Hi meiden, Ik wil even kijken of jullie hetzelfde ervaren. Anders is het gewoon weer zo een fase 😁. We hebben hier nooit last gehad van de 2 is nee tijd, maar het is nu net als het is 3 en nee. Hij zit de hele dag te piepen en boos te doen en waar voorheen netjes om hulp werd gevraagd is hij nu direct aan het huilen en piepen. Net als met slapen. Voorheen sliep hij prima, nu is het zodra z'n ogen open zijn, huilen. Hij bleef eerst altijd netjes wachten in bed als we riepen dat het nog te vroeg was. Verder is het nog steeds een lieverd en bij stoute dingen is een waarschuwing nog steeds genoeg, dus hij is zeker niet onhandelbaar ofzo. Maar wil gewoon weten of ik voor hem nog iets kan betekenen in deze ontwikkeling en natuurlijk, hoe lang duurt zo een fase dan 😉 Dit alles is lijkt begonnen toen we de speen de deur uit hebben gedaan met 5 dec ( aan baby piet gegeven). Hij leek er niet zoveel moeite mee te hebben, maar het lijkt wel alsof dit nu een beetje een nasleep is of hebben jullie kids van net 3 dit ook?
Zegt dit je iets; Three is More Terrible Than Two Scary Mommy Kan overigens ook nog wel door het speentje komen. Opnieuw aan een situatie wennen kan even tijd kosten.
Deels herkenbaar, 3 is ook een uitdagende leeftijd. Maar de december maand vind ik ook wel een heel heftige maand en zeker als ze dan hebben moeten stoppen met spenen! Ik heb daarom vorig jaar onze dochter echt pas in januari laten stoppen ( eind november jarig, naar school, sinterklaas, kerst, na de vakantie stoppen met de speen! ) en daar hebben we helemaal geen problemen mee gehad.
Ik dacht ook eerst dat het door de maand kwam. Hij is ook van november. Maar het leek me wel een goed idee om hem aan de pietjes te geven. Elke keer een in de schoen gedaan en de laaste ging met de zak terug. Hij leek er helemaal vrede mee te hebben. Het zal misschien wel de combi van deze zijn. Het is ook wat al die drukte. Vind het voor hem gewoon zo sneu, hij ligt een beetje in de knoop zo met zichzelf. Geen tukkie, vroeg wakker en zo boos om van alles.
Ik vond 2 makkelijker dan 3... Ik ben 2 en ik zeg nee. Maar ik ben 3 en ik doe het lekker nie! Onze dochter is 3,5 en heeft momenteel vreselijke driftbuien. Al was ze net 2. Als het haar niet zint gelijk schreeuwen en gillen en als we niet luisteren dan gaat ze slaan en knijpen. Gezellig dus..
ik ben 1 en gemeen (haren trekken etc ) ik ben 2 en zeg nee ik ben 3 en ik wil nie(t) ik ben 4 en ik klier ....
Hier met 2 ook wel driftbuien die soms pittig waren, maar met 3 begon het pas echt Nu met bijna 4 gaat het wat dat betreft eigenlijk heel goed! Maar dat brengt ook weer nieuwe moeilijkheden met zich mee. Het blijft gewoon een uitdaging
tot 1,5 was het een engel. 1,5-2,5 hey ff kijken hoever ik kan gaan 3: pfff... waar zijn de rollen behang... doet niets meer wat gevraagd word en alles is NEE! het is maar een fase hoop ik... hopelijk is 4 beter hihi
Ik heb met mijn oudste van 4 nooit die fase gehad, maar mijn 2 jarige. Wow wat kan die mopperen en gillen zeg. Dat komt mede doordat ze elkaar uitdagen ben ik bang. Ik hoop dat het snel weer over is.
Hier ook heel erg herkenbaar. Met 2 was ze soms moeilijk, maar nu met 3 pffff. hopelijk gaat het over een poosje weer voorbij!
Jup heeeeel herkenbaar verhaal allemaal. Gaat hier net zo. Was altijd een heel makkelijk en lief kind maar nu.....(wordt morhen 3) Uiteraard hou ik nog steeds van haar haha maar jeetje wat pittig nu zeg pffff af en toe zou ik willen dat ik behang had. Ik heb wel een onwijs leuk boek gekregen "van achter het behang tot over je oren" echte vakliteratuur ontzettend leuk en een feest der herkenning. Toch 'fijn' om te weten dat je niet de enige bent
als ik dit lees beloofd het komende jaar bij ons dus gezellig te gaan worden..... over 3 maand is ze 3 en de laatste weken; nee horen we veel en al zeker richting papa... de strafplek hebben we helaas ook maar gecreëerd want ze doet regelmatig waar ze zelf zin in heeft ook al weet ze heel goed wat wel en niet mag. We hoopten eigenlijk dat het kwam omdat ze de 2 is nee fase nog niet had gehad. We grappen nu wel eens ons engeltje begint een bengeltje te worden.
Tja, als je het met 2 nog niet gehad hebt... dan komt het idd wat later . Als ik het lijstje lees van scary mommy, dan is die compleet toepasbaar op mijn 2-jarige, die is sinds ze ruim 1 jaar is al een pittige peuterpuber dus ik hoop dat het langzaam een beetje beter gaat worden . Al vroeg ze me paar dagen geleden al op uitdagende toon 'waarom?' toen ik zei dat ze ergens mee op moest houden ... (ik dacht nog wtf!? je bent ruim 2,5 jaar, krijgen we dit nu al?? )