. Je bedoelt dat men solidair moet zijn en ook "voor gek moet lopen/fietsen"? Als ik met mijn kind op de fiets val (dan heb ik het puur over vallen) kan ik me waarschijnlijk nog enigzins op vangen. Mijn kind daar in tegen waarschijnlijk niet. De kans dat iets met haar gebeurd (hoofdje) zal dus een stuk groter zijn. Kan altijd gebeuren.
Nee, ik bedoel niet 'voor gek lopen' .. ik bedoel zoals ik het zeg, het goeie voorbeeld geven. En als jij 'm niet op wil zetten moet je dan vooral niet doen hoor.. voel je vooral niet aangesproken.
Fietsers van zes tot veertien jaar zijn vaak bij ernstige ongevallen betrokken. Hoofdletsel, waaronder ernstig hersenletsel, komt relatief veel voor. Het dragen van een fietshelm zou voor deze groep een effectieve maatregel zijn. Bovendien zouden ouders meer bewust gemaakt moeten worden van de positieve werking van de helm. Goede voorlichting is een manier om het dragen van een fietshelm te bevorderen, aldus de SWOV. Vergeleken met andere leeftijdsgroepen overlijden er in Nederland betrekkelijk weinig kinderen van 0-14 jaar in het verkeer. Het aantal slachtoffers is bovendien de afgelopen twintig jaar aanzienlijk afgenomen, meer dan die van andere leeftijdsgroepen. Er vallen in Nederland jaarlijks ongeveer 35 verkeersdoden onder kinderen van 0-14 jaar, en er worden volgens de registratie jaarlijks ongeveer 685 kinderen van die leeftijd in een ziekenhuis opgenomen. Dit meldt de SWOV. Een combinatie van maatregelen op het gebied van infrastructuur, voertuigen, beveiligingsmiddelen en educatie heeft hieraan bijgedragen. In absolute aantallen ligt het grootste veiligheidsprobleem bij kinderen in de groep fietsers van 10-14 jaar. Dit komt vooral doordat ze op die leeftijd vaker zelfstandig als fietser aan het verkeer deelnemen. Internationaal gezien is Nederland een van de veiligste landen van Europa. Uitgaande van geregistreerde verkeersdoden per inwonertal kent Nederland na Malta binnen Europa de grootste verkeersveiligheid, op zeer korte afstand gevolgd door Zweden en Groot-Brittannië. Dit staat in de Veiligheidsbalans 2008 van de Inspectie Verkeer en Waterstaat.
Ik voel hier toch wel lichte irritatie. Ieder moet dat doen wat hij/zei verantwoordelijk vind. Ik doe het dus wel.
Ik gebruik nu geen helmpje voor Tygo. Zit er wel over te denken om dat te doen als hij zelf gaat fietsen. dat zie je hier in t dorp nu veeeeeeel meer dan een paar jaar geleden....maar dat duurt nog wel even