Ik zit met iets in mijn maag.. Mijn zoon is licht verstandelijk beperkt.. Hij houd van voetbal dus hij moch op voetbal. Dat juig ik alleen maar toe.. Maar nu het duurt wat langer bij hem voor hij iets snapt enzo ook Het wennen om in teams verband van 7 personen te werken .. Het is ook Nog erg goed voor hem.. Maar nu , hij is niet zo goed als derest van zijn team genootjes.. Verlegen en nogal bang voor de bal (heeft hij thuis niet ) het gaat om een fjes team.. Ouders die alleen maar willen winnen overigs heeft hij pas 3 wedstrijden gespeeld omdat seizoen nu net begonnen is.. Maar ben je verplicht om goed te kunnen voetballen voor je op voetbal gaat , je gaat toch juist op voetbal om het te leren? En heeft mijn zoon dan maar geen recht om op voetbal te gaan omdat hij iets mankeert en wat slechter is dan derest en het Bij hem wat langer duurt voor hij het leert/snapt .. Dat hij zometeen maar naast de kant staat? Terwijl ook ik gewoon contributie betaald.. Is de maatschappij echt zo hard dat mijn zoon nergens mag komen omdat hij anders is ? Het breekt zo me hart gewoon... Hij heeft toch net zo veel recht om de wedstrijden te spelen of ben ik nu gek? Of ze nu winnen of verliezen ..
Mijn dochter is ook verstandelijk beperkt. Sportclubjes zijn hier nog niet aan de orde, maar wat jij beschrijft, daar ben ik voor in de toekomst ook zo bang voor . Mijn hart huilt een beetje voor je zoon en voor jou. En nee, natuurlijk ben jij niet gek. Hij heeft net zoveel recht om lekker te voetballen als alle andere kinderen in zijn team. Heb je het al bespreekbaar gemaakt met de coach van het team?
Hoi, Ik was er ook altijd bang voor .. En het gebeurt.. Ik heb het besproken met de trainer.. Zij begon er dus ook over.. Zelf zag ik het al hoor dat hij wat meer moeite had , maar zijn plezier zie ik ook.. Maar ze zegt 'hij luistert niet ' dus ik gezegd van hoe het zat en hij ook moet wennen hij kent je nog niet.. Hij speelt zijn eigen spel.. Ik zei omdat hij niet durft te vragen.. Vervolgens we hebben 7 spelers geen wisselspelers dus eigenlijk loopt hij in de weg .. Jaja zijn 3e wedstrijd was dat pas.. Dus ik uitleggen nogmaals.. Dus ben gewoon bang dat hij zometeen naast het veld staat.. Ik ben zelf vanplan om naar de hoofdtrainer te gaan.. Bij hem deed zoon het super en dat zei hij ook gewoon tegen zoon.. Hij leerde zoon echt de kneepjes en zoon deed het perfect na.. Maar wil met hem de kwestie bespreken .. Maaaar ben ook bang dat zoon erop aangekeken gaat worden als ik ga klagen .. Hij is gewoon zoals hij is.. Hij heeft ook zijn rechten .. En zijn recht is toch te kunnen voetballen.. Als de trainer sl zegt 'hij loopt in de weg ' ppffff zo praat ze over m'n zoon die al veel heeft mee gemaakt en zoon weet helaas dat hij anders is dan andere .. Moet het nou zo hard zijn voor zulke kinderen ? Ik hoop dat je dochter het ook nooit zal mee maken hoor.. Wat heeft ze als ik vragen mag ?
Echt een klote-situatie . Moeilijk hoor. Mijn dochter heeft een lichte tot matige verstandelijke beperking. Oorzaak is vooralsnog onbekend. We zijn nu bezig met een WES-onderzoek (WES = Whole Exome Sequencing), waarbij ze al haar genen bekijken om te ontdekken of ze een syndroom of genetische afwijking heeft die haar verstandelijke beperking heeft veroorzaakt. Ze is deze maand begonnen op speciaal onderwijs. Wat heeft jouw zoontje?
