Ja dat vind ik ook hoor. Ik verdien ook niet veel. Het is altijd al zo'n groot bedrag dat je na afloop betaald. Het is allemaal al duur zat. En iemand noemde dat ze het aso vind als je geen fooi geeft. Waarom ben ik nu dan aso? Het is toch MIJN geld en IK beslis wat daarmee gebeurd.
Soms. Wel vaak het goede doelen bakje bijvoorbeeld bij de mc dan doe ik wat klein geld er in. En uit eten doe ik zelden. Maar als ik ga dan geef ik wat ik kan missen.
Nee ik vind ook dat je het wel moet verdienen idd! Dus goede service en vriendelijk bij slecht gerecht of heel weinig voor veel geld of idd haren of koud dan geef ik niks... Gelukkig overkomt ons dat zelde! En ik rond het idd ook af tot een mooi rond bedrag dus het is lullig als je idd 49,50 kwijt bent want dan wordt het 50 maar als het 46 zou zijn dan ook 50 Enne van pizza's bezorgen als ik idd al heb betaald hebben ze bij mij ook pech... Sorry! Haha en anders kleine fooi.. 1 of 2 ofzo
nooit eens bij nagedacht Nou gaan wij niet vaak uit eten, maar goed, 2x 24,50 is 2x 24,50. waarom meer geven. geef een verkoopster toch ook geen fooi als ze goed helpt?
wow lekker arrogant, stel dat het van een gezin is die er maanden voor gespaard hebben en dan is die 50 cent extra misschien wel heel veel, en dan vind je man zich TE goed om die 50 cent aan te nemen en zegt dan ene sorry ik vind 50 cent te weinig dus ik hoef het niet, nou ik zo nooit meer naar zo`n restaurant gaan. overgens geef ik nooit fooi, en waarom niet, ik krijg ook (kreeg baan kwijt) slecht betaald maar ook ik krijgg geen fooi, er is een miinimumloon, en daar moet je het mee doen. iedereen werkt hardt voor zijn geld
Ze bedoelt dat haar man niet akkoord zou gaan om geen fooi te geven als ze zelf uit eten gaan denk ik
mijn man gaat er niet akkoord als wij geen fooi geven. Maar hij vind het wel knieperig als iemand geen fooi geeft ja. Hij doet extra zijn best voor goeie service. En nu krijgt hij wel goed betaald maar veel van zijn collegas verdienen echt weinig. Hij zegt er niks van hoor.
je zegt in je eerste bericht dat het geen vetpot is, je praat het goed, en je moet het dan duidelijker neerzette, want zoals ik je eerste bericht lees, is het net of hij die 50 cent niet accepteert.
nee jij zet dingen duideljk neer met dat je HARDT werkt nee zonder gekheid, werd afgeleid door de telefoon...
Wij geven bijna altijd fooi. We hebben een keer gehad dat ze het verkeerde beleg op ons broodje hadden gedaan en daar maaktten we een opmerking over en toen hebben ze dat heel goed herstelt, nou dat verdient dan nog een fooi vinden wij. Alleen als de bediening en het eten bagger is, dan geven we geen fooi. Maar over het algemeen zijn wij snel tevreden.
eigenlijk nooit. waarom wel? ik bedoel ik geef de postbode ook geen fooi omdat hij de post netjes iedere dag om klokslag half 12 de post brengt of een casierre omdat ze mijn boodschappen zo leuk scant?
mwa... ondanks dat ik het wel vreemd vind vind ik er wel een verschil in zitten tussen een caissiere/postbode en een kelner. Een leuke/chagrijnige kelner kan je avondje uit echt maken/breken. De post of boodschappen maakt me niks uit of ze die chagrijnig scannen/erin gooien. De postbode krijgt met kerst hier trouwens wel een tientje.
Ik vind dat dus niet, (ja sorry ik ben dislecties heel kinderachtig van je je snapte me donders goed en lees je opmerking na nog eens gelezen te hebben nog steeds hetzelde, je man voelt zich te goed voor 50 cent fooi) ja heel sneu vind ik dat, komt ook door de situatie waar wij in zitten, en dat doet dan pijn als je ziet dat mensen het kleine niet eren. maar ik zie het gewoon werk is werk, ik kan ook heel sjaggie worden van een sjagerijnige of slechte cassiere, want helaas zijn er heel veel slechten, maar iedereen wordt betaald voor zijn werk, wat je ook doet je hoort gewoon je werk naar behoren te doen, welk beroep ook, mensen betalen voor het eten enz. de service hoort daar bij in een restaurant naar mijn mening, wat een ander er van denkt is mij prima, dat moet iedereen voor zich zelf weten. zo ik ga verder niets meer zeggen hier, mijn punt is wel duidelijk en dat blijft zo.
Geef altijd fooi als het goed was... geef ook fooi bij de kapper.... Ik vind het normaal omdat te doen. Ik weet niet beter. En mensen in de horeca moeten het heel vaak van de fooien hebben!!
nee zeker niet altijd! Ik moet ook gewoon werken voor me cente en krijg ook geen fooi. Daarbij vind ik het uiteten vaak duur zat. Af en toe wel hoor maar dan zal het niet zoveel zijn, helaas hebben we het ook niet echt breed. En als ik dan bij iemand lees altijd 10% ofzo dan denk ik: das per 50euro 5 euro! zou willen dat ik dat extra geld altijd missen kon....
@debby: oh op die manier, ik dacht al @dobbel: ik snap je standpunt maar het komt nogal vinnig over Verder vind ik 10% van de rekening nogal overdreven eerlijk gezegd. Wij gaan bv 1-2x per jaar met vrienden naar een duur restaurant, dan is de rekening hoog maar dan geven we geen 50 euro fooi, dat gaat ons echt te ver, dan is zo'n 20 euro een prima fooi want je betaalt in zo'n zaak al meer dan genoeg.