dag). Momenteel drinkt ze 7 keer per dag 100cc. Af en toe vraagt ze bij.
    Nu ben ik al een paar dagen aan het proberen om elke 3 uur te kolven, om mijn productie omhoog te krijgen. Ik ga er immers vanuit dat ze binnenkort meer nodig zal hebben, en zou liever niet moeten bijvoeden. Mijn productie lijkt echter te blijven steken; laat ik er 3 uur tussen krijg ik 90cc, laat ik er 6 uur tussen 180cc. Absoluut geen vooruitgang :(
    Ik loop altijd zo'n drie voedingen voor op haar, dus momenteel is er geen probleem, maar wat als ze meer gaat nodig hebben? En als ik terug ga werken is 3 voedingen achterlaten natuurlijk niet voldoende. Nu heb ik wel een voorraadje in de diepvries staan van toen ze nog minder dronk, maar die is ook niet oneindig.

Moet ik gewoon even blijven volhouden? Of bel ik best gewoon nog eens met de lactatiedeskundige?
    Tips zijn in elk geval altijd welkom...

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben geen kolfster, maar hoe is je tsr? Komt die altijd goed op gang? Er is een oxytocine-neusspray, die zorgt voor een goede tsr en indirect dus ook voor een betere productie. Verder kan je fenegriekcapsules halen bij de reformwinkel en je hebt verschillende borstvoedingstheeën van Sano of Weleda. Daar zit venkel- en anijszaad in, dat kan je ook door je eten doen. Cashewnoten schijnen ook voor meer melk te zorgen.

Succes!

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik kolfde altijd rond de 4 uur de eerste maanden en dan had ik ook meer dan genoeg voor hem. Welke kolf heb je? Mijn productie schoot omhoog toen ik de medela freestyle ging gebruiken. Verder veel drinken.

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik drink de borstvoedingsthee van Weleda ( op advies van lk) hier zit fenegriek in en dit staat erom bekend dat het je productie kan verhogen. Bij mij werkt het in ieder geval

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier nog een fulltime kolver en begon een paar dagen geleden te merken dat me productie niet meer voldoende was.
    Ik ben toen gaan "clusterkolven" min 1x daags een uur gaan zitten dan kolven 10min wachten weer kolven weer 10 min wachten enz... Verder ging ik na elke kolfbeurd ook weer na 10 min nog even nakolven.
    Nu een klein weekje later kolf ik weer genoeg en loop knweer 3 flesjes voor op de voeding!
    T is even intensief maar heb wel voor over. Ook heb k nu een extra kolfbeurd ingelast smorgens heel vroeg rond 6uur en daarba gewoon om 9 uur weer. Totaal kolf ik 6x p/d

6. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Ik kolf niet zo strak op tijd. Werd er helemaal gestresst van dat ik mijn dochtertje dan soms geen aandacht kon geven. Maar ze zeggen dat je minimaal 5x op een dag moet kolven om de productie goed te houden. Ik heb er zelf snachts 6u tussen zitten. Smorgens ook vaak en daarna om de 4u... Ongeveer. Maar als ik eerder tijd heb of ff geen tijd dan loopt t anders. Werk tot nu toe prima. Merk ook dat als in na 3u kolf ik de helft heb van na 6u kolven. Voor meer productie moet je wel om de 2u proberen geloof ik. Bij mij loopt de productie nog steeds vrij natuurljk op... Wel goed leeg kolven. Bij om de 6u ben ik ruim een uur aan t kolven!

Deel Deze Pagina