Hallo allemaal, Sinds een week of twee is mijn oudste zoon erg vervelend, tuurlijk hebben kleuters van 5 jaar hun eigen streken, maar wat er nu is gebeurt gaat mijn pet te boven! Hij luisterde erg slecht, doordrammen en een grote mond, dingen kapot maken... Eergisteren zoveel toiletpapier in de pot gestopt en zelfs nog aangestampt met een wc borstel dat het water al over de rand kwam! Mijn koptelefoon kapot gebeten en toch wel het toppunt gister een klein jongetje gepest. Ben er nog van ondersteboven! Dat jongetje zit sinds een week in zijn klas en ze speelde samen, gister was hij op het schoolplein aan het rennen en hebben de oudere jongens die kleine op de grond geduwd en die van mij is boven op zijn rug gaan staan! Ik schaam me rot en ben zo vreselijk kwaad op hem, hij moest vandaag sorry zeggen van mij ook tegen zijn vader en is gister zeer vroeg naar bed gegaan. Vandaag mag hij van de juffrouw ook niet buitenspelen. Die twee oudere jongens hebben niet eens excuses aangeboden en die ouders ook niet, begrijp dat niet! Die van mij is er gelukkig wel erg van geschrokken en begrijpt dat het erg fout is wat hij heeft gedaan. Een tijd terug werd hijzelf gepest door die jongens en ik denk dat hij stoer wilde doen want zo ken ik hem niet... Hebben jullie kleuters ook weleens ineens zo'n gedragsverandering? En is dat dan tijdelijk?
Geen ervaring mee (gelukkig), maar vind dat je het goed aangepakt hebt. Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent en hoop dat je snel je lieve jongen weer terug hebt(met de normale streken van een 5-jarige )
Nou die van mij zijn momenteel ook geen engeltjes. Gelukkig halen ze niet van zulke fratsen uit, maar ze zijn niet te genieten. Ik denk dat het vooral komt doordat het schooljaar bijna voorbij is, ze zijn erg moe! Wat ik zou doen als ik jou was, de teugels strak aantrekken. Duidelijke grenzen stellen, consequent blijven en vooral door buffelen. Goed dat hij zo is geschrokken van jouw boosheid. Dat mogen ze best merken hoor, dat ze een grens over zijn gegaan. Sterkte nog even! Ook dit gaat weer over.