Paniek: PFB Vanish gebruikt!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Teacher86, 30 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teacher86

Teacher86 Lid

30 jul 2016
    97
    33
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben er vandaag achtergekomen dat je geen PFB Vanish mag gebruiken als je zwanger bent. Ik ben nu dus erg bezorgd. Ik ben nu zes weken zwanger. Erg pril en daardoor extra spannend.

In de bijlage vind je een foto van de ingrediënten. Misschien weet iemand van jullie in hoeverre dit middel nu erg schadelijk is. Ik hoor het dan graag.

Aanstaande maandag wil ik een afspraak maken met de verloskundige voor een eerste controle. Dit heb ik nog niet gedaan. Ik lees dat dit vaak rond 10 weken zwanger zijn gebeurd. Ik wil dan ook vertellen van het gebruik van PFB Vanish. Ik hoop natuurlijk dat dit niet de kans op een miskraam vergroot of dat het gebruik schadelijk is geweest voor de ontwikkeling van het kindje.

Bijgevoegde bestanden:

2. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Juist omdat je zwangerschap nog erg pril is zou ik niet meteen het ergste er van denken. Ik heb ook geen idee hoe vaak je het hebt gebruikt? Elke dag of wekelijks? Vanaf nu gewoon niet meer gebruiken en je kunt het natuurlijk altijd voor de zekerheid navragen. Maar het vruchtje is nu nog zo klein, en er is nog geen sprake van een placenta waardoor je dingen 'deelt' met je kindje. Anders moeten ze er ook op zetten dat vrouwen met een kinderwens het niet mogen gebruiken. Ik zou met niet direct zorgen maken...

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Het is toch een schoonmaakmiddel? Hoe heb je het gebruikt?

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik neem aan dat je niet het flesje hebt weggeklokt?

5. Teacher86

Teacher86 Lid

30 jul 2016
    97
    33
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb het product bijna na elke scheerbeurt gebruikt. Dus vaak twee keer in de week. Ik had gelezen dat er pas vanaf of na 8 weken sprake is van een 'bloedband'. Gezien het middel uitwendig wordt gebruikt en ik sowieso nog niets 'deel' met het kindje, denk ik inderdaad dat ik me niet direct zorgen hoef te maken. Ik doe dit natuurlijk alsnog. Je wilt uiteraard niets eten of gebruiken dat schadelijk kan zijn.

6. Teacher86

Teacher86 Lid

30 jul 2016
    97
    33
    18
    NULL
    NULL
    Het is geen schoonmaakmiddel. Het is een soort van 'after shave lotion'. Ontzettend goed spul overigens, als je last hebt van ingegroeide haartjes en bultjes. Sinds ik dit spul gebruik heb ik daar geen last van. Nu ik zwanger ben en ik weet dat ik het niet mag gebruiken, doe ik dit natuurlijk niet meer.

7. Teacher86

Teacher86 Lid

30 jul 2016
    97
    33
    18
    NULL
    NULL
    Gelukkig niet. Het is een soort van 'after shave lotion'. Het gaat hier dus om uitwendig gebruik.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Aha. Dan is het denk ik vanwege de kamfer. Dat zit bijv ook in vaporub en dat mag je ook niet gebruiken tijdens de zwangerschap en borstvoeding.

Deel Deze Pagina