Hey iedereen, Ik ben compleet in de war gebracht door mijn temperatuurkaartje die ik bijhoud bij FertilityFriend. Misschien kunnen jullie me helpen? Laat ik bij het begin beginnen. Vorig jaar september ben ik met de pil gestopt. Het duurde maar liefst 139 dagen voor ik uit mezelf ongesteld ben geworden! Jammer genoeg heb ik de tien dagen daarvoor mijn temperatuur niet bijgehouden (wegens druk met verhuizen), dus heb ik geen idee of ik een eisprong heb gehad. Vanaf de eerste dag van mijn nieuwe cyclus (5 februari) ben ik het opnieuw gaan bijhouden. Ik heb al van de vorige cyclus geleerd dat mijn temperatuurwaardes het constants blijven wanneer ik vroeg meet (6 uur, voordat mijn man's wekker meerdere keren af gaat). Dan ligt de temperatuur rond 36,15-36,20. Maar nu komt het: sinds dag 8 liggen de waardes ineens een stuk hoger, zo rond 36,40 a 36,50. Vandaar dat ik me afvroeg of ik al op dag 7 een eisprong heb gehad. Maar op cd 11 en op cd 16 en 17 was er toch ineens weer een dip. Vandaag was de temperatuur dan weer keihoog. Ik snap er nu dus helemaal niks meer van. Had ik mijn ei op dag 7, wat wel erg vroeg zou zijn, gisteren, of zelfs nog helemaal niet? Wat het lastig maakt, is dat ik niets van rekbaar slijm heb opgemerkt en geen ovu-testen heb gebruikt. Ik hoop maar niet dat ik weer zo'n extreem lange cyclus doormaak, dat ga ik niet trekken. Sorry voor de lap tekst, maar wat denken jullie? Bedankt voor de hulp! Hier is mijn kaartje: 395327 Ovulation charts on FertilityFriend.com
ik zou zelf zeggen dat je je ei op dag 17 van je cyclus hebt gehad... Maar in de vorige cyclus in FF vloog je temp ook alle kanten op, dus zeker weten doe ik het niet.
Hoi, ik denk dat je nog geen ei gehad hebt. In de je vorige kaart kun je zien dat je temp ook regelmatig rond deze koers heeft gezeten voor je eisprong. Het is jammer dat je de temp van na je ei niet weet. Maar ik verwacht met de lengte van je vorige cyclus niet, dat je nu ineens op 28 dagen zit. Ook omdat je creamy hebt ongevuld. Ik zou het blauwe kruis sowieso weg halen. Want stel dat je later alsnog een duidelijk ei hebt, zal FF het nu sowieso niet aangeven. En dan mis je het ei wellicht en dat zou zonde zijn. Temperaturen is meer bedoeld om achteraf te kunnen bepalen hoe het was en niet op voorhand. Als je merkt dat je vloed toeneemt, zou je bijvoorbeeld ovulatietesten kunnen gaan doen. Daarmee kun je namelijk wel enkele dagen vooruit voorspellen of je ei er aan komt. Succes in ieder geval!
ALS je al een ei hebt gehad zou ik ook denken dag 17. Wat gebeurt er als je die hoge temps aan het begin van je cyclus niet weghaalt? Dat lijkt me nl. logischer.
Ik zou echt de manual override eruit halen hoor. Gewoon FF zelf het werk laten doen, dat gaat meestal prima hoor.
Bedankt voor de reacties! Vandaag was de temperatuur weer heel laag, dus denk geen eisprong. Vrees dat ik weer een lange cyclus tegemoet ga. Mocht ik over een maand nog niets zien, dan ga ik maar eens een afspraak bij de gynaecoloog maken (had al een verwijsbrief gekregen van mijn huisarts, maar toen werd ik ineens ongesteld en had ik de hoop dat het nu wel in gang zou schieten). Weet iemaand hoe lang een tweede cyclus na de pil kan duren, nadat de eerste zo lang was? Aan de kaartjes op FertilityFriend te zien, beginnen de meeste toch uiteindelijk met clomid, omdat het anders allemaal te lang duurde...
Cycli na de pil kun je niets over zeggen helaas. Mijn cycli waren: 18-23-24-26 (allen met een LF van gemiddeld 6)