hallo even een vraag heb ik nou wel of geen eisprong.heb wel positieve ovutesten gehad maar mijn temp gaat maar niet omhoog. vorige cyclus was dit ook al en ff zet geen kruis neer.moet ik me nou zorgen gaan maken?
Ik zie hier geen eisprong in. Je temperatuur stijgt niet. Als je in totaal 3 cycli hebt waar FF geen eisprong uithaalt, kun je met je kaartjes naar de huisarts gaan en het probleem voorleggen. Dan mag je waarschijnlijk versneld naar de gynaecoloog. Die kan je eisprong opwekken met medicijnen.
en hoe kan het dan dat ik wel altijd iedere maand een positieve ovutest heb? weet iemand dit? groetjes
Een positieve ovu test geeft geen garantie dat je een eisprong hebt. En misschien heb je wel een eisprong en temp je gewoon niet op de juiste manier.
ik temp altijd om 7 uur sochtends zet er ook de wekker voor alleen zoals je aan dit kaartje kan zien heb ik de dagen tijdens posi ovu testen niet op tijd getempt.was door de wekker heen geslapen. me vorige cyclus zag er ook een beetje zo uit ff heeft geen kruis gezet en had wel posi ovutesten.en me temp ging erna wel omhoog maar langzaam en toch heeft ff geen kruis gezet. de cyclus daarvoor had ik een mooi tempkaartje met een duidelijke eisprong en een kruis.kan het zijn dat je de ene maand wel en de ene maand geen eisprong hebt?
Ja, je kunt de ene maand wel en een andere maand geen eisprong hebben. Als je 1 maand geen eisprong hebt, is dat nog niet zorgelijk. Wel als het 3 of meer maanden achtereen is. Je kunt wel een positieve ovulatietest hebben. Je lichaam produceert dan wel een LH-piek, maar er springt om 1 of andere reden geen eitje. Mogelijk probeert je lichaam het opnieuw, later in de cyclus. Misschien ook niet. Misschien moet je dag 14 en 15 op "discard" zetten, want die temps zijn duidelijk veel te hoog. Als je dan nog een paar dagen doortempt en je temperatuur blijft op dit niveau (van dag 18 en 19), krijg je misschien een kruis op dag 17.
hoe zet ik die dagen dan op discard? en maakt het nog uit als je dan wel ovulatiepijn heb? heb wel gigantische pijn gehad op zondag dus dacht echt dat me ei ging springen.kan je dus wel ovulatie pijn hebben en dat alsnog het eitje niet springt? sorrie voor alle vragen hoor vind het zo vaag allemaal dacht altijd dat het wel goed zat heb ook altijd regelmatige cyclussen enso altijd 13 dagen na posi ovu test ongesteld dus dacht dat ik gewoon eisprong had. groetjes
Ja, dat kan volgens mij. Juist als er flink spanning staat op het eitje, maar het springt toch niet, kun je pijn voelen. Het kan trouwens ook iets anders zijn dan ovulatiepijn. En je kunt ovulatiepijn ook nog de dag van, voor of na de eisprong hebben. Ga bij FF naar de dagen waarvan je de temp op "discard" wil zeggen. Klik erop. Je krijgt dan het data entry schempje. Vink naast je temperatuur "discard" aan. Dan rekent FF die temperatuur niet mee. Je kunt ook de temperatuur corrector gebruiken, ook op FF (of is dat alleen voor VIPs?). Dan voer je je temp in, de tijd waarop je die nam en de tijd waarop je normaal tempt. Dan berekent de corrector de temperatuur die je had moeten hebben om bijv. 7 uur. Maar: dit is dus niet altijd helemaal betrouwbaar. FF raadt het eigenlijk af. De temperatuur corrector zit ergens links in het menu.
bedankt voor je antwoorden en hulp.heb nu die dagen op discard gezet en dan nu maar even afwachten wat me temp nu doet. woensdag heb ik een afspraak bij de dokter.hoop dat ie me nu is eindelijk gaat doorsturen voor onderzoek.het is alweer een jaar voorbij sinds me ma. en nu met deze tempkaartjes ben ik er toch niet helemaal gerust over.
hey hey me temp was vanochtend 36.7 en er kwam een kruis op dag 17 precies zoals jij zei.ben best wel blij nou. mag ik nu dus wel aannemen dat ik zekerweten een eisprong heb gehad denk je? heb op dag 17 helemaal niks gevoeld trouwens wel de dagen ervoor erge ovupijn gehad maar dat maak niks uit toch? bedankt voor je reactie groetjes
Gefeliciteerd Je mag wel aannemen dat je een eisprong hebt gehad, zeker als het de komende dagen zo blijft!
zou ik nog op tijd geklust hebben denk je? heb tijdens de positieve ovutesten best vaak geklust maar precies op dei dag 17 niet.
Ja, hoor, je hebt geklust op dag 14, 15 en 16. Als je VIP had bij FF zou je de score "high" krijgen qua zwangerschapskansen (je hebt "poor" "good" en "high"; met good en high zit je goed)