Hoi, Ik ben 37 weken zwanger. Volgens mijn VK is de groei van mijn Fundus sinds week 34 gestagneerd op 32 2/3 NX. Het kindje is sindsdien ook ingedaald. Bloeddruk is prima (108/75) en ik voel het kindje goed bewegen. Ik had juist het idee dat mijn buik erg gegroeid is de afgelopen 2 weken?! Nu moet ik naar de gyn. Ik merk dat ik mij erge zorgen maak (m.a.w. harde buiken), is dit terecht? Alvast dank, Lyn
Hoihoi, Nog geen reden tot bezorgdheid eerst het consult bij de gynaecoloog maar eens afwachten. Je vind zelf wel dat je buik is gegroeid en het kindje is ingedaald. Het zal geen 8 ponder worden waarschijnlijk. 6 pond is ook mooi! Uit onderzoek is gebleken dat je als 'moeder' zijnde veel beter de groei kan inschatten! Vertrouw op jezelf! Imke
Hoi, Bedankt voor de reactie. Inmiddels de gyn gezien. Beeb is vlgs meting wel klein (2400 gr), maar wel gegroeid. Kindje heeft op alle gebieden dezelfde groei (-achterstand). Placenta, navelstreng, hartje etc. allemaal goed. Ik mag gewoon bij de vk blijven. Volgende week voor de zekerheid nog een groei echo. Hoop dat het kindje dan wel doorgegroeid is! Dus voor nu weer wat gerustgesteld! Gr Lyn