Goedemorgen allemaal, Ik ben begin mei 2011 gestopt met de pil, heb een aantal vervelende cyclussen achter de rug. Dacht dat mijn cyclus nu redelijk regelmatig is ( 33 36 dagen) dus ben ik begonnen met tempraturen om mijn eisprong nog beter te kunnen ontdekken. Nu zit ik alweer op cd 26 en mijn tempratuur stijgt niet !! Wil dit zeggen dat ik geen eisprong heb gekregen (deze maand)? Of kun je wel een eisprong krijgen zonder dat je tempratuur niet stijgt. Dacht dat ik door het tempen wat zekerheid zou krijgen maar word er alleen maar onzeker van. Ik temp elke ochtend in bed om 07:30. Ben in alle rondes (behalve de eerste 2) maar 1 dag tussendoor ongesteld, wel helder roood, maar wel heel weinig !! Wie kan mij helpen? Ben radeloos...
Ik heb zowel de 17e als de 18e krampjes gehad en sindsdien een beetje zeurderig gevoel in de buik en onderrug... dat zijn voor mij de tekenen dat ik mijn ei heb gehad en op weg ben naar een ongi (of niet)...
Oke, ik heb op zondag & maandag (CD17 & CD 18) behoorlijke krampjes gehad, en wist eigenlijk zeker te weten dat dit mijn eisprong zou zijn... heb alleen niets aan mijn temp gemerkt. En als ik op CD 18 mijn ei zou hebben zou dat betekenen dat ik een cyclus zou krijgen van 32 dagen... Zou wel kunnen.. maar die temp gaat maar niet omhoog Word er zo onzeker van !!!!
trouwens: je link in de handtekening leidt naar de algemene FF website... de juiste link krijg je onder het kopje "Sharing" en "get code"...
Ik zit nu op CD 25, als ik nog een eisprong moet krijgen betekend dit dat ik niet rond de 33-35 dagen uitkom... Maar minimaal op 40 dagen! Heb vanaf CD 15 ovulatie testjes gebruikt, deze waren op CD 15/16/17 3 dagen achter elkaar even donker met op vrijdag (CD21) even donker als de teststreep. Zaterdag was de streep duidelijk lichter, jammer dat ik dit niet terug zie in mijn temp. Kortom: snap er de ballen niet meer van
Wat was je temp op de dagen 23 en 24? Als het op die dagen aanmerkelijk hoger was, kun je nu een tempdip hebben... en dat kan weer positief zijn (kan......)
Dat is het vervelende.. Heb toen 2 dagen niet getempt! Carnaval, laat naar bed, onregelmatig.. Denk testen heeft geen nut... (heb wel getest maar niet op het juiste tijdstip was toen 37.1 maar heb hem nirt meegeteld omdat dat om 09:30 was ipv 07:30)
Ik heb ergens gelezen dat je op hetzelfde tijdstip moet testen, met dezelfde slaap. En ik heb 2 uur eerder getest, en 2,5 uur minder geslapen... (En ik was al naar de wc geweest) Ben bang dat hij dat niet helemaal juist is gemeten.. Maar als ik deze meetel... wat zou een tempratuurdip dan willen zeggen?
Hoi Ukkie, ik zou ze wel invullen, maar discarden. Dan zie je ze in ieder geval wel staan, maar worden ze niet gebruikt. Ik had vanmorgen na de carnaval ook een temp van 37,1. Een echte na ei temp voor mij, maar ben juist net ongesteld. Dus ja, laat naar bed, vroeg op en drinken doen je temp zeker stijgen Mijn temp van gisteren is volgens mij ook te hoog. Toen had ik juist heeeeeel lang geslapen en diarree. Dus ja, ik ben de cyclus raar begonnen. Succes meid! En je moet echt even je ovutestjes invullen bij opk op FF. Dat scheelt misschien wel.
@Babke.. Ben er nog niet zo bekend mee maar heb het nu gedaan... Vind het erg vervelend die onzekerheid. Bij de testjes kun je alleen + en - invullen ofniet?
Wat versta je onder creamy (c) in FF? Ik gebruik C alleen als ik witte vloed heb (meestal na mijn ei). Vaak komt voor mijn ei eerst W (watery) en 1 of 2 dagen E (eggwhite, daar waar je draden mee kunt trekken). Omdat FF die C van creamy niet kan rijmen met je positieve ovutest, krijg je geen ei-lijn in je kaartje.