Hallo dames, Ik heb een vraag, het is nu ruim 8 weken geleden dat ik een curettage heb ondergaan en ik ben helaas nog steeds niet ongesteld ( en nee, helaas ook niet zwanger ) nu heb ik provera gekregen van de gyn om mijn menstruatie op te wekken, maar twijfel of ik het wel al moet gebruiken. Ook omdat mijn vriend en ik 27 april nog hebben gevreeën. Dus stel dat.. Wat is nu wijsheid? De bijwerkingen zijn echter ook niet mals. Wat is jullie ervaring hier mee? En komt je cyclus na gebruik weer normaal op gang? We willen zo graag weer verder... Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Liefs, Larissa
Als je twijfelt met het slikken van provera dan zou ik de 2 weken nog afwachten, testen en dan eventueel beginnen met provera. Ik heb ook provera geslikt omdat ik geen eigen cyclus heb. Na mijn miskraam dachten ze eerst dat m'n cyclus op gang was gekomen maar bleek een cyste te zij . Dus nu provera en dan weer beginnen met spuiten. Ik heb geen bijwerkingen van provera, nooit gehad ook. Kan je dus verder geen tips geven.
Als je t niet vertrouwt en geen goed gevoel erbij hebt dan niet nemen en even wachten. Hier komt mijn verhaal maar dat is wel een uitzondering; - Miskraam juni - 3 mnd niet ongesteld - Onderzoeken baarmoeder, had wel eitjes en veel. Bloed laten testen op vanalles en hcg. Week erna de uitslag. Mocht gewoon seks hebben. Hebben we die week tussen onderzoek 1 en onderzoek 2 1x gedaan! - week erna dus onderzoek 2. Geen hcg aangetroffen en bloed was goed. Baarmoeder werd volgespoten met water om te kijken of ik geen verklevingen had van de curettage. Baarmoeder zag er mooi uit, leeg en geen verklevingen. Eitjes waren weg muv van 1. - provera kuur meegekregen. Diezelfde avond ingenomen voor (volgens mij) 10 dagen. - werd daar nog niet ongesteld van. Week later maar een test gedaan en jawel, ik was/ben zwanger! Was al 6/7 weken toen ik de test deed. Dus deze kleine kerel laat niet met zich sollen en heeft zich genesteld in de week van de provera kuur. Je mag onder deze kuur niet zwanger zijn omdat deze een miskraam opwekt dus er was ook kans op afwijkingen enz. Heb vele echo's enz gehad maar het gaat allemaal goed gelukkig! Dus, lang verhaal kort gemaakt...volg je gevoel! Durf je t niet aan omdat er een kans is om zwanger te zijn dan zou ik ermee wachten.
Zo, wat een verhaal! echt bijzonder.. wat fijn voor je dat je nu zwanger bent! het lijkt mij ook heerlijk om weer een positieve test in handen te hebben! Jullie hebben gelijk, ik ga gewoon mijn gevoel volgen en op dit moment voelt het gewoon niet goed om de tabletten in te nemen. Hartstikke bedankt voor jullie reacties!