Hallo Dames, Het is vast al tig keer uitgelegd, maar ik kan het nergens zo vlug terug vinden. Ik wil gaan beginnen met tempen!! Maar dat is de eerste keer voor mij. En ik begrijp er niets van!! hahaha. Hoe gaat het nu precies in zijn werk en wat is de bedoeling?? Klopt het dat je de eerste dag van je nieuwe cyclus moet beginnen met tempen? En elke ochtend op hetzelfde tijdstip tempen voordat je uit bed komt?Nadat je je ei hebt gehad gaat de temp omhoog? Dit blijft zo tot aan je volgende menstruatie? Als de temp zakt wordt je ongesteld? als de temp hoog blijft is er de kans dat je zwanger bent? Klopt mijn redenatie zo een beetje? Sorry voor de vele vragen maar begrijp er echt nog niet veel van. Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen dikke kus
Voordat je begint lijkt het allemaal ingewikkeld, maar na een poosje zul je zien dat het heel simpel is allemaal. De dag dat je ongesteld bent geworden is dag 1. Omdat ongesteld zijn voor sommige een derrie kan zijn, steekt niet iedereen die dagen een termometer in zijn poeperd. Vind je dat zelf ook niet zo fris, dan temp je de dagen dat je er weinig last van hebt, maar je vult wel elke dag de mate van je ongesteldheid in, dus light, medium, heavy etc. Inderdaad je wekker zetten. Elke dag op dezelfde tijd tempen, ook in de weekenden, feestdagen en andere dagen dat je vrij bent. Niet bewegen, niet kletsen, meteen bij het openen van de ogen temp in de poeperd. Zorg dat je elke avond ongeveer rond dezelfde tijd gaat slapen ook. Als je een keertje amper geslapen hebt, vaak wakker bent geweest, of ziek bent, dan vul je wel je temp in, maar vink je discarted aan. Je temp kan altijd een beetje schommelen. Als je je ei hebt gehad, stijgt je temp met zo'n 0,3 tot 0,5 graad en blijft de volgende dagen ook rond die temp schommelen. In mijn onderschrift staat een link naar Fertilityfriend, dat is een website waar je je temperatuur bij kunt houden. De website helpt je mee door bijvoorbeeld een kruis te plaatsen waar jouw ei zit. Rechts boven zit een knopje, join now free, daar kun je je zelf aanmelden. Je hoeft helemaal geen persoonlijke gegevens enzo in te vullen, alleen je temp. In theorie zakt je temp als je ongesteld word. Bij sommige een dag of wat van te voren, bij andere tijdens. Ik vond er bij mijzelf geen touw aan vast te knopen, dus ik zou daar niet te veel op letten. In theorie heeft een mens een LF van 14, dat wil zeggen 14 dagen na ei kun je ongesteld worden. Bij de een is dat minder dan 14, bij de ander meer. Als je wilt testen, dan kun je dat dus rond dag 14 na ei doen. Ik zou zeggen, begin lekker met tempen.
@tinkywinky hartstikke bedankt voor je duidelijk uitleg. Het lijkt idd op het moment nog allemaal chinees voor me hahaha. Maar dat zal op den duur allemaal duidelijker worden en anders kan ik altijd jullie meiden om advies vragen. Dat geeft al een rustig gevoel. Nogmaals thx dikke knuffel
Hoi, Ik temp nu ook voor het eerst deze maand. Nu heb ik een vraag, misschien een beetje een domme vraag maar ja zo hoop ik een antwoord te krijgen. Mijn temp was gisteren 36.76 wat vul ik dan in op mijn temp kaartje 36.7 of 36.8. groejes Anamie