kruikzakken wel of niet???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mana87, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Nou de titel zegt het al... Op de uitzetlijst staat kruikzakken maar vrienden en mijn zus zegt dat je die niet meer mag gebruiken. Maar als dat zo is waarom staat dat dan nog wel op de lijst en kun je het gewoon overal kopen??

Wie kan mij helpen??

2. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    ik heb bij beide kinderen (juni geboren) 2 kruiken nodig gehad. Zijn zeker wel nodig je wilt echt niet misgrijpen. Dan kan je kindje alsnog naar het ziekenhuis als je geen kruiken hebt en je kindje kan zich niet warm houden.
    Daarna kan je ze ook gewoon nog gebruiken hoor.
    Als het in de winter echt koud is, gebruik ik ze ook om het bedje voor te verwarmen, gewoon lekker aangenaam.
    Wat mijn ouders vroeger deden was als we gingen zwemmen een kruik mee en daaromheen de handdoeken gewikkeld. Heerlijk warm echt een cadeautje en fijne herinnering aan. Dus daarvoor ga ik ze ook gebruiken!

3. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Hier ook gewoon kruiken hoor...Dito voor de kruikzakken.Zonder de kruikzakken is de kruik veels te heet om aan te pakken, laat staan in de buurt van je baby te leggen.

4. Ik zou ze niet kopen, maar proberen om ze van iemand te lenen. Wij hebben ze twee weken gebruikt en daarna nooit meer, dus ik was blij dat ik ze uiteindelijk van iemand had gekregen en niet had hoeven kopen.

Dat idee van de handdoeken opwarmen met een kruik vind ik dan wel weer superlief ook :)

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Je kan beter een goedkope rubberen kruik van de blokker kopen en die wikkelen in een hydrofiel.
    Ik vond die babykruiken heel onhandig en te klein

Ik verwarmde haar bedje ook altijd voor met die rubberen kruiken gevild met kokend water

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Volgens mij mag je die rubberen kruiken officieel niet met kokend water vullen. Althans niet de mijne van de blokker.

En die ijzeren kruiken kan je niet veilig gebruiken zonder kruikzak. En de meeste baby's hebben toch kruiken nodig.

7. Rubberen kruiken bij een baby zou ik nooit doen. Die zijn veel gevoeliger voor lekkage en een pasgeboren baby kan niet wegkomen als er kokend water over haar heenkomt. :$ Als je er net even niet bij bent kan je kindje dan dus in kokend water liggen.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Klopt, daarom een beetje koud water uit de kraan erbij doen voordat je hem dichtdraait.
    .

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    En pittenzakken of zon pittenzakknuffel? Kan dat ook?

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Maar je mag een kruik sowieso niet direct bij je baby leggen.
    Een stalen kruik mag je nooooooit vullen met heet water omdat het z'n hitte niet kwijt kan en kan exploderen. Met warm water en een kruikzak is ie waardeloos omdat ie dan ook bovenop de deken ligt.

De kruik moet dus áltijd op het dekentje met de opening naar de voeten toe.

11. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18
    Dames ik heb wel 2 kruiken maar ik bedoel die zakken wat je er om heen moet doen. Ik heb gehoord dat ze er vaak hydrofiele luiers omheen wikkelen i.p.v kruikzakken....

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.794
    113
    Verschilt per kraamzorgbureau geloof ik. Ik zou twee goedkope zakken halen, kosten drie euro ofzo. Ik heb twee julikindjes, de oudste heeft op haar geboortedag en de eerste twee nachten met een kruikje gelegen, de jongste werd middenin een hittegolf geboren en heeft nooit een kruikje gehad.

Volgens de gebruiksaanwijzing moet je juist een stalen kruikje tot de rand met kokend water vullen!

13. mana87

mana87 Actief lid

3 jun 2013
    335
    20
    18

Ik heb 2 van die metalen kruiken. Ik wacht het anders nog wel even af totdat de kraamzorg hier is geweest...

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.794
    113
    Verschilt per kraamzorgbureau geloof ik. Ik zou twee goedkope zakken halen, kosten drie euro ofzo. Ik heb twee julikindjes, de oudste heeft op haar geboortedag en de eerste twee nachten met een kruikje gelegen met een kruikenzak, de jongste werd middenin een hittegolf geboren en heeft nooit een kruikje gehad.

Volgens de gebruiksaanwijzing moet je juist een stalen kruikje tot de rand met kokend water vullen!

15. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Idd bij hema heb je ze liggen en kosten geen drol en nog een leuk motiefje ook :)

16. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Ik heb er wel kruik zakken bij. Lijkt me ook handiger dan hydrofiel luiers en zoals gezegd voor de kosten hoef je het niet te laten.

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ehh.. Zo'n stalen kruik moet je JUIST vullen met heet/kokend water, anders werkt het inderdaad niet ;)

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Bij het kraambureau bij mij mocht je geen kruikzakken gebruiken, allen hydrofielluiers en die dus knopen. Was heel simpel. Dit was ivm het risico op rollen met een kruikzak. Met een hydrofielluier blijven ze beter op hun plek en kunnen ze niet zomaar naar je kindje rollen.
    Dat is wat ze hier vertelden.

19. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb ook kruikenzakken, maar de kraamzorg zei dat dat leuk was voor de sier, maar dat ze idd hydrofiele luiers gebruiken.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    "Mogen" is natuurlijk sowieso onzin. Ze kunnen je het advies geven om ze wel of niet te gebruiken. Wij hadden ze en hebben ze gewoon gebruikt (september 2010 en november 2013). Een hydrofielluier er omheen zal vast ook kunnen, maar mij persoonlijk lijkt zo'n zak makkelijker.

Deel Deze Pagina