wat kost een combinatietest?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by wennepen, Jul 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Ik vroeg me af wat een combinatietest kost. Wij willen dit graag doen en over 2 weken hebben we pas een afspraak met de verloskundige.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ongeveer 140 euro dacht ik!

3. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,669
    1,427
    113
    ben ik het helemaal mee eens, kost inderdaad rond dat bedrag zal per vk wel wat verschil in zitten maar ga daar maar vanuit.

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Ligt ook nog aan je verzekering: ben 36 of ouder dan wordt hij uit de basisverzekering vergoed, mijn verzekeraar vergoed hem vanuit het aanvullende pakket ook als je jonger bent dan 36 (maar ik heb hem niet laten doen)

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Ik moest 135 euro betalen.

6. Marieke74

Marieke74 Actief lid

Jul 6, 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Ik heb hem twee weken geleden laten doen. Kostte 137,- euro. Ik krijg officieel maar 1 prenatale screening vergoed (ik ben nog net onder de 36). Maar bij mijn eerste zwangerschap heb ik de combinatietest en de twintigweken echo allebei naar mijn verzekering opgestuurd en ik heb ze allebei vergoed gekregen. Dus ik probeer het nu ook weer.

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Bij mijn verzekeraar wordt het (aanvullende verzekering) ook vergoed volgens mij, maar wij hebben het niet laten doen.

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Bij mij kostte hij € 129,50 en ik kreeg hem door CZ vergoed.

9. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Ik moet 137 euro betalen en er werd mij verteld dat dit bedrag landelijk is vastgesteld.

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    "Om en nabij" dan, want ik heb dus ruim 7 euro minder betaald. Vreemd hoor, dat ze dat dan zeggen!

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mag ik vragen waarom jij het vergoedt kreeg? Ik ben ook bij de CZ verzekerd maar moest gewoon zelf betalen.

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Zit hem ws in het verschil in aanvullende verzekering?

Ik zit bij Menzis en heb het gecheckt, ze zeggen dat het niet vergoed wordt. Maar ach misschien probeer ik het gewoon wel en wie weet vergoeden ze het toch!

13. Ibas

Ibas Bekend lid

Mar 23, 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Ik heb 17-8 intake gesprek en telefonisch vertelde ze me meteen over de combinatie test, dat dat de 17e allemaal wordt uitgelegd, maar dat ik er miss alvast over na kan denken en dat de test 160 euries kost! Wat een verschil dan he... En miss nog een stomme vraag; maar je hebt de combinatietest en een nekplooimeting? Heb je wel 'recht' op een nekplooimeting, krijg je die automatisch bij een echo?

14. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    @ Ibas, de nekplooimeting en de combinatie test is hetzelfde. Het wordt volgens mij officieel de combinatietest genoemd omdat er 2 onderzoeken worden gedaan en de uitslag gezamenlijk bepaald wat het risico is. Er wordt bloedonderzoek gedaan en een echo waarbij ze de nekplooi opmeten. Ze doen altijd beide onderzoeken en niet alleen maar een nekplooimeting.

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hier legde ze uit dat het combinatietest heet omdat het een eehh.. gecombineerde ;) test is van de nekplooimeting en bloedonderzoek.

Had 2 weken daarvoor bloed laten prikken. Blijkbaar heb je als je een kindje met syndroom van down draagt een bepaalde stof in je bloed. Als je die stof dus niet in je bloed hebt is de kans alweer kleiner.

Het bloedprikken en de nekplooimeting viel bij ons allebei onder het bedrag.

Hoop het zo een beetje duidelijk uitgelegd te hebben.

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Ik zit bij CZ, ben aanvullend top verzekerd en heb hem netjes vergoed gekregen. Weet niet wat het kostte, heb nl geen rekening thuis gehad.

Groetjes Elke

17. Ibas

Ibas Bekend lid

Mar 23, 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Bedankt voor de uitleg!! Helemaal duidelijk :D.
    Mijn vriend wil die test heel graag laten doen, dus ik wacht het intakegesprek bij de vk nog even af, maar ik denk wel dat diet test er voor ons gaat komen.
    En ik ben heel goed aanvullend verzekerd (betaal mn eigen scheel ;)) dus ik ga gewoon proberen de factuur te declareren. Nee heb ik ja kan ik krijgen!

Share This Page