Mijn zoontje is nu 13 maanden. Hij was al nooit een uitslaper, maar hij is nu regelmatig om 5 uur wakker. We proberen hem nog even een speen etc te geven zodat we er na 6 uur uit kunnen. Om 8 uur is ie weer moe en gaat dan weer een uur naar bed. Tot een maand geleden was dat anders, werd hij om half 7 wakker, kreeg ontbijt, en was toen pas rond 10 uur weer moe. Vorig weekend hebben we hem een fles om half 6 gegeven, en terug in bed gelegd. Meneer heeft toen geslapen tot half 8. Maar wat is nu wijsheid? Hem standaard gewoon een fles aanbieden, ook al is hij heel vroeg wakker? Of hem nog een tijdje sussen met een speen etc tot het na 6en is. Ik wil hem eigenlijk ook niet laten wennen aan zo'n vroege fles....
Zelf zou ik de fles geven en lekker doorpitten, maar ik kies graag voor de makkelijkste weg en een uur lang sussen is niet makkelijk.
hebben wij ook een tijd gedaan, nu werkt het niet meer en gaat ze gewoon zitten spelen en valt soms nog in slaap..
Wij geven de eerste fles rond 7 uur. Is hij daarvoor wakker (de laatste tijd toevallig ook rond een uur of 5 ) dan proberen we echt te rekken. Dan ga ik er wel een paar keer uit om zijn muziekje opnieuw aan te zetten. Meestal valt hij dan wel weer in slaap en van half 7 tot 7 (als hij dan weer wakker is), speelt en brabbelt hij meestal wat.. Persoonljk wil ik hem niet weer aan een hele vroege fles wennen, aangezien hij het niet nodig lijkt te hebben (hij moppert/huilt niet).
Hier ook altijd gewoon gegeven en daarna meteen weer terug gelegd... Vanaf een maand of 11 slaapt ze uit zichzelf tot ongeveer 8u, dus dan staan we natuurlijk wel op! Niks aan hoeven doen om het af te leren...
Het probleem is wel een beetje dat hij op maandag en dinsdag om 7 uur naar de opvang moet. Maar ik ga het denk ik morgen toch maar eens proberen, een flesje als hij wakker wordt. Hij huilt nu ook zijn zus wakker, ook niet echt fijn.
Hier nog een Wij hebben het heel lang zo gedaan. De eerste fles op het moment dat ze zich melden (en ehandelen als een nachtvoeding, dus in het donker voeden en rustig doen) en daarna in bed. Vervolgens rond 8-9uur opstaan. Ze zijn dat ritme aangewend en rond 18mnd werden ze niet meer wakker voor die vroege fles maar sliepen lekker door tot een uur of 8.30
Nee, dat zou ik niet doen. Ik zou er voor kiezen om te kijken waarom het kind wakker wordt om 5 uur... prikkels, geluid, trek etc. Goed kijken naar het eetpatroon de dag en vooral late middag / avond daarvoor. Op tijd naar bed (hoe later, hoe moeier vaak en dan is het redelijk normaal om ook vroeger wakker te worden. Geldt trouwens niet voor ieder kind). Met 13 maanden vind ik een ontbijt trouwens ook een betere optie. En dat betekent hier zitten aan tafel en daar begin ik niet aan om 5 uur.
hoi, hier haal ik ze pas ten vroegste uit bed om 7 uur.( tenzij het werkendag is he, dan is alles wat vroeger ) nu ik heb wel een dochter die niet weent. dus of ze gaat liggen spelen met haar poppen in bed of ze begint te zingen en soms wel heel luid . deze morgen was het 6u30 ben haar tut gaan geven en om 7u30 begon ze dan te zingen. dus na 7 u mag ze eruit. en dan iets voor 8 u geef ik haar eerste fles. nu zij heeft zo vroeg ook geen honger. ik weet natuurlijk niet als je kindje echt honger heeft. succes