Hoi dames, Sinds een paar maanden ben ik gestopt met de pil. Mijn vriend en ik willen officieelP) over een paar maanden voor een 2de gaan. Ik ben sinds mijn vorige zwangerschap ontzettend af gevallen en het komt er ook niet meer aan. Ik ben bang dat ik als ik zwanger ben alleen maar meer afval (en ik heb dus al niks meer). Nu hebben we het deze maand niet veilig gedaan (oeps) en ben ik nu al 3 x 2 dagen wat bruin/roze afscheiding verloren. Ik moet als het goed elk moment ongesteld worden en heb er vanmiddag een testje tegen aan gegooid. Ik zag een heeeel licht streepje na 5 minuten. het streepje werd na 20 minuten nog iets duidelijker maar nog steeds bijna onzichtbaar. Zou dit een indroogstreepje zijn? Haha het is een heel verhaal geworden maar wat ik eigenlijk wil vragen is: Is het verstandig om zwanger te zijn als je zo dun bent? Kan dit kwaad voor jezelf of voor de baby? Meer dames die zo dun zijn en eventueel tips hebben om niet nog dunner te worden tijdens een zwangerschap? Groetjes, MamaDy
Wat ik van een vriendin heb begrepen die ook te mager was dat ze verminderd vruchtbaar is en dat ze dus moeilijker zwanger zou kunnen raken. Dit geldt hetzelfde voor vrouwen met overgewicht.. Maar dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, ieder lichaam is toch anders... Ik hoop dat iemand je een verhaal uit eigen ervaring kan vertellen! Succes!
Oei! Daar had ik niet eens over nagedacht. Ik ben altijd al dun geweest en ben na de 5de ronde zwanger geworden.
Ik las ergens anders dat als je altijd dun bent geweest en gewoon gezond leeft dat het niet veel kwaad kan. Maar nogmaals ik ben geen expert!! Wat ik wel las is dat minder vruchtbaar door ondergewicht in de westerse landen minder vaak voorkomt, dus das gunstig. Je geeft zelf al aan dat je altijd al mager bent geweest en dat je bij de eerste in ronde 5 al zwanger was dus ik zou me niet al te druk maken meid! Sowieso duurt het altijd een paar maanden voor je ontpilt bent... Over niet dunner worden tijdens de zwangerschap kun je je laten begeleiden door een diëtist die ervoor zorgt da je gezond op gewicht blijft.. En ik zie zoveel heel magere dames die hun zwangerschap goed doorkomen.. Komt goed en ik hoop dat je heel snel een positieve test in handen hebt!
Dankje! We willen er dus eigenlijk in de zomer echt voor gaan maar door deze "onveilige"" maand begint het nu al ontzettend te kriebelen,hihi. Ik ga morgenochtend nog een testje doen. Bedankt voor je reactie en ik hoop ook dat jij snel zwanger bent!
Snap ik dat het gaat kriebelen ik heb het tegenovergestelde van jou haha we gaan gewoonvoor elkaar duimen dat we snel zwanger zijn !
Wat is dun? Ondergewicht wordt meestal pas echt een probleem als je niet meer ongesteld wordt, en dan wordt zwanger raken wel heel erg moeilijk... Dat is bij jou duidelijk niet het geval Verder zou je wel eens kunnen kijken of je schildklier niet heel snel werkt en of je daar wat aan zou kunnen doen: als die trager gaat, zul je juist weer wat aan gaan komen, (je schildklier kan anders/trager/sneller gaan werken door de zwangerschapshormonen). Dus daar zou ik je huisarts wel even over consulteren.
Ik weeg 48/49en ben 1.73 lang Een paar maanden terug ben ik getest op mijn schildklier, naar die werkte prima. Maar inderdaad, als ik echt te te te dun zou zijn zou ik ook niet meer ongesteld worden. Al heb ik wel een erg onregelmatige cyclus, maar dat heb ik volgens mij altijd al gehad. Bedankt voor je reactie!