Wel of geen Facebook, en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door MadebyCET, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Facebook, zie eerste topic post

1. Wel facebook

2. Geen facebook

3. Bezig met een account aan te maken

4. Bezig account op te zeggen

5. Aan het twijfelen om op te zeggen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb anderhalf jaar geen Facebook gehad, omdat ik me teveel aantrok van wat er geschreven werd door anderen.
    Na het overlijden van mijn oma heb ik een nieuw account geopend en daarop heb ik slechts familieleden en een aantal goede vrienden en vriendinnen. Puur om elkaar op de hoogte te houden, omdat het leven soms zo druk is en ik mijn dierbaren niet uit het oog wil verliezen.

Maar geen vage kennissen, mensen van vroeger, ouders van school, collega's. Die behoefte heb ik absoluut niet meer.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb het overwogen om het op te zeggen, maar ik heb aan mijn account een fb-pagina gekoppeld over mijn hobby. En dat vind ik wel leuk om te doen. En met mijn gewone fb account zit ik ook in een hobbygroep, een besloten groep, dus daar hou ik het vooral op. Post nog maar heel weinig zelf.
    Vind het vooral leuk omdat we nu meer contact hebben met kennissen van ons die aan de andere kant van het land wonen. Regelmatig fris ik mijn vriendenlijst op.

3. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ik ben samen met mijn vriend gestopt met facebook, exxen die je gaan stalken, filmpjes over mensen en dieren die vermoord worden! vreemden mensen die je terwijl je fb afgeschermt is nog berichtjes kunnen sturen. + vrouwen die mijn vriend proberen te versieren en mannen die mij proberen te versieren waardoor en frustatie is van beide partijen. ;)

Wij hebben ervoor gekozen nu we samen zijn en we gaan trouwen en zwanger proberen te worden dat we kappen met facebook. Geen gezeik geen gezeur niemand die meer wat van ons ziet of weet tenzij ze bij ons op visite komen. HEERLIJKKK;)

Lekker prive alles, als we kinderen krijgen ga ik er ook echt voor zorgen dat ze liever geen of pas op latere leeftijd fb willen! er word me veel te veel gepest, geflirt en wat dan ook via fb. Mensen hebben steeds sneller een grote bek op FB!

Voorbeeld. Ruzie in ons voetbal team omdat iemand wat zei wat niet netjes over kwam. ( in het echt zie je de emotie erachter ) Nu was er gezeik. ik had toen al geen fb. Dus heb ik geen gezeik aan me kop gehad en iedereen werd verder erop aangesproken waardoor en een kleine ruzie ontstond in de kleed kamer. :(

4. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ik heb wel facebook.
    Aangezien mijn familie ver weg woont.

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ja drama maak je vaak zelf denk ik dan maar , hier nooit ergens last van en als ik dat wel heb verwijder ik die persoon, als je dat al niet aankan en domme ruzietjes daarover krijgt lijkt mij de vriendschap het al niet waard eigenlijk.

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb Facebook. In in contact te zijn met vrienden en familie.
    Ik heb op mijn fb eigenlijk geen mensen die vertellen over hun boodschappen.
    Mijn fb vrienden hebben over fotografie, leuke websites,filmpjes, werk, gebeurtenissen.

Ik veel vrienden die in de 'art' wereld werken; foto, illustratie, animatie, design, make-up, schrijvers, dichters, kunst. Ik vind dat ontzettend interessant.
    Ook veel mensen van verschillende afkomsten; Duitsers, Fransen, Nederlanders, Amerikanen. .. Heel interessant! :)

7. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ook familie in buitenland en die zijn prima per mail, telefoon, skype te bereiken.

Facebook ook opgezegd en bevalt prima! Werd gek van al die like en share dingen en dat overdreven gedoe. Ik hoef het echt niet te weten als er een scheet dwars zit of als iets zo enorm opgehemeld wordt. Get real mensen!!

8. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Ik heb wel Facebook, maar die volledig afgeschermd is omdat ik erg veel waarde hecht aan mijn privacy (en die van mijn gezin). Om deze reden heb ik alleen familieleden toegevoegd, verder niemand.

9. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Wel FB, maar laatst flink opgeruimd. Dus geen oud klasgenootjes of vage kennissen meer op FB. Die groeten je in het echt ook niet.

10. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ik heb het wel, makkelijker contact houden met familie in Nederland. Maar mensen die lopen ze zeiken over hun leven of constant aan die like & share competities meedoen flikker ik er gewoon weer uit.

11. JellaBean

JellaBean Actief lid

20 nov 2014
    193
    0
    16
    Brabant
    Ik heb best veel gewonnen via facebook :D, maar vooral vind ik het leuk om contact te hebben met familie in het buitenland, die zie ik anders eens in de zoveel jaar misschien een keertje.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik ga eind dec. De stekker eruit trekken i.v.m. weer nieuwe regels die je privacy schenden.

13. MadebyCET

MadebyCET Lid

9 feb 2014
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik las het, maar wat gaat er exact veranderen? in begin januari of misschien ook eind december de stekker er uit hier ook.

Meiden dank jullie wel weer voor de uitleg en antwoorden, ik begrijp nu dat het voor vele belangrijk is en voor andere juist beter van niet, of gewoon echt geen behoefte aan.
    En kan van sommige echt begrijpen dat ze het er uit hebben gegooid of gewoon geen zin meer in hebben, of juist wel hebben en gezellig zo met mensen die ver weg wonen contact kunnen houden.

:$

Dit vind ik echt te erg voor woorden, als je er wel op zit maar niet eens even kan zeggen hoe erg je het vind, zijn net van de sensatiezoekers die mee willen praten maar niet te dichtbij hoeven te komen.
    Echt naar voor jou meid, en groot gelijk om dit geheel meteen opgeschoond te hebben.

14. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb wel weer Facebook. Ik heb het eerder opgezegd omdat ik flauw was van alle nutteloze posts en omdat ik er teveel mee bezig was. Ik had toen ook alle kennissen etc in mijn lijst, denk een stuk of 500. Nu heb ik alleen de mensen die ik ook zou groeten als ik ze in het echt zou tegenkomen ;) Ik vind Facebook een leuke manier om contact te houden met mensen die je anders niet meer zou tegenkomen. Maar het valt me wel op hoeveel mensen hun leven 'leuker' maken dan het daadwerkelijk is, dat geeft best een vertekend beeld.

15. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb facebook en blijf het ook houden. Je kan heel veel dingen uitzetten/afschermen. Ik vind het vooral leuk om contact te kunnen onderhouden met vriendinnen van vroeger en familie die ik niet zo vaak zie.
    Sommige dingen mogen ze wat mij betreft afschaffen, maar goed ;)

16. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb trouwens een hekel aan mensen die elk wissewasje op fb zetten. Alsof het een dagboek is. Koop da gewoon een dagboek, niemand die geïnteresseerd is hoor!

17. MadebyCET

MadebyCET Lid

9 feb 2014
    95
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat is volgens mij bij de meeste hier een heikel punt, om iedere je weet wel wat :D komt er een bericht op fb
    Inderdaad, dat is een goede, kooop een dagboek daarvoor! Of maak een blog aan ;)

18. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik heb wel Facebook, eerst was ik wat huiverig maar nu ben ik lichtelijk verslaafd. Ik vind het leuk om zo van meerdere vrienden te kunnen zien wat ze bezig houdt. Tijden zijn veranderd en elke week afspreken of bellen zit er niet meer in. Natuurlijk doen we dat nog wel maar zo elke dag even spieken vind ik wel leuk. Zelf post ik ook bijna dagelijks. Soms vraag ik me af waarom precies maar toch komen er dan veel reacties en/of likes. Blijkbaar vinden mensen het leuk?

Wel heb ik mensen ingedeeld in bepaalde categorieën en bepaal ik zelf met welke categorie ik wel of niet iets deel.

Helaas had het ook een keerzijde, weet niet of dat aan mij lag of aan de andere partij. Twee jaar terug won ik na elkaar een aantal winacties via Facebook, lucky me. Uiteraard was ik daar blij om en poste ik dat. Zogenaamde vriendin vond dat ik daarover te veel poste en ging me zwart maken. Ze had me hier natuurlijk persoonlijk op aan kunnen spreken maar tja tijden veranderen blijkbaar ;)

Ook vind ik het vervelend dat je nu de hele tijdlijn vol ziet staan met '... vindt dit leuk.'

Ik zie liever updates die mensen zelf posten in plaats van wat ze liken.

19. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik ben ook een FB gebruiker en doe het met plezier. Ik heb nu meer contact met familie en vrienden. Nog nooit ruzie oid gehad. Als dat zou gebeuren dan zou ik meteen mijn account verwijderen. Ik houd het lekker luchtig en plaats regelmatig maar niet te veel.

20. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik heb wel facebook, gewoon, omdat ik het leuk vind.
    Snap niet goed dat mensen altijd een verklaring willen geven waarom ze op Facebook zitten, alsof het eigenlijk een schande is ofzo ;)

Ik vind het leuk om zelf berichtjes/fotos te posten en ben heel nieuwsgierig dus ben graag op de hoogte van anderen :D

Deel Deze Pagina