hoe zinnelijk krijgen/maken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door odet, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

mijn zoontje is nu 2,5 jaar en ik ben al even bezig met hem tijdens het verschonen op het potje te zetten.
    dan doet hij ook meestal netjes een plas.
    ik heb nu een paar keer geprobeerd hem zonder luier te laten lopen en tegen hem gezegt dat hij moet roepen als hij moet plassen.
    ook vraag ik om de zoveel tijd of hij moet plassen.
    en dan komt ie aan, en zegt ie "plas"
    maar dan heeft ie dus al geplast.

hoe pak ik dit nu aan?
    iemand ideeen?

2. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn oudste was al zindelijk (dag en nacht) met anderhalf jaar. Misschien komt dat omdat wij (hier komt het...) de deur open lieten staan. Zo kon hij zien hoe papa en mama dat doen. Tenslotte zijn wij het voorbeeld.

Succes ;)

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee was 2 toen ze bijna zindelijk was , we zijn op vakantie geweest en toen ging het helemaal mis en waren we weer bij af.
    sinds pas komt ze vaak dat ze geen luier meer om wil en dan laat ik haar in dr onderbroek lopen met de pot centraal zodat ze er zo op kan zitten, vaak plast ze dan net en rent ze snel naar de pot (dus ik heb hoop dat het snel goed komt)

hier staat ook altijd de deur open als wij naar de wc moeten want ze wil er altijd bij maar zelf er op wil ze niet.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Denk niet dat die deur er wat mee te maken heeft hoor...Hier ook altijd open en we zijn nog verre van zindelijk.
    1x een plasje en 1x een poepje op de wc sinds april...

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    wij hebben het op vakantie gedaan, lekker makkelijk want als ze een ongelukje hebben is het toch buiten. En nu staat het potje in de woonkamer en loopt ze de hele dag in een onderbroek of blote kont.

De eerste week voor elk plasje een klein cadeautje (kleurplaat of iets voor in het zwembad) en de tweede week voor elk poepje (want de cadeautjes gingen er hard) en dat ging prima.

Nu is ze thuis overdag wel zindelijk en op het kdv nog niet. Dus dat is wel jammer. Ze proberen het daar wel maar ze is te verlegen daar om het te zeggen. Dus dat zal nog wel even duren.

6. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Wat leuk om te lezen. Mijn dochte wil al en paar maanden heel interessant op het potje en de wc alleen niet zonder kleren. Wil altijd mee met ons.
    Zondag wilde ze mee en wilde de luier uit, maar we waren in de dierentuin met een grote rij wachtenden dus boos dat het van mij niet mocht. Thuis ging ze na het douchen naar het potje en zei dat ze moest plassen en ging erop zitten. Trots dat ze was kwam ze het laten zien aan papa. hihi.

Gisteren avond al weer gelukt. We hebben volgende week vakantie en zullen eens kijken dat we er wat meer tijd voor nemen. Misschien is ze er al wel klaar voor. Ze wordt groot

7. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    wij hadden en "plaskalender" en dan stickers plakken wanneer ze een plasje of poep hebben gedaan. En na een aantal stickers een klein kadootje. werkte bij ons echt heel goed en na 2 kalenders was ze zindelijk.

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick is net 3 jaar en hij is nu net 2 weken zindelijk.

Ik had het eerder geprobeerd maar toen ging het altijd mis, hij plaste dan binnen het uur 3 keer in zn broek en dan was ik het wel zat.

Toen ik het 2 weken terug weer probeerde ging het goed! En ik ben het toen vol blijven houden en het gaat super! Hij heeft sindsdien 3 ongelukjes gehad (1 op de eerste dag, 2 op de derde dag en daarna niet meer)

En hij is nu ook 's nachts zindelijk! 1 nacht droog, 1 nacht 's ochtends te lang wakker in zn bed en toen geplast, daarna weer 2 nachten droog!

Ik ben begonnen met hem in zn onderbroek te laten lopen en hem om het uur a 1.5 uur op de wc te zetten. Maar hij geeft het nu goed zelf aan (eerst helemaal niet) en gaat dan zelf. Als er erg lang tussen zit stuur ik hem naar de wc.

Dus tja, Rick was er gewoon echt aan toe! Belonen doen we overigens met stickers. Maar dat vergeten we ook vaak (en hij dus ook)

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Toen mijn zoon 2,5 jaar was heb ik gewoon geen luiers meer omgedaan.
    Na drie dagen van ongelukjes en heel veel wassen had hij het door en was zindelijk.
    Alleen 's nachts draagt hij nog een luier.

10. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Nou hier zit ze al een jaar bijna op mijn schoot maar tot nu vindt ze het nog weinig interessant... Dus of het met de deur te maken heeft?

Onze dochter wilt het gewoon niet. Niet met kalenders, geen luier om (na een week dweilen was ik het echt zat), een onderbroek onder de luier, samen naar de wc (zij op het potje, ik ernaast), cadeautjes...Ach er is weinig wat ik niet heb geprobeerd. Het CB vertelde dat sommige kinderen er gewoon niet aan toe zijn en er zelf mee gaan komen. Je kan ze niet dwingen. Ik laat het nu maar even gaan tot ze er zelf mee komt.

Het is geen tip maar wilde alleen even zeggen dat sommige kinderen er gewoon nog niet klaar voor zijn (ja ik weet het: de meningen zijn daarover verdeeld;))

11. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Het is geen tip maar wilde alleen even zeggen dat sommige kinderen er gewoon nog niet klaar voor zijn (ja ik weet het: de meningen zijn daarover verdeeld;))[/QUOTE]

Ben het helemaal met je eens. Bij ons werkt de plaskalender wel, maar inderdaad mijn dochter had er ook echt interesse in!

Deel Deze Pagina