Vragen na echo bij de gynacoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door smashbox, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Vandaag had ik mijn eerste gesprek bij de gynacoloog met als onderwerp zwanger worden. Dit gesprek vond plaats in flevoziekenhuis in Almere. Ik kreeg een inwendige echo en daar zag ze dat mijn baarmoeder in een V loopt?? Kan dat of in ieder geval een andere vorm had. Ze gaf aan dat dit niet perse problematisch is maar toch, hebben jullie hier weleens over gehoord? Ook vroeg ze of ik een onregelmatige menstruatie had (heb ik niet 28-30) omdat ze 9 blaasjes? zag , bij 12 blaasjes heb je PCOS zei ze. Moet ik mij hier zorgen over maken, wat kan ik er tegen doen? En wat houden die blaasjes precies in? Ook zag ik dat ze een foto maakte van een streepje in mijn baarmoeder weten jullie wat dat kan zijn, misschien zelf ook gehad? EN er was ook goed nieuws ze kon zien dat ik net mijn eisprong had en dat ik vanavond seks moest hebben, dus dat gaan we doen!!! Een hoop vragen, weet ook dat jullie geen dokters zijn maar elk antwoord is mooi meegenomen.

Alvast bedankt!!!!

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik denk dat het streepje misschien je baarmoederslijmvlies is geweest. Dat meten ze altijd op om te kijken of dat dik genoeg is.

Op je andere vragen heb ik geen antwoord. Google PCOS maar eens, is hier op het forum ook genoeg over te vinden.

Irritant he, dat je na zo'n bezoek nog meer vragen hebt dan misschien er voor ;). Moet je vlg week nog weer terugkomen voor bloedprikken?

Succes vanavond :D.

3. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Fijn hè die gynaecologen!! Haha en vooral dat ze vermelden dat je een afwijkende vorm van je baarmoeder hebt.. Had ik dus ook, heb een t vormige baarmoeder en dan een ingewikkeld verhaal dat t kan zijn dat je per maand minder % kans heb op een zwangerschap maar hoeft dus ook weer niet, dus had het liever niet geweten...;)
    ( wat ik ook raar vind dat ze daar nu pas achter zijn gekomen omdat ik al veel meer echos heb gehad afgelopen jaren :D )

Wat een v vormige baarmoeder is weet ik niet, idd misschien even googlen? Heb wel gehoord van een hart vormige baarmoeder, dan is de kans op een eventuele spontane zwangerschap heeeeeel erg klein

Hoop dat iemand anders wel je kan helpen ermee!!

4. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Bij PCOS heb je een heleboel eiblaasjes die allemaal niet genoeg groeien en je geen dominante follikel krijgt. Meiden met PCOS zijn vaak erg onregelmatig/lange cyclus/vrijwel geen cyclus, vandaar de vraag van de gyn waarschijnlijk. Je kunt hier helaas niks aan doen zelf..

Streepje in de baarmoeder is inderdaad je baarmoederslijmvlies.
    Goed dat je een eisprong hebt gehad! Veel plezier ;)

5. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    wil ik niet gelijk "paniek" zaaien, maar is een v vormige baarmoeder niet juist hetzelfde als een hartvormige baarmoeder??

Ik zou zeggen, bel even de assistente op of zo, die kan je dat best allemaal uitleggen. Anders blijf je met die vragen zitten en dat is ook niks natuurlijk.

Succes!! En ik hoop dat het deze maand gelijk raak is voor jullie!

Deel Deze Pagina