Hoi Allemaal! Mijn zoonte van 21 maand is overdag altijd een lastige slaper geweest maar s'nachts een heel makkelijk, goed slapend ventje! Hij heeft ws door de mex griepprik ( woensdag) koorts gekregen. Dit was vannacht nog 37.8. Hij werd echter vannacht krijsend wakker. Wat we ook dedenhij wilde echt niet meer slapen, kroop naar 1 kant vh ledikantje, trillen en was op zijn manier aan het uitleggen wat er was. Steeds herhaalde hij hetzelfde. Vlg mij heeft hij dus een nachtmerrie gehad. Na 1.5 uur lang hem te hebben geprobeerd in zijn eigen bedje in slaap te laten vallen, bleef hij bang en hebben we hem ( voor de 1ste keer) mee naar bed genomen. Ook daar was hij nog even bang om in te slapen maar gelukkig viel hij ( om 4.00 uur in slaap)... Met zijn middag slaapje net was het ook drama, bang, huilen. Heeft wel 3 kw. geslapen maar werd darna weer angstig wakker. We hebben het bedje anders gezet, nachtlampje aan. Ik hoor om me heen dat dit erbij hoor richting de 2 jaar maar hoe ga je hiermee om????? Heeft iemand tips?? Gr. Jellie
Ik zo geen tips maar ik heb afgelopen week hetzelfde meegemaakt. mijn zoontje werd helemaal overstuur wakker 's nachts. Ik er heen en hij huilde zo en keek heel angstig. Ik heb hem gepakt en ben hem gaan "wiegen" en gaan lopen door de kamer met hem. Toen alles rustig met hem bekeken, al zijn vliegtuigen en bumbapoppetjes. Toen vernam ik dat hij weer moe werd, viel bijna in slaap op mijn schouder. Heb ik hem weer bedje gelegd met zijn Sterrenschildpad (schildpad die sterren geeft op het plafond e.d. dmv lampjes) En toen is hij weer gaan slapen en ook niet weer last gehad. Ik hoop dat het heeft geholpen dat wij samen zijn hele kamer even hebben bekeken zodat hij het gevoel van veiligheid weer heeft gekregen, misch helpt dit bij jou kindje ook?
Hai! Bedankt voor je antwoord! Vind het zo zielig! We hebben zijn bedje een kwartslag gedraaid en heb gewoon het avondritueeltje gedaan net. ( vanmiddag ook nog even in bed gespeeld met zn slaappoppie). TOen ik wegging riep hij me wel heel hard ( mama mee!!!) Dit duurde zo'n minuut of 10 en daarna is hij zelf in slaap gevallen ( rustig). Ik ken mn zoontje nu echt wel goed om te weten wanneer ik hem even kan laten liggen of niet. En vannacht kon dat echt niet. Ook toen hem uit zn bedje gehaald, gewiegd ed maar als ik em dan teruglegde hield ie me stevig vast.. Ik heb nog wel de HA gebeld omdat het wel erg toevallig is dat het na de mex gr. prik gebeurde. De HA neemt het zeer seriues en heeft zelfs teruggebeld. Kleine man had net trouwens nog 38gr.....