Tempdip! Wanneer eisprong?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Carlien, Dec 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Wanneer heb je nou een eisprong tijdens de tempdip?? (Want ik heb vandaag een tempdip, zie ook handtekening)

Heb ik dan al een eisprong gehad, moet hij nog komen, heb ik hem nu?? Ik kan het eigenlijk niet vinden en heeft het nog nut om vanavond bezig te gaan (voor het zwanger raken dan hé)?? Het eitje blijft namelijk 12 tot 24 uur goed..

Vrijdag op zaterdag nacht was helaas de laatste keer, dat is dus ruim 3 dagen geleden;) en de ovulatietesten waren niet echt duidelijk, heb dus even de balen!;)

Groetjes,
    Carlien

2. Toto

Toto Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,061
    9
    38
    Ik kan niet veel van je kaartje maken helaas. Je mist aan het begin te veel temperaturen om echt te kunnen bepalen of en zo ja wanneer je eisprong is geweest.

Als je eisprong al geweest is, dan zou dit ook een dip kunnen zijn die je ongi aankondigt.

Ik durf er in ieder geval geen uitspraak over te doen.

3. Reb

Reb Niet meer actief

Ben het eens met Toto, je bent te laat begonnen met temperaturen.
    En het kruis dat FF geeft is ook wat lastig, op dag 27 heb je niet op de goede tijd getemperatuurd.

4. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Het vroegste dat ik ooit een eisprong heb gehad was dag 24 en ik ben op dag 16 begonnen met temperaturen, is toch niet zo laat dan? Bij een normale cyclus wel, maar ik heb altijd wisselende lange cyclussen. Zie ook mijn handtekening, dat zijn al mijn cyclussen van de afgelopen 2 jaar..

5. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ik heb een lf van 12 dagen of korter..

6. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ik had wel op de goede tijd getemperatuurd, maar ik werd warm en onrustig wakker... En daarom heb ik hem veranderd van pm naar am, of andersom.. Dan veranderd dat stipje namelijk en weet ik dat hij niet zeker weten klopt..

7. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Bij iedereen is de curve en het lichaam anders. Daarom is het belangrijk dat je vanaf dag 1 tempt.... jij kent je lichaam wellicht, maar als je ons om een visie vraagt hebben wij over het algemeen echt meer gegevens nodig.

Als je 's ochtends bij het opstaan tempt dan moet je het dus op AM zetten.

Verder kun je vele dippen hebben. Je weet pas of je eisprong is geweest als je temp 3 dagen een stijging laat zien. Dan zet FF ook een kruis. Op een dip kun je dus niet afgaan, tenzij het erg typerend is voor je eigen curve en je dat steeds duidelijk terug ziet. Voorspellers zijn de + ovutesten en het baarmoederslijm wat vloeibaarder en rekbaarder wordt. Temp is iets wat je achteraf pas gebruikt zeg maar.

Spermacellen leven 3-5 dagen en je hebt de meeste kans om zwanger te worden van zaadcellen die al in de eileiders klaarliggen. Vrijen op de dag van eisprong kun je dus als te laat zien, omdat spermacellen tot een dag nodig hebben om de bestemming te bereiken.

Je hebt een zeer wisselend kaartje waarin ik geen eisprong zie nu. Je hebt een stippelkruis, FF is dus ook in de war wat met name komt omdat je aan het begin zoveel tempen mist.

Share This Page