Dit is echt zuur Mijn vader was toendertijd mee verantwoordelijk voor de ploegopstelling van het team waarin mijn broer speelde (ong 10-jarigen). Ze gingen voor het kampioenschap (1 teamgenoot heeft het later tot het nationale Belgische elftal geschopt), maar iedereen speelde, goed of minder goed. Er was een beurtrol opgesteld wie wanneer aan de kant moest blijven of op de reservenbank moest aanvatten, ook de beste van het team. In het begin was er wat gemor bij sommige ouders, maar op de lange duur waren ze het ook gewoon en verliep de rest van het seizoen heel vlot. Om maar te zeggen dat het ook zo kan
Mijn zoon is licht verstandelijk beperkt. Bleek uit de iq test.. Verder word er niet getest waar dat vandaan komt ofzo.. Dat is wat nu zwart op wit staat.. Ik heb vaak wel mijn twijfels daarover.. Hij is slechter in leren en het duurt wat langer voor er wat door dringt bij hem.. Verder functioneerd hij gewoon goed op sociaal /hygiene vlak en is daar gewoon zelfstandig in.. Net zo als het gemiddeld kind .. Geen gedrags problemen ofzo niks.. Al is het speciaal onderwijs wel goed voor hem.. Toen hij 5 was kwam hij erop.. Ondertussen heeft hij bijna zijn zwemdiploma hij was 6 toen hij dat ging doen.. Het duurt gemiddeld 1,5 jaar dan heb je je A diploma ook daar loopt hij op schema enzo .. Naar mijn idee is het puur zijn leervermogen.. Vriendjes maakt hij snel en heeft hij snel.. Het zijn vaak niet eens de kinderen die iets doen of zeggen maar de ouders merk ik.. Ook mist hij zijn rechter handje .. Hij was wel rechts aangelegd dus moest links leren schrijven .. En het is gewoon een gevoelig ventje.. Maar verwerkt te veel prikkels gewoon goed.. Ik heb gelukkig nooit problemen met hem en zeg vaak , hij was de ideale baby peuter kleuter en nu schoolgaand kind zo wil ik er wel 10 me andere Kids zijn drukker en moeilijker maar wel sneller met leren en dergelijke ..
Dat is idd een goed idee.. Naar mij idee heeft elk kind evenveel recht op speel minuten.. Ze hebben hem zelf een keer in het doel gezet daar ben ik tegen in gegaan.. Hij mist zijn rechter handje (geboren afwijking) keeper heb je je handen nodig.. Hij kan nooit de bal weren met zijn handen (wel pakken) hij kon de keepers handschoen niet aan.. Dat is dan best lullig omdat hij dan ineens weer door heeft van 'dat kan ik niet ' (hij kan er veel mee hoor) dus dat gebeurt niet meer.. Maat daardoor ben ik wel bang dat hij maar een reserve speler word.. En dat verdient hij niet .. En ook betalen wij contributie zodat hij kan spelen ? En het leren.. En daarbij is team sport gewoon heel belangrijk voor hem.. En vind ik het zielig dat het word afgenomen omdat winnen het belangrijkste is ? Terwijl ze wel winnen hoor .. Maar de ouders ppfff dan denk ik moet dat nou ? Hoe ze aan de kant staan.. Er zijn idd goede spelers tja dit is hun 4e seizoen al.. Van mijn zoon zijn eerste seizoen en hij komt om het te leren over 2 seizoenen is hij misschien ook wel super goed.. Hij heeft een goede trap zegt trainer maar daarbij zegt ze daar hebben we niks aan? Ja dus ? Er moet toch getrapt worden on te scoren ? Maar omdat er 1 goede spits is moet mijn zoon verdediger zijn.. Waar hij dus slechter in is.. Je zet de keeper van Ajax toch ook niet als spits neer ? Hij kan ook niet voetballen maar wel keepen .. Er word niet gekeken naar wat ze kunnen.. Ze moeten gewoon ergens maar staan. Is prima maar verwacht niet dat ze op elke positie kunnen spelen.. De eerste wedstrijd ..ze hadden nog nooit met elkaar gespeeld of getraind tja moet je dan verwachten dat ze alle super goed spelen ..?? Ik snap het soms niet.. Sport is belangrijk voor een kind.. Maar op deze manier word het juist niet leuk en heeft zoon geen zin meer straks terwijl hij gek op voetbal is.. Lastig zo..
Precies - sportverenigingen moeten een weerspiegeling zijn van de maatschappij en hierin ook hun verantwoordelijkheid opnemen. Dat weet jij (maar al te goed), dat weet ik, maar helaas een boel anderen die het voor het zeggen hebben niet Ik hoop echt dat jullie tot een oplossing komen, desnoods bij een andere vereniging..
Sommige verenigingen hebben een g- elftal. Die zijn speciaal voor kinderen met een verstandelijke beperking. Misschien daar eens voor kijken. Ook jou zoon moet plezier in voetbal kunnen hebben
Inderdaad, kijk eens voor g voetbal. Misschien is het er niet in je woonplaats, maar wel in de buurt. hier ligt de lat niet zo hoog. er zijn van veel sporten g- sport. Hier in mijn buurt is g judo, g hockey, g dansen en gym. succes
Oh echt ik kan hier zo verdrietig van worden, pfff ze gaan gewoon puur voor de winst en plezier in voetbal lijkt niet zo belangrijk te zijn. En hem dan ook nog in het doel zetten? Persoonlijk zou ik ook naar een andere voetbalclub uitkijken of idd een ander team. Maar toch ook bespreken met de trainer die jouw zoontje wel positief motiveerde. Wat vind je zoontje er zelf eigenlijk van?