Wel of geen Facebook, en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door MadebyCET, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Facebook, zie eerste topic post

1. Wel facebook

2. Geen facebook

3. Bezig met een account aan te maken

4. Bezig account op te zeggen

5. Aan het twijfelen om op te zeggen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb wel facebook. maar gebruik hem niet heel veel.
    ik heb er ook bijna alleen maar familie op, ik hoef niet mijn hele dorp erop en alle vage kennissen.
    vind het wel leuk om met fam wat fotos uit te wisselen of wat leuke dingetjes.

verder doe ik er niet veel mee.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb wel facebook, vind het leuk! Ik heb eigen groepen en pagina's (oa voor mijn stichting) en ik volg veel sites en blogs. Vind het handig om op die manier op de hoogte te blijven van die sites, lekker alles bij elkaar. Ik zet er nooit iets op dat superprive is overigens, maar dat doe ik nergens online.

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik heb geen Facebook meer. De reden hier van is dat ik best moe werd van het " ik ben nu even poepen " berichten. In het begin kon ik dat nog negeren. Maar ging mij er steeds meer aan ergeren. Een andere reden is dat het sociale contact daardoor naar de klote gaat. Alles gaat via een beeldscherm. Maar normaal contact is er bijna niet meer. Daarom heb ik het verwijderd. Als mensen contact met mij willen zullen ze toch de telefoon moeten pakken om mij te bellen. Of langs moeten komen.

Wat ik overigens ook erg vond is dat je dan op een verjaardag zit en je elkaar weinig hebt te vertellen. Want ja.... alles staat al op Facebook. En het werkt enorm verslavend!! Nog een reden om er mee te stoppen.

En ik zeg niet dat het bij iedereen zo gaat maar in onze kringen dus wel. Vindt het dus ook maar een ongezellig iets dat Facebook.

4. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Hier wel Facebook, gewoon omdat ik het leuk vind prive en omdat het een goedkope en erg effectieve manier is om mijn fotografie-bedrijfje in de kijker te zetten. Een lokaal krantje kan dan toch echt niet op tegen een getagde foto met veel likes en reacties op Facebook.

5. MadebyCET

MadebyCET Lid

9 feb 2014
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor een bedrijf lijkt het me inderdaad handig om een fb account te hebben, en inderdaad getagd geliked en misschien zelfs wel gedeeld is de beste reclame die je kan hebben ;)

@xbabyxdx daar kijk ik nu naar uit in januari, gewoon weer in real life contact en zo niet ook goed :)

@ROsao dan is het inderdaad handig om fb ook te hebben, anders mis je een stuk van mensen die je nu wel bereikt

En dat verslaafd, klopt soms wel, je mOET iedere dag je spelletje inloggen anders verlies je weer dagen en inlog extra's en dat moeten staat me steeds meer tegen, en ik heb familie er op maar die staan dus afgeschermd van mijn prive dingen, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen, en vrienden... die spreek ik meer real life als iets anders, dus vandaar eind december definitief er uit hier.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb facebook en vind het fijn om nieuws en foto's te delen met vrienden/familie en te zien waar zij allemaal mee bezig zijn.
    Ik heb het ook als een soort dagboek.
    Alleen vrienden kunnen alles zien van mij.

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik heb facebook.
    Ik vind het leuk om een beetje "up to date" te blijven.
    Ook leuk om oude bekenden op te zoeken, en te zien hoe hey met hen gaat.
    Verder zet ik niet zelf niet veel op mijn pagina, af en toe een fotootje van de meiden.
    Verder gebruik ik ook facebook voor mijn onderneming, bedrijfspagina.

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb facebook
    Vind het gemakkelijk om contact met vriendinnen te houden, we hebben een groep waarin we vanalles afspreken en regelen
    Ik zit ook in een groep van februari '15 mama's , vind dit leuk :) En je blijft ook makkelijk op de hoogte van alles

9. Manoya

Manoya Niet meer actief

Geen, alleen maar nog meer tijdverdrijf.

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik vind het ideaal om contact te houden met vrienden en familie die ver weg wonen. Ik zet niks openbaar. Alles is alleen te zien voor vrienden.
    Ik merkte ook dat toen ik zwanger/ net bevallen was ineens bepaalde mensen vrienden wilden worden omdat ze nieuwsgierig waren. Inmiddels heb ik die personen weer verwijderd.

Naast alleen contacten onderhouden zit ik bij een make a wish/ do a gift groep en ik heb al een hoop weg kunnen geven aan mensen die het zelf niet kunnen kopen, tienermoeders etc. Dat stukje geeft mij een heel voldaan gevoel.

11. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb geen Facebook. Mijn man heeft het wel voor zijn bedrijf en als er echt iets leuks gepost wordt laat hij het zien. En zo vaak is dat niet eens. Verder bel of app ik vrienden wel als ik wil weten hoe het met ze gaat en als ze iets van mij willen weten hoor ik dat graag van ze.

Deel Deze Pagina