Wat is dit?

Discussion in 'Zwanger worden' started by LiefsteWens, Jul 24, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

Apr 15, 2020
    211
    37
    28
    Female
    Dag dames,

Bijna drie maanden geleden bevallen en baby krijgt alleen borstvoeding. We gebruiken geen AC. Inmiddels eerste menstruatie achter de rug. Eerste dag van de laatste menstruatie was 4 juli, gevreeën op 15 juli en ik verwachtte 1 augustus weer ongesteld te worden.

Alleen nu…. Ik had gister linksonder pijn, geen aandacht aan gegeven verder. En zojuist zag ik bruine afscheiding (sorry voor de details). Kan dit wijzen op een zwangerschap? De kraamzorg zei destijds dat de kans op een zwangerschap icm borstvoeding vrijwel onmogelijk is.

Wat kan dit zijn? Is de bruine afscheiding een innestelingsbloeding? Helppppppppppppp.

2. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,995
    3,321
    113
    Ehhhhh een kraamverzorgende die zegt dat tijdens de periode van borstvoeding geven een zwangerschap vrijwel onmogelijk is moet naar mijn idee even terug naar school. :rolleyes:

Maargoed, het kan van alles zijn. Zo kort na je bevalling. Er zit niets anders op dan afwachten denk ik.

Kundera, Cobon and hibiscusje like this.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,986
    15,611
    113
    Nabij Utrecht
    Kan een voorbode zijn van je aanstaande menstruatie.
    Kan een ovulatiebloeding zijn.
    Kan een innesteling zijn, maar kan ook normale spotting zijn.

Als je niet zwanger wilt worden zou ik maar voorbehoedsmiddel gaan gebruiken, want je kan wel degelijk zwanger raken icm borstvoeding.
    Het op gang komen van je cyclus zegt dat zelfs al ;)

4. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,112
    17,122
    113
    Nou, inderdaad. Kan me maar moeilijk voorstellen dat dit zo verteld is door de kraamverzorgster….

hibiscusje likes this.
  5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Bij ons werd er zowel door kraamzorg als de verloskundige op gehamerd dat je altijd ac moet gebruiken. Je cyclus kan langer op zich laten wachten met bv maar als je weer een cyclus hebt kun je dus ook prima zwanger worden (en je 1e eisprong is al voor je eerste menstruatie natuurlijk, dus niet te timen)… Dus voor nu ac gebruiken en als je over tijd gaat toch even testen..

6. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

Mar 31, 2020
    2,225
    3,264
    113
    Female
    Mijn gynaecoloog vertelde me tijdens het hechten dat je fysiek in staat bent direct weer zwanger te worden.
    Kraamzorg idem dito en ik heb 1.5 jaar bv gegeven.
    Dus haal de condooms maar in huis madame...

Tenzij je zwanger wilt worden natuurlijk

7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,995
    3,321
    113
    Ook dat. Plus als je al ongesteld bent geworden dan is er al een eisprong geweest. Eisprong = vruchtbaar :o:

8. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,051
    2,766
    113
    Female
    Je houdt je cyclus bij in een app, je denkt te weten (volgens de app iig) dat je op 18 juli ovuleerde. Dus ik snap je vraag niet zo goed en al helemaal de opmerking niet dat je volgens de kz niet zwanger kan worden tijdens het geven van bv. Je weet het toch aangezien je de boel behoorlijk bijhoudt qua cyclus. Zou trouwens niet zozeer uitgaan van een innesteling, kan nl vanalles zijn

Sado likes this.
  9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Tuurlijk kan je wel zwanger worden als je bv geeft :|

als je niet zwanger wil worden, gebruik dan AC

10. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

Jul 13, 2022
    4,143
    4,569
    113
    Je zou idd zomaar zwanger kunnen zijn nu, ja. Tijdens de borstvoeding kan je namelijk net zo makkelijk zwanger worden als zonder borstvoeding geven.

Share This Page