De een zegt dat je fleece absoluut niet mag gebruiken en de ander zegt dat het wel kan (en dan heb ik het over echte fleece en niet over katoen dat op fleece lijkt). Heb nml een erg leuke omslagdoek gezien die je ook in de reiswieg, maxi cosy etc kan gebruiken (de babynomade van Red Castle). Maar deze is dus van fleece. Of mag je alleen geen fleece gebruiken in het ledikantje?
Geen idee of het in de kinderwagen wel mag... Kraamzorg zei hier inderdaad geen fleece als dekentje, geen idee waarom eigenlijk... Ik heb inderdaad 1 heel zacht dekentje en 1 van katoen dat op fleece lijkt, maar er zit geen fleece in!
fleece is heel erg brandbaar dus ik denk dat het daarom niet in bedje mag want als het gaat broeien dan kan het in brand vliegen maar als je het in de kinderwagen gebruikt mag wel want daar ben je zelf bij
Fleece mag absoluut niet in het bedje, en niet om brandgevaar maar omdat de kleine het dan te warm heeft en dat is een oorzaak van wiegedood. Ik had wel fleecedekentjes voor in de wagen en om de kleine in te wikkelen lekker zacht en warm maar dus nooit in bed!!
Dat was het ja Ayla... Nu ik lees wat je schrijft valt het me weer in waarom de kraamzorg zei: geen fleece... Klopt inderdaad!
Fleece zal misschien brandbaar zijn maar het lijkt me niet ontvlambaar dat het spontaan in brand kan vliegen In het bedje idd geen fleece gebruiken, is te warm en dat wil je niet voor je kleintje. Beter is een katoenen dekentje. Voor in de wagen kan het prima, zeker wanneer het straks kouder wordt..
ow.. vreemd zeg dat de een het wel mag en de ander het niet.. dan ga ik toch eens kijken wat van wat voor materiaal het gemaakt is...kan best zijn dat ik een katoenenfleece dekentje heb.
Ja zie je .. ik het even gekeken.. ik heb idd ook katoenenfleece dekentjes.. pfeww scheelt weer een ritje naar het winkelcentrum.