Wel of geen duowagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miaauw, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miaauw

    Miaauw Niet meer actief

    Er zit straks 20 maanden verschil tussen onze kindjes. Wie heeft er ervaring met een duo wagen of wie heeft er juist goede ervaringen zonder duo wagen?
    Ik heb ook nog nagedacht over een meedrijdplankje maar onze oudste is echt iemand die meteen achter een poes aangaat als ze er 1 ziet. Ben bang dat het toch beter is als ze nog in de wagen kan.
    Ook Met dagjes weg of een boodschap lijkt mij een duowagen superhandig. Ik zit zelf te denken aan de bugaboo donkey.

    Iemand tips of ervaringen?
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Bij 21 maanden verschil geen duowagen gehad. Plankje ging heel goed, vond hij ook meteen heel leuk. Vervolgens bij 19 maanden verschil ook geen duowagen. Plankje weer een succes maar middelste kan er minder lang op dan de oudste destijds. We hebben nu alleen ook een buggy waar hij in kan met baby in de draagdoek.
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij gaan dit keer wel voor een duo wagen en N is dan al over de 2.
    N loopt nog niet goed en ik vind het soms wel makkelijk als ik ze even ergens kan laten zitten.
    Vorige keer niet gedaan maar C liep al heel goed en stond op het meerijplankje.

    Wij gaan voor de mutsy I2.
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  4. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Bij ons zit er 22 maand tussen en wij hebben een meerijdplankje gekocht, wel 1 met een zitje erop. Onze dochter liep graag en goed, dus we vonden een duo wagen niet nodig.
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  5. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Bij mij zat er 16 maanden tussen, en ik heb een duowagen aangeschaft. Een tweedehands easywalker duo via Marktplaats, waarbij ze naast elkaar zitten dus. Echt een topaankoop, het eerste jaar hebben we de wagen ontzettend veel gebruikt. Ik ga elke dag naar buiten voor een wandeling, bezoek aan de markt, even naar de stad of boodschappen doen etc, maar ook halen en brengen naar de opvang, dagjes uit. Ik vond het heel relaxed dat je met de wagen gewoon een flink stuk kan wandelen zonder dat je gedoe hebt met een vermoeid kind, of een kind dat wegloopt of niet mee wil lopen etc. Het gaf mij veel vrijheid en zorgde er voor dat ik relaxed op stap kon zonder de hele tijd onderhandelen met een dreumes die geen zin meer heeft ;) De wagen is breed, maar past door elke winkel (ook de buitenste ring van de kruidvat haha) en ook in de bus gaat prima.
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  6. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Hier straks 17 maanden verschil en ik twijfel ook...
    Ik wacht met spullen aanschaffen tot de baby er is...
    Tot dusver is t plan de baby de eerste maanden veel te dragen en oudste in de wagen.
    Als dat niet werkt evt n duowagen...

    Maar kwam laatst ook dit meerijdzitje tegen, wat me ook wel een optie lijkt;
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Miaauw vindt dit leuk.
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Overigens hebben wij nu een bakfiets en gebruiken die afschuwelijk vaak.
     
  8. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Oeh dat staat ook nog op onze verlanglijst. Welke heb jij? En electrisch of niet?
     
  9. Peaches17

    Peaches17 Niet meer actief

    Hier zit er straks 19 maanden tussen en wij gaan wel voor de bugaboo donkey. Onze oudste vliegt ook vrij makkelijk achter een kat aan en ik vind het een fijn idee dat ik ook langere wandelingen kan maken en zij eventueel nog kan slapen in de wagen mocht die wandeling onder slaaptijd vallen. Gebruiken we hem niet voor beide kindjes, dan maken we er een mono-variant van. En als ik 'm echt niet gebruik dan verkoop ik 'm weer door. Ze zijn gelukkig redelijk waardevast op marktplaats e.d.
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  10. MammaBS

    MammaBS Actief lid

    29 jan 2015
    290
    8
    18
    Bij ons zit er ook 20 maanden tussen. We hebben toen een Topmark Tobbi duowagen gekocht (via Marktplaats) waarin de kindjes achter elkaar zitten/liggen omdat onze oudste nog niet flinke stukken liep. Ik vond het een hele fijne, wendbare wagen. Toen de jongste niet meer in de reiswieg paste met 7 maanden, hebben we de wagen verkocht en een plankje met zitje gekocht voor achter onze enkele kinderwagen. De oudste liep toen ook al grotere stukken en zodra die moe werd kon hij fijn gaan zitten.

    Ik vond de duowagen een goede investering, ook omdat je zo meer controle hebt over de oudste die ook nog erg jong is en wellicht zomaar van een plankje afglipt en de weg op rent. Voordeel van de Topmark was wel echt dat hij enkele wielen voor had, dat maakt hem een stuk wendbaarder dan de modellen met de dubbele wielen. Je hebt immers wel meer gewicht te verplaatsen met 2 kinderen. Het is overigens wel een werk om de wagen in de auto te doen, als je pech hebt moeten de wielen eraf. Succes met je beslissing!
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Jazeker elektrisch. Ik zie mezelf niet drie kinderen ook maar de straat uit trappen zonder ondersteuning. We hebben de urban arrow. Fantastisch ding. Rib uit je lijf maar elke cent waard.
     
  12. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Overigens vonden zowel onze oudste als middelste altijd wel een manier om op het staplankje te gaan zitten. Zo grappig.
     
  13. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Als ik nu geen tweeling zou krijgen, had ik het nooit gekocht waarschijnlijk, maar nu ik een bugaboo donkey heb... het is een super fijne wagen! Lekker naast elkaar zitten, hij past in principe overal door. Als je oudste straks niet meer wil zitten verbouw je de wagen naar mono variant.
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  14. Miaauw

    Miaauw Niet meer actief

    Ja, ik heb ook over een draagdoek gedacht. Wilde bij de eerste ook graag dragen, maar zij wilde dus niet gedragen worden...
     
  15. Miaauw

    Miaauw Niet meer actief

    Ik ga toch voor de bugaboo donkey denk ik. Ik vind het maar niks als ik in de stad loop en de oudste besluit om ergens heen te rennen. Dan moet ik of de baby laten staan, of met kinderwagen en al er achteraan. Of misschien zie ik beren op de weg maar idd, dan verkoop ik. Hem. Weer of maak er een mono versie van.

    Bedankt dames
     
  16. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Draagdoek + dreumes vond ik ook geen ideale combinatie, met een dreumes moet je toch een hoop bukken en tillen en met ook nog een baby in de doek vond ik dat aardig zweten :roflmao:
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  17. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik gad geen duo wagen. Oudste gewoon in de wagen en de jongste vanaf het begin in een goede draagzak.
    Daarna kon de oudste goed zelf lopen en luistern en ging de jongste de wagen in. Had ook een makkelijke wagen waarvan de zitting ook helemaal plat kon dus voor beide te gebruiken zonder ombouwen.
    Met uitstapjes hadden we een buggy mee
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  18. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Wij hebben de joolz geo2. Wij hopen dat we een tweede er snel achteraan mogen krijgen en deze kan je ook als duo wagen ombouwen.
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  19. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.512
    5.616
    113
    Vrouw
    ja echt absoluut doen!

    Hier ook een gehad met 2 jaar verschil precies, heb er echt veel plezier van gehad, elke dag heen en weer lopen naar school ed.
    Alles doe ik lopend, dus ik vond hem echt onmisbaar!
     
    Miaauw vindt dit leuk.
  20. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.176
    3.127
    113
    Vrouw
    Hier 22 maanden tussen de kinderen en na geboorte van de jongste het eerst met een plankje en draagdoek geprobeerd maar jemig wat een gedoe! Oudste is ook een wegloper en ik heb dus op een druk kruispunt de baby moeten laten staan om achter oudste aan te rennen. Toen was ik er helemaal klaar mee en hebben we een uppababy vista gekocht. Dat was zo’n verademing, kon eindelijk weer rustig wandelen.

    Wij wilden eigenlijk ook voor donkey gaan maar die paste niet bij ons op de gang dus dan maar deze.
     
    Miaauw vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